Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsanett Királyné Megváltozta több, mint 8 éve
1
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya 2016. május 14.
2
B EVEZETÉS : „J ÓL CSAK A SZÍVÉVEL LÁT AZ EMBER.” Tanítási óra: Magyar nyelv - 11. évfolyam Az óra anyaga: Társadalmi célú hirdetések Az óra típusa: új ismeretet feldolgozó Szükséges eszközök: füzet, íróeszköz, színes filctollak, bluetech ragasztó, kinyomtatott feladatok, csoportalkotáshoz kártyák, internettel ellátott számítógép és digitális tábla
3
N EVELÉSI CÉLOK : Pozitív attitűd kialakítása Emberi jogok teljes körű tiszteletben tartása Hatékony kommunikáció elsajátítása Empátiára és toleranciára nevelés
4
F EJLESZTENDŐ KOMPETENCIÁK : Kritikus gondolkodás Szociális és állampolgári kompetenciák Problémamegoldás Kezdeményezőképesség és együttműködés Önálló tanulás Digitális kompetencia Anyanyelvi kommunikáció Esztétikai – művészi tudatosság és kifejezőkészség Önkifejezés
5
Ó RAVÁZLAT : Felhasznált ismeretek: - reklám, célközönség, szignál, szlogen, logó fogalmai - a reklám fajtái - a befolyásolás eszközei Ok – okozati összefüggések feltárása: - klasszikus divatreklámok Benetton - sztereotípiák és rasszizmus közötti kapcsolat - megoldási javaslatok a kirekesztés problémájára
6
T ANTÁRGYI KONCENTRÁCIÓ : Mozgóképkultúra és médiaismeret Dráma Etika/Erkölcstan Történelem Osztályfőnöki Informatika
7
1. A FIGYELEM FELKELTÉSE, A TANULÓK INFORMÁLÁSA AZ ÓRA CÉLJÁRÓL : Hangrészletek felismerése páros munkában: http://learningapps.org/2316777
8
2. A TANULÓK - A TÉMÁVAL KAPCSOLATOS - ELŐZETES ISMERETEINEK ELLENŐRZÉSE, FELIDÉZTETÉSE : Frontális munkában az előző órán tanult fogalmak felidézése, puzzle játék: http://learningapps.org/2290986
9
3. A Z ÚJ ISMERETEK PREZENTÁLÁSA, ELEMZÉSE, KÖVETKEZTETÉSEK MEGFOGALMAZÁSA, RÖGZÍTÉSE : A tanulók a pedagógus kérdéseire válaszolva dolgozzák fel az anyagot:
10
Valódi nők reklámok által közvetített nőideál https://www.youtube.com/watch?v=e5lwldwv7TQ
11
Hétköznapi emberek a reklámban: Benetton
12
Szövegértés gyakorlása: Oliviero Toscani „Azt szokták mondani a halottról, egészen sima az arca, olyan, mintha mosolyogna. Ugyanez áll a reklámra is: halott, de örökké mosolyog.”
13
Vázlat rögzítése: Benetton - Társadalmi célú hirdetés és termékreklám közötti átmenet - Globális problémák: rasszizmus, AIDS, háborúk, környezetszennyezés… - Cél: márkát az emberek fejébe vésni meghökkentő fotókkal - Nem modellek, hanem hétköznapi emberek szerepelnek a képen - „ott vakarja meg a közízlést, ahol viszket”
14
4. A TANULTAK ALKALMAZÁSA: Csoportalkotás betűkártyákkal 4 fős csoportok (A, B, C, D) Képkiegészítés csoportmunkában
15
‘A’ CSOPORT:
17
‘B’ CSOPORT:
19
‘C’ CSOPORT:
21
‘D’ CSOPORT:
23
5. A TANULTAK ALKALMAZÁSA: Kihangosított gondolat csoportmunkában: Kiközösített vagyok! Mi tegyek? - Kedvesnek és segítőkésznek lenni - Megajándékozni a többieket - Divatosan öltözködni - Közös programokat szervezni az osztálytársakkal - Jó és negatív tulajdonságaimat összegyűjteni - Változtatni - Problémák megbeszélése - Segítséget kérni a tanáromtól
24
6. Ö SSZEFOGLALÁS ÉS A TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSE : Állókép készítése csoportmunkában:
28
K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.