Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPiroska Juhászné Megváltozta több, mint 8 éve
1
A magyar médiaszektor kockázati térképe Budapest, 2011. december 8.
2
www.creditmanagement.hu 2 Bemutatkozás Credit Management Group: alapok 2005-ben, jelenlegi forma 2007-től Hitelbiztosítói és banki szakmai háttér Magyar Credit Management Szövetség alapító tagja Stratégia cél: a legmagasabb színvonalú credit management megoldások elérhetővé tétele Vezető szakmai szereplő, saját kockázatkezelő apparátus Tevékenységek: követelésmenedzsment és scoring rendszerek kialakítása vevő-, versenytárs- és ágazatelemzések hitelbiztosítási ügyletek kialakítása vállalati kockázatkezelés oktatás fizetési tapasztalat monitoring rendszer (Business Observer®) egyensúly kialakítása az üzleti kockázat és az üzleti lehetőségek között
3
www.creditmanagement.hu 3 Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
4
www.creditmanagement.hu 4 Vizsgált pénzügyi mutatók Árbevétel éves változása (0-3 pont) Árbevétel arányos jövedelmezőség, ROS (0-4 pont) Likviditási ráta (0-3 pont) Működő tőke (0-1 pont) Tőkeellátottság (0-3 pont) Követelések forgási ideje (0-2 pont) Pénzügyi ráfordítások üzemi eredményhez viszonyított aránya (0-2 pont) Az objektív pontok maximális összege: 18 pont Minősítési kategóriák 1 = 13-18 pont (alacsony kockázat) 2 = 7-12 pont (közepes kockázat) 3 = 0-6 pont (magas kockázat) Módszertani áttekintés Alapadatok Éves beszámolók (2008., 2009. 2010. mérleg eredmény-kimutatást kiegészítő melléklet könyvvizsgálói jelentés Elemzett cégek print média - 8 társaság TV - 6 társaság Rádió - 3 társaság Online - 2 társaság médiaügynökség – 28 társaság
5
www.creditmanagement.hu 5 Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
6
www.creditmanagement.hu 6 Print média - Árbevétel (eFt) Az összárbevétel 2009-ben 11%-kal, 2010-ben 4%-kal csökkent
7
www.creditmanagement.hu 7 Print média - Hirdetési árbevétel (eFt és %)* A piaci pozíciók alig változtak az elemzett időszakban A hirdetési bevételek 2009-ben 25%-kal, 2010- ben 8%-kal csökkentek *A Lapcom Kft. nem tett közzé hirdetési árbevételre vonatkozó adatot
8
www.creditmanagement.hu 8 Print média – Kockázati térkép Buborék mérete: Nyereség/Veszteség (eFt) Sanoma Média Zrt. 3 Mrd Ft rendkívüli ráfordítás Népszabadság Zrt. Ringier Kiadó Kft. PLT Kft. Lapcom Kft Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft Axel Springer Kft Geomédia Zrt
9
www.creditmanagement.hu 9 Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
10
www.creditmanagement.hu 10 Televízió – Belföldi árbevétel (eFt és %) A belföldi árbevétel 2009-ben 10%-kal, 2010- ben 6%-kal csökkent. A Chello Zrt. markánsabb növekedésénél figyelembe kell venni a nagyon magas kábeldíj bevételt (2010=4,2 Mrd Ft)
11
www.creditmanagement.hu 11 Televízió – Export árbevétel (eFt) A hazai piacon forgalom csökkenést elszenvedő cégek külföldön terjeszkednek, a legnagyobb export forgalmat a Chello Zrt. és a Viasat Zrt. érte el
12
www.creditmanagement.hu 12 Rádió – Árbevétel* (eFt és %) Az összárbevétel 2009-ben 28%-kal, 2010-ben 7%-kal csökkent 2008 és 2009-ben a Sláger és a Danubius rádió adatait megjelenítve
13
www.creditmanagement.hu 13 Elektronikus sajtó – Kockázati térkép MTV Zrt. Chello Zrt: 4,9 Mrd Ft terven felüli értékcsökkenés MTM-SBS Zrt.(TV2) Viasat Zrt Magyar RTL Zrt Sanoma Zrt (Story) Buborék mérete: Nyereség/Veszteség (eFt) Advendio Zrt. (ClassFM) Magyar Rádió Zrt FM1 Zrt. (NeoFm)
14
www.creditmanagement.hu 14 Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
15
www.creditmanagement.hu 15 Online sajtó – Árbevétel (eFt és %) Az Origo Zrt. esetében csak a hirdetési árbevétel szerepel az ábrában, mivel számos egyéb tevékenységet (pl. IPTV) is végez. Index.hu Zrt-nél nem elérhető ilyen adat.
16
www.creditmanagement.hu 16 Online sajtó – Kockázati térkép Origo Zrt. Index.hu Zrt. Buborék mérete: Nyereség/Veszteség (eFt) Origo Zrt: a hirdetési árbevétel került ábrázolásra a diagramban.
17
www.creditmanagement.hu 17 Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
18
www.creditmanagement.hu 18 Médiaügynökségek – Árbevétel (eFt) Az összárbevétel 2009-ben 24%-kal csökkent, 2010-ben stagnálás
19
www.creditmanagement.hu 19 Médiaügynökségek – Árbevétel (%) A piaci pozíciók alig változtak a vizsgált időszakban, abszolút értékben a legnagyobb forgalomcsökkenést a Mediaedgecia Hungary Kft. szenvedte el 2010-ben
20
www.creditmanagement.hu 20 Médiaügynökségek – Kockázati térkép Buborék mérete: Nyereség/Veszteség (eFt) Mediaedgecia Hungary Kft. MM&V Médiaügynökség Zrt Universal McCann Kft. OMD Hungary Kft Initiative Media Kft VIVAKI Hungary Kft AEGIS Media Kft MindShare Kft Média Mátrix Kft
21
21 www.creditmanagement.hu Tematika Módszertani áttekintés Print média Elektronikus sajtó - Televízió, Rádió Online sajtó Médiaügynökségek Összegzés
22
22 www.creditmanagement.hu Összegzés 1)Markáns bevételcsökkenés az elmúlt években 2)Alacsony, de még elfogadható eredményesség 3)Többnyire stabil működés 4)Jellemző az erős tulajdonosi háttér – erős anyavállalati finanszírozás 5)Banki eladósodottság mértéke elenyésző 6)Többnyire átlagos és kezelhető cégkockázatok „Sikerek” kulcsa: folyamatos éberség és azonnali reakció a változó piaci környezetre!
23
Köszönöm figyelmüket! 23 www.creditmanagement.hu Schmidt Ákos Ügyvezető igazgató Telefon: + 36 (20) 264 74 92 Email: schmidt.akos@creditmanagement.huschmidt.akos@creditmanagement.hu Web: http://www.creditmanagement.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.