Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Vörös Megváltozta több, mint 8 éve
1
szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig.
2
Tantárgytömbösítés a tanórai foglalkozások ciklikus megszervezésének rendje, amelynek keretei között adott tantárgy, adott műveltségi terület, adott félévre számított tanórai foglalkozásait nem egyenletesen, minden tanítási hétre elosztva, hanem ciklikusan egy-egy időszakra összevonva szervezik meg.
3
tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, A tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, műveltségi területek, tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tantárgytömbösítésbe bevont tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően, egymáshoz kapcsolódóan kell megtartani.
4
MEGVALÓSÍTÓ PEDAGÓGUSOK: VÉGHNÉ PINTÉR FRIDERIKA MAGYAR 5. A és 5. B osztályban KRÁL PÉTERNÉ MATEMATIKA 5. A és 5. B osztályban
5
ISKOLAI GYAKORLATUNK A és B heti órarendünk van. Az egyik héten két egymást követő napon 5 magyaróra van tömbösítve,a másik héten 5 matemetika. A két tantárgyat ugyanaz a két pedagógus tanítja a két osztályban. Mi nem akartunk „lyukas hetet, heteket, amikor az osztálynak nincs magyar- ill. matematikaórája, ezért a tömbösített órákat követő héten hagyományosan elszórtan helyezkednek el a maradék órák.
6
5. A OSZTÁLY ÓRARENDJE A hét HKSZCSP 1.MatematikaAngolMagyar Angol 2.AngolTestnevelésMagyar Oszt.főnöki 3.TermészetismMatematikaMagyarTörténelemTestnevelés 4.TechnikaMatematikaÉnekRajzInformatika 5.TestnevelésTermészetismTörténelemRajz 6.
7
5. A OSZTÁLY ÓRARENDJE B hét HKSZCSP 1.MagyarTestnevelésMatematika Angol 2.RajzMagyarMatematika Magyar 3.Ének InformatikaMatematikaTestnevelés 4.Angol Term.ism.TechnikaTörténelem 5.TestnevelésTörténelemÉletvitelTerm.ism.Osztályfőnöki 6.
8
5. B OSZTÁLY ÓRARENDJE A hét HKSZCSP 1.MagyarTestnevelésMatematika Történelem 2.RajzMagyarMatematika Angol 3.Ének InformatikaMatematikaMagyar 4.Angol Term.ism.TechnikaTestnevelés 5.Oszt. fTörténelemTestnevelésTerm.ism. 6.
9
5. B OSZTÁLY ÓRARENDJE B hét HKSZCSP 1.MatematikaAngolMagyar Informatika 2.AngolTestnevelésMagyar Angol 3.TermészetismMatematikaMagyarTörténelemÉnek 4.TechnikaMatematikaTörténelemRajzTestnevelés 5.OsztályfőnökiTermészetismTestnevelésRajz 6.
10
TANULÓI VÉLEMÉNYEK A TÖMBÖSÍTÉSRŐL: Jó volt a magyar tantárgy tömbösítése, mert: Sokszor játszhattuk el az olvasmányokat. Csoportban dolgoztunk. Könnyebben megérthettük a feladatot, mert segítettünk egymásnak. Projektet csináltunk. Családfákat készítettünk. Használtuk az interaktív táblát. Sokat és sokfélét olvastunk.
11
TANULÓI VÉLEMÉNYEK A TÖMBÖSÍTÉSRŐL: Jó volt a matematika tantárgy tömbösítése, mert: Csoportban dolgoztunk,a gyengébbek is érvényesülhettek. Dolgozatírás előtt közvetlenül átimételtünk mindent az első órában, s megírtuk a második vagy harmadik órában. Sokat játszottunk. Több időnk volt az anyag megértésére, a feladatok kidolgozására. Nagyon jó volt a Lénárt-gömbbel gyakorolni. Interaktív táblát használtunk.
12
A PEDAGÓGUSOK VÉLEMÉNYE: ERŐSSÉG: Egy modult végig tudunk venni a tömbösített órákon, nem maradnak elvarratlan szálak. Tevékenykedhetnek a gyerekek. Változatos munkamódszerekkel dolgozhatunk. GYENGESÉG: Két matematikaóra között 8 nap is eltelhet, (még lyukas hetek nélkül is,)az otthon nem gyakorló gyerekek sokat felejthetnek. Néhány tanuló nagyon elfárad három matematikaórán, s fáradtan mennek a következő órára. LEHETŐSÉG: Elmélyül a tananyag. Több idő van az interaktív tábla használatára. A tanuló laptopokat célszerű a tömbösített órákon használni. VESZÉLY: Elfelejtik a házi feladatot elkészíteni. Elfelejtik az anyagot a matematikaórák közötti hosszabb időben. KRÁL PÉTERNÉ
13
Örömmel vettem az órarendi tömbösítést, mert végre lezárt és befejezett órákat tudtunk tartani. A mű elolvasásán, megismerésén túl jutott idő az elemzésére, sokoldalú feltárására. Jobban előtérbe kerülhettek az újabb munkaformák, módszerek. Több időnk volt dramatizálásra. Jutott idő kisebb – nagyobb projektmunkákra. Interaktív táblát használhattunk. Több idő volt az internet használatára. VÉGHNÉ PINTÉR FRIDERIKA
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.