Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Vörös Megváltozta több, mint 8 éve
1
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS, 2015. MÁJUS 20.
2
Bevezetés és célkitűzés A fogyasztói igények a halhús, haltermékek vonatkozásában dinamikusan változtak Magyarországon a rendszerváltás után A haltermékekre vonatkozó utolsó átfogó fogyasztói felmérés 2007-ben készült Friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése piaci felmérés főbb céljai: hal- és haltermékek fogyasztói megítélése a húsfélék között fogyasztásuk és vásárlásuk gyakorisága, szempontjai halfogyasztási ismeretek és szokások
3
Anyag és módszer Fogyasztói felmérés: Kérdőíves (2 kérdőív): Fogyasztói igények vizsgálata Haltermékek piaci megítélésének analízise Személyes megkérdezés Budapest, Székesfehérvár, Pécs, Győr, Miskolc, Debrecen, Szolnok és Szeged 2014 szeptembere és októbere 1028 és 1026 fő válaszolt Minta reprezentatív: lakosság neme, életkora és régió szerinti lakóhelye alapján Khi 2 próbás kereszttáblás összefüggés-vizsgálat a változók között (SPSS)
4
A különböző húsfélék összehasonlító fogyasztói elemzése
6
Húsfélék fogyasztása és az egyes demográfiai tényezők közötti összefüggés Nők kevesebb sertéshúst fogyasztanak, mint a férfiak Leggyakrabban a 60 év felettiek fogyasztanak édesvízi halakat, amelytől némileg lemarad a 40 és 59 év közötti korosztály 30 és 39 év közötti, valamint a 29 év alatti korosztály halfogyasztása alkalomszerű
10
Ízletesség – férfiak!
11
Elkészítés nehéz – nők!
15
Édesvízi hal képe a fogyasztók tudatában rendkívül egészséges viszonylag drága bonyolultan elkészíthető termék átlagosan ízletes legnagyobb előny: az egészségességbe vetett bizalom legnagyobb hátrány: ár és könnyű elkészíthetőség hiánya édesvízi vs. tengeri hal: minimális különbség minden vizsgált paraméternél kivéve az ÁRAT, amelyben lényegesen kedvezőbb az édesvízi hal megítélése
16
Halfogyasztási szokások
19
Halfogyasztás gyakorisága Gyakoribb halfogyasztás – magasabb iskolai végzettség Napi hal fogyasztás nagyobb része – családban 15 évesnél fiatalabb gyermek Havonta halat fogyasztók többsége – átlagos v. e fölötti jövedelemszint Otthoni halfogyasztás Nők Átlagos v. ez alatti jövedelemszint
20
Hallal kapcsolatos spontán említett első három kifejezés kategóriák szerint Gasztronómia (142) Egészség-betegség (95) Kedveltség (87)
25
>60 év: legkevésbé elégedett, de nem változtat <29 év: többet akar fogyasztani
27
Bolti hirdetés: 60 év
28
Általános iskolai tananyag a halfogyasztásról: 86% IGEN
31
Hal- és haltermék vásárlási szokások
32
29 év alatti korosztály vásárol legkevésbé halat!
39
Élő/friss hal: életkor meghatározó ( 60)!
41
A 40 évnél idősebbek számára az ár jóval fontosabb szempont, mint a fiatalok számára!
43
Hal származása: 40 éves
44
Halfajok ismertsége Legtöbb válaszadó ismeri: ponty (97,61%) tonhal (89,25%) keszeg (82,73%) hekk (89,24%) Legkevesebb válaszadó ismeri (nem ismeri): morgóhal (92,96%) vörös márna (86,60%) aranydurbincs (84,13%)
46
Haltermék származási országa: életkor meghatározó ( 40)!
47
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! "Munkánkat a K+F Versenyképességi és Kiválósági Szerződések (VKSZ_12-1-2013-0078), Az akvakultúra ágazat kitörési pontjainak komplex, versenyképességet szolgáló fejlesztése c. projekt támogatta."
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.