Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel."— Előadás másolata:

1 Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel kapcsolatos ismeretek szakmailag színvonalas, modern ismeretekre épülő oktatására. 2. A képzés előzménye a Pannon Egyetemen: 1993 óta folyik környezettan szakon tanárok képzése, mind nappali mind pedig levelező tagozaton.

2 3. A képzés formái: - Nappali tagozat: főszakként vagy mellékszakként Nappali tagozatú képzés esetén a Pannon Egyetemen folyó bármilyen másik tanári mesterszakkal társítható - informatikatanár - kémiatanár - angoltanár - magyartanár - némettanár - pedagógiatanár - Levelező tagozat: többféle típus, előképzettségtől függően: - korábbi egyetemi vagy főiskolai szintű tanári szakképzettség folytatásaként; - nem tanári mesterszintű szakképzettség megszerzését követően vagy azzal párhuzamosan; - már meglévő mesterszintű tanári szakképzettséghez történő új tanári szakképzettség megszerzéseként

3 4. A nappali képzés szerkezete: A szak képzési ideje: 5 félév, Az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditek száma: 150 A szakképzettség teljes óraszáma az 5 félév során: min. 585 kontakt óra (az előképzettséghez igazodó tantárgyválasztás függvényében változik) A képzési idő alatt megszerzendő 150 kredit tanulmányi egység a következő elemekből tevődik össze: - főszak tárgyai: 40 kredit - mellékszak tárgyai: 40 kredit - pedagógiai és pszichológiai ismeretek: 40 kredit - 5. félév összefüggő egyéni iskolai gyakorlata: 30 kredit A pedagógiai és pszichológiai ismeretek tantárgyi programot a PE Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Központja koordinálja. Az egyéni iskolai gyakorlat a képzésben résztvevő külső oktatási intézményekben folyik.

4 5. A nappali képzés gerincét adó szakmai tantárgyak: - Fizikai, kémiai, biológiai, földtudományi, valamint integráló környezettudományi tantárgyak képezik a tananyag gerincét - Főszakon és mellék szakon egyaránt 30 kredit értékű szakmai tárgy választása kötelező. - A tantárgyválasztás a belépő hallgató előképzettségétől függően történik - 10 kredit értékű szakmódszertan

5 6. Elhelyezkedés, doktori képzés: - különböző iskolatípusokban elhelyezkedve a környezeti tantárgycsoport tárgyainak (pl. Természetismeret, Ember és környezete, Környezetvédelem) tanítása - az iskolai környezeti nevelés iskolán belüli oktatásának ill. iskolán kívüli formáinak (pl. erdei iskolák) irányítása - a kiemelkedő képességű hallgatóknak lehetőségük van arra, hogy tanulmányaikat a doktori képzésben folytassák. - MK Környezettudományok Doktori Iskola - BTK Nyelvtudományi és Neveléstudományi Doktori Iskola


Letölteni ppt "Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések