Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRebeka Viktória Hajduné Megváltozta több, mint 8 éve
1
SZAKDOLGOZAT RÖVID BEMUTATÁSA NYELV – ÉS BESZÉDFEJLESZTŐ TERÜLETEN PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁRA FELKÉSZÍTŐ SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS, KECSKEMÉT 2014-2016 LÁZÁRNÉ BARNA ANDREA SZOLNOK, 2016.09.01.
2
Mozgásterápiák jelentősége a tanulási zavarok megelőzésében Esetismertetés egy speciális mozgásterápiában részesülő óvodáskorú gyermekről
3
I. Elméleti rész: Tanulási problémák körének fogalmi meghatározása (veszélyeztetettség jelei, korai felismerés jelentősége) Mozgásterápiák rövid ismertetése Szenzomotoros integráció - Szenzo(motoros) integráció meghatározása - Szenzomotoros fejlődés zavarai - Idegrendszeri érettség, éretlenség - Primitív reflexprofilok bemutatása, tünetei Szimmetrikus tónusos nyaki reflex (STNR) Aszimmetrikus tónusos nyaki reflex (ATNR) Tónusos labirintus reflex (TLR) - Szűrőeljárás bemutatása
4
II. Esetismertetés - Anamnézis (családi, fejlődési) - Fejlettségi szint bemutatása, bementi állapot - A TSMT mozgásvizsgálat eredménye - (Mozgás)fejlesztésre vonatkozó rövidebb, illetve hosszabb távú célkitűzések - Fejlődés nyomonkövetése, eredmények
5
Célkitűzés: Egy speciális mozgásterápiában részesülő (TSMT) gyermek esetismertetése révén bemutatni annak a fejlődésre gyakorolt hatásait, nehézségeit. Arra kívántam rámutatni, hogy a rendszeres gyakorlás révén, a mozgásfejlesztés következtében, az adott esetet nyomon követve, mely területeken tapasztalható képességfejlődés, (pozitív vagy esetleg negatív) változás.
6
Elérése : Saját megfigyeléseim. A közvetlen szociális háló (szülő, terapeuta, óvónő) tapasztalatainak rögzítése saját kérdőív alapján. A mozgásterápiás folyamat adott ideig történő figyelemmel kísérése révén.
7
II. Esetismertetés Gyermek:5;1 éves, középső csoportos, óvodás Gyermekkel kapcsolatosan a szülő problémái: - dühkitörések, kezelhetetlen viselkedés - szabályok hárítása - játékszintjének fejletlensége - beszűkült érdeklődési köre - megkésett beszédfejlődése okán
8
A vizsgálat alapján rövidebb és hosszabb távú célkitűzések kerültek megfogalmazásra. Legfontosabb rövidebb távú célkitűzések: - V. feladathelyzetbe hozása és abban való rövid idejű, hatékony megtartása - együttműködési készség fejlesztése - pozitív kapcsolat kialakítása a terapeutával, elfogadottság érzésének biztosítása - érdeklődés felkeltése a mozgás iránt - ellenállás csökkentése - mozgáson keresztül sikerélményhez juttatás
9
Hosszabb távú célkitűzések: - feladathelyzetben aktív közreműködés - beszédfejlesztés - primitív reflexek leépítése - izomerősítés - stabil posztura megtartás - statikus és dinamikus egyensúlyfejlesztés - bilaterális motoros koordináció kialakítása - rugalmasság, hajlékonyság - laterális dominancia kialakulása - stabilabb iránydifferenciálás (térben, saját testen) - testséma kialakítása - mozgás - beszéd koordináció javítása - ritmusérzék javítása - sorrendiség észlelése, szerialitás javítása - szem-kéz koordináció fejlesztése - figyelemkoncentráció javítása - visszacsatolás – hibák észlelése, tudatos javítása
10
A fejlődési változások százalékos megjelenítése a bemeneti és záró mozgásvizsgálat alapján Vizsgált területek Pontszám és teljesítmény %-ban Bemeneti vizsgálatKimeneti vizsgálat 1. Idegrendszer érettsége 26/1350 %26/1662 % 2. Mozgásvizsgálat 16/531 %16/1063 % 3. Testvázlat, térbeli tájékozódás, lateralitás 42/1536 %42/1843 % 4. Taktilis terület 56/2545 %56/3868 % 5. Ritmusvizsgálat 10/220 %10/220 %
11
Egyéb megfigyelések összesítve (bemenet) megfelelőváltozógyenge együttműködési készség X irányíthatóság X önfegyelem X feladattudat X figyelem X helyzetfelismerés X kudarcfelismerés X kudarctűrés X
12
Egyéb megfigyelések (önmagához mérten) összesítve (kimenet) megfelelőváltozógyenge együttműködési készség X irányíthatóság X önfegyelem X feladattudat X figyelem X helyzetfelismerés X kudarcfelismerés X kudarctűrés X
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.