Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJudit Somogyiné Megváltozta több, mint 8 éve
1
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre imre.kurucz@nrc.hu
3
Mi a közösségi vásárlás lényege? „Az ember birkatermészetének kihasználása arra, hogy olyasmit is megvegyen, amire nincs szüksége, csak azért, mert akciós.” „Együtt olcsóbb!” „Egységben az erő. Ha sokan vagyunk, olcsóbban lehet vásárolni.” „Sok vásárló = nagy kedvezmény” „Többen, kevesebbért!” „Sokan vesznek, cserébe akciókat kapnak, az eladó meg reklámot.” „Egységben a kedvezmény.” „Sokan, többet, olcsóbban.” „Sok kicsi sokra megy.” Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek (n= 1000 fő)
4
+ Közösségi vásárlás online vásárlás csoportos kedvezmény kuponos kedvezmény
6
Közösségi vásárlás folyamata
7
Groupon-számok, 2011/Q1 Forrás: Groupon’s IPO by the Numbers [STATS], 2011. március, http://mashable.com/2011/06/02/groupon-number/ Groupon's 3rd Quarter Financials Filed; PrivCo.com Analysis 2011 október 21. http://www.privco.com/private-company/groupon-inc 14,5 millió $312,9 millió $ 28,1 millió eladott kupon 2009 1,8 millió felhasználó 20102011 644.7 millió $ 83 millió felhasználó 50 millió felhasználó 116 231 eladott kupon 18 millió eladott kupon 2008 5000 $
8
57% 29% 27% Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), 2011. október 5. http://socialcommercetoday.com/groupon-and-loyalty-82-of-deal-purchasers-return-to-the-store-infographic/ Közösségi vásárlás az USA-ban 51% 37% 21% 18%
9
Több, mint 5 alkalommal vásárolt Újra igénybe vette a szolgáltatást Forrás: Social Commerce Today, Groupon and Loyalty: 82% of Deal Purchasers Return to the Store (Infographic), 2011. október 5. http://socialcommercetoday.com/groupon-and-loyalty-82-of-deal-purchasers-return-to-the-store-infographic/ Közösségi vásárlás az USA-ban 55% 57% 82% Ajánlatokról értesülés módja
10
jelenleg kb. 60 oldal 9% 2010. szeptember Közösségi vásárlás Magyarországon
11
Ajánlatok PIZZA PRÁGAI UTAZÁS FOGFEHÉRÍTÉS KÖNYVUTALVÁNY AUTÓKOZMETIKA VIDÁMPARK-BELÉPŐ 3 FOGÁSOS VACSORA ANGOL TANFOLYAM SZÉPSÉGCSOMAG C-VITAMIN FOTÓKIDOLGOZÁS FŐZŐISKOLA BILIÁRD FÜRDŐBELÉPŐ WELLNESS-HÉTVÉGE FITNESZ-BÉRLET MASSZÁZS ÁLLAPOTFELMÉRÉS ASZTROLÓGIA ÉS TAROT PÁLINKA ÉS KOLBÁSZKÓSTOLÓ CIPRUSI SZÁLLÁS SZÍNHÁZJEGY ALAKFORMÁLÁS FORRÓ CSOKI ÉKSZER EGYEDI PÓLÓ
12
Közösségi vásárlás… Ismerik? Próbálták? Közösségi vásárlás és az internetezők Csak 1 alkalommal vásárolt: 24% Legalább 2 alkalommal vásárolt: 76% Több, mint 5 alkalommal vásárolt: 23% Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek (n= 1000 fő)
13
Közösségi vásárló oldalak ismertsége – spontán említés 18-69 éves internetezők
14
Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: legalább hetente internetező 18-69 évesek (n= 1000 fő)
15
Kuponos, de nem közösségi… Ismertség Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 31% 3% 19%
16
A felnőtt hazai internetezők 9% -a próbálta ki a közösségi vásárlást. Mit tudunk róluk?
17
Közösségi vásárlás oldalak támogatott ismertsége Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)
18
Vásárolt már az oldalon Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)
19
94% 20% 23% 13% Honnan értesülnek az ajánlatokról? Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)
20
Igénybevett szolgáltatás, termék típusa Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő)
21
Fizetés módja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 55% 12% 49% 12%
22
Közösségi vásárlók demográfiai profilja Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) 12 67% 33% 52% 38% 10% 27% 15% 57%
23
23 A közösségi vásárlást kipróbálók 83% -a úgy gondolja, hogy a közösségi vásárlás jó alkalom a spórolásra
24
92% -a szerint a közösségi vásárlás hatására az ember hajlamos kipróbálni új dolgokat
25
76% szerint az ember olyan szolgáltatásokat is hajlamos megvenni, amit egyébként nem állt szándékában
26
79% szerint, a közösségi vásárlás nem csak az akciót kínáló cégeknek hajt hasznot
27
Forrás: NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember Bázis: 18-69 évesek, akik már kipróbálták a közösségi vásárlást (n= 300 fő) szépségápolási szolgáltatást Közösségi vásárlás hatására többször vesznek igénybe… 71% sportolási lehetőséget, szolgáltatást 64% 62% tanfolyamot 60% éttermi fogyasztást 54% szórakoztató, szabadidős programot 52% szállást, wellness-hétvégét
28
28 A közösségi vásárlást kipróbálók harmada véli úgy, hogy összességében több pénzt költ, amióta él a közösségi vásárlás lehetőségével
29
37% ajándékozott már közösségi vásárlás útján kupont valamelyik ismerősének
30
A vásárlók kétharmada talált már olyan szolgáltatást, amelyet újra igénybe venne, kedvezmény nélkül is. 24% már vissza is tért!
31
A közösségi vásárlást még ki nem próbálók 22% -a elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben vásárol közösségi vásárlási oldalon keresztül
32
32 További információ Kurucz Imre fejlesztési igazgató, NRC +36-20-977-42-02 imre.kurucz@nrc.hu http://onlime.blog.hu http://nrc.hu NRC kutatás a közösségi vásárlásról, 2011 szeptember
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.