Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTeréz Pap Megváltozta több, mint 8 éve
1
A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ
2
Miért vagy itt? Mi a célod?
3
SORSOM személyiségem szokásaim szavaim tudásom, képzettségem cselekedeteim A képzés esély a gondolataink tartalmának bővítésére, minőségi újraértékelésére! A képzés esély a jövedelmezőbb, magasabb elismertségű és érdekesebb munka megszerzésére ! GONDOLATAIM jövőm
4
Mi a tudás és hogyan hozható létre? ismeretek + összefüggések + használhatóság
5
Agyunk – genetikus adottságai folytán – az értelmes elemeket kedveli, az értelmet keresi és akaratlanul is felismeri. Az értelmetlen információ, ismeret az elme hulladékgyűjtőjébe kerül.
6
Olvasópróba Armieaki tosudók sznriet az ebmer úgy ovals, hogy csak az eslő és utlsoó betű fotons a száárma a szóabn lvéő tböbi betű srdrenoje tegtszleőes lehet mgéis el tdjua olsavni a szögeevt.
8
Az agy önállóan is dolgozik a problémák, feladatok megoldásán, ha az összes hozzáférhető információt begyűjtöttük, érdeklődünk a feladat, a probléma iránt, sokszori eredménytelen próbálkozás után pihentetjük a problémát. Az érdeklődés, az akarat, a töprengés, a gyötrődés indítják el a belső, tudattalan munkát. Ingyen még a zsenik sem kapják a tudást!
9
Tanulás és felejtés idő Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás -
10
Tanulás és felejtés idő új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás + 6 - + Jeles szint (5) Értelmiségi gondolkodás szintje Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra
11
Típusok és tanulás instrumentális zene mellett logikai kapcsolatok rögzítésével ábrákat többször lerajzolva Kifelé forduló - extrovertált csapatban megbeszélve, kávézóban egyedül, kisebb részekben, gyakori önellenőrzéssel Befelé forduló- introvertált egyedül csendben, utána megbeszélve, nagyobb adagokban
12
Fizikai tényezők Tanulóhely Kipihentség Józanság Értelmi tényezők Saját vázlat, magyarázat Összefüggések+használhatóság Újraolvasás este vagy másnap IDŐ Érzelmi tényezők Célokat tűzök ki! Fontosnak tartom, amit tanulok! Hiszek a sikerben! Mit tegyek a hatékony tanulásért? Szűcs Édua rajza
13
Érdekel? igen nem Szükségem van a kreditre? Jegyzeteltem az órákon? Van 10 órám felkészülni? nem Van 20 órám felkészülni? igen Felvettem a tárgyat igen Nem nyert! nincs Nyert! nincs igen
14
További támogatás A Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ pszichológusai az egyetem minden hallgatója számára ingyenesen biztosítanak tanulási és életvezetési tanácsadást, felnőttkori diszlexia szűrés és fejlesztést. www.tmpk.uni-obuda.hu tulics.helga@tmpk.uni-obuda.hu suplicz.sandor@tmpk.uni-obuda.hu
15
Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra. Weöres Sándor
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.