Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHanna Királyné Megváltozta több, mint 8 éve
1
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló
2
Mi szükséges a méltóságteljes élethez? Hogyan biztosítja az állam a szociális biztonságot? Segítő szakma – szociális munka- szociálpedagógus TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
3
Mi szükséges a méltóságteljes élethez? Nussbaum (2001) szerint: átlagos élettartam szerint élet egészséges test, megfelel ő élelem, lakás testi integritás: szabad mozgás, bántalmazás mentesség, szexuális kielégülés megfelelő érzékelés, képzelet megfelelő érzelmek: szeretni, bánkódni, de félelem, szorongás, trauma nélkül gyakorlati gondolkodás: választási lehetőségekkel élés, kritikusság, tudni, mi a jó valahová tartozás: egymással, egymásért, barátság, igazság, önbizalom, diszkrimináció elleni védettség más fajokkal élés: növényekkel, állatokkal játék, szabadidő hasznos töltése, nevetni a politika, az anyagi környezet ellenőrzése, részvétel a döntés hozatalban
4
A modern jóléti államok egyik alapvető célja a szociális biztonság megteremtése, vagy feltételrendszerének kialakítása, melyet a szociális védelem rendszerén keresztül biztosítanak. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
6
A szociális védelmi rendszer összetevői TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában foglalkoztatáspolitika segélyezés biztosítás alapú rendszerek (TB, Eü., nyugdíj) családtámogatások gyermekvédelmi ellátórendszer szociális ellátórendszer
7
A szociális ellátórendszer TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 1.Pénzbeli ellátások ápolási díj átmeneti segély temetési segély időskorúak járadéka aktív korúak ellátása foglalkoztatást helyettesítő támogatás rendszeres szociális segély lakásfenntartási támogatás egyéb, önként vállalt pénzbeli vagy természetbeni ellátások
8
2. Természetbeni ellátások TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában ápolási díj átmeneti segély temetési segély rendszeres szoc. segély (5000 Ft Erzsébet-utalvány formájában) családi szükségletet kielégítő ellátási formák földhasználat mezőgazdasági szolgáltatások, juttatások munkaeszközök köztemetés közgyógyellátás eü. szolgálatra való jogosultság adósságkezelési szolgáltatás
9
3. Személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás étkeztetés házi segítségnyújtás családsegítés jelzőrendszeres házi segítségnyújtás közösségi ellátások ( alacsonyküszöbű ellátási formák szenvedélybetegeknek és pszich. betegeknek ) támogató szolgáltatás (fogyatékkal élők otthonközeli ellátása) utcai szociális ellátás
10
A segítő szakmákban szükséges tulajdonságok humánus beállítottság, segítő hajlandóság kommunikációs együttműködési készség, „zavart” emberrel is személyes elköteleződés a probléma megoldásért, távolságtartással kezdeményezés, dinamizmus – mindig kell lenni ötletnek, még ha irreálisnak, irracionálisnak is tűnik önállóság, döntésképesség, terhelhetőség szociális intelligencia, képzelőerő, intuíció erkölcsi integritás, őszinteség: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
11
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.