Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJakab Katona Megváltozta több, mint 8 éve
1
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században
2
Bevezetőül…
4
Érzelmi nevelés Érzelmi intelligencia: „az érzelmek kifejezésének, megértésének és szabályozásának a képességét jelenti.” Vizsgálat: -kb. 20% IQ – sikert befolyásoló tényezők - a maradék kb. 80% - más erőkre vezethetők vissza (Goleman, 1997) Ezekkel a MÁS erőkkel dolgoztunk…
5
A foglalkozások felépítésének főbb céljai… NAT, helyi alsós tanterv, tanmenet figyelembevétele Alternatív pedagógiai módszerek beintegrálhatósága A választott témakör: önismeret - prevenció Gyermek-és élményközpontúság Érzelmi nevelés folyamatos jelenléte Kreativitás, képzelet, közös nevezők Tanári munka -, költséghatékonyság
6
I. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás -farkasszem (játék) - közös éneklés (Volt nekem egy kecském…) - képválasztás (szereplők) - belépés a mesébe - mese (A kecskegidák meg a farkas) - rajz - érzés ábra (korong) - közös beszámoló
7
I. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás magyar órán (1. osztály, 20 fő)
8
II. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás - ölelős játék - szív osztás, - beszéd - „Miért szeretlek?” (babzsák) - kőjáték - szívformában mesehallgatás (Légy jó!) - kőfestés természetes eszközökkel - közös kitalálós
9
II. Alkotó-fejlesztő mesefoglalkozás magyar órán
10
III. Kokas Klára – „Kokas szellemiségű foglalkozás” (testnevelés és ének óra -1. osztály, 19 fő ) Játék a dallal… (Orgona ága c.) -orgona illat, dallam - névbehelyettesítés - orgonatánc (körjáték) - magok (citromfa, almafa) körbeadása,ének
11
Játék a dallal… „ Az éneklés teljes élményt ad, az egész test részt vesz benne.” (Kokas Klára) Lecsendesítés: a zenehallgatás előtti csend, a belső figyelem megteremtése
12
ZENEBEFOGADÁS - Instrukciók… (zene: Purcell (7x meghallgatás), 1:37) Klári néni szerint a zene a lélek tiszta vize. „A mozdulatok szabadsága segíti a zene mély befogadását.”
13
ZENEBEFOGADÁS - Instrukciók… (zene: Purcell, 1:37) …” akármilyen mozdulat megfelel, ha őszinte, lélekből fakadó...”
14
Történetek, Páros és szóló táncok
15
Vizuális ábrázolás – búcsú(gyertya)ének
16
A tanítás jelene és jövője
17
„Aki lehajol a gyerekekhez, görbén marad. Aki közéjük telepszik, a szemükbe nézhet.” (Kokas Klára)
18
Felelősség: MAG elvetése… Boldog érzés: BIZAKODÓ
19
Felhasznált szakirodalom Boldizsár Ildikó (2010): Meseterápia. Magvető, Budapest Boldizsár Ildikó (szerk.) (2014): Meseterápia a gyakorlatban. Magvető, Budapest Carl R. Rogers – H. Jerome Freiberg (2007): A tanulás szabadsága. EDGE 2000 Kiadó, Budapest Daniel Goleman (1997): Érzelmi intelligencia. Háttér Kiadó, Budapest Dr. Marshall B. Rosenberg (2005): Így is lehet nevelni és tanítani. Agykontroll Kft., Budapest Frans Carlgren (1992): Szabadságra nevelés. Török S. Waldorf-ped. Alapítvány, Budapest Kádár Annamária (2012): Mesepszichológia. Kulcslyuk Kiadó, Budapest Kokas Klára (1992): A zene felemeli a kezeimet. Akadémiai Kiadó, Budapest Kokas Klára (2012): Megfésültem a felhőket. Kokas Klára Agape Zene- Életöröm Alapítvány, Budapest http://bbsuli.hu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=82&Ite mid=58http://bbsuli.hu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=82&Ite mid=58 http://www.kokas.hu/media/KOKAS-KODEX_vegl.pdf
20
„…Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan…” Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.