Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás."— Előadás másolata:

1 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás

2 Tevékenységi körök: A hagyományos közművelődésitevékenységek Képzési, felnőttképzési és pályázati tevékenységek Kulturális - turisztikai szolgáltatások Ifjúsági közösségi tevékenységek (LOGO)

3 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek Csoportok, klubok Szakmai módszertan ProgramszervezésInformatika,információ

4 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Szolgáltatások:  Kulturális értékmegőrzés, értékközvetítés  Közösség segítés, -és fejlesztés, művészeti mozgalmak és csoportok  Képzés, felnőttképzés, pályázati tevékenység  Életviteli tevékenységek, civil kapcsolatok  Ifjúsági közművelődési tevékenység  Információs szolgáltatások, informatikai tevékenység  Programszervezés és tanácsadás  Helyi, kistérségi, megyei és regionális szakmai módszertani tevékenység, szolgáltatások biztosítása

5 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A felnőttképzés 2001. évi CI. Törvény a felnőttképzésről  „Abból a célból, hogy az Alkotmányban biztosított tanuláshoz való jog az állampolgár egész életpályáján érvényesüljön, a felnőttkori tanuláshoz és képzéshez való hozzáférés szabályozott lehetőségei a társadalom minden tagja számára bővüljenek, hogy az állampolgárok meg tudjanak felelni a gazdasági, kulturális és technológiai fejlődés kihívásainak, hogy eredményesen tudjanak bekapcsolódni a munka világába és sikeresek legyenek életük során, valamint annak érdekében, hogy a felnőttkori tanulás és képzés révén az életvitel minősége javuljon…”

6 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A tevékenységről Képzési és és pályázati tevékenység Programok, képzések kidolgozása Aktív szerep Kapcsolati rendszer Folyamatos bővítése Szükséges akkreditációk megszerzése

7 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Lehetőségek:   Formális tanulás (formal learning) alatt azt a tevékenységet értjük, amelyben az életkor szerinti hierarchiába rendezett tanulócsoportok, erre feljogosított és kiképzett oktatók irányítása alatt tanulnak, a képzés célja, tartalma, időpontja, helyszíne és módja részletesen szabályozott. A formális tanulás általában valamilyen igazolás (diploma, záró   nem formális tanulás (non-formal learning) körébe sorolhatók azok a foglalkozásszerűen képzést folytatók által irányított, az iskolarendszerű képzésen kívül szervezett különféle tanfolyamok, szemináriumok, vagy hasonló keretek között szerveződő tevékenységek, amelyeknek célja ismeretek átadása, a képességek ill. a személyiség fejlesztése. A formális és nem-formális képzésre egyaránt jellemző a szervezettség és irányítottság. Általában „rejtettebb” mint a formális tanulás, már csak azért is, mivel rendszerint nem kíséri írásos elismerés (diploma, záróvizsga, bizonyítvány).   Az informális tanulásra (informal learning) az jellemző, hogy nem rendszerszerű, strukturálatlan, az egyének kulturális szolgáltatások igénybevétele, társadalmi intézményekben való tevékenység, politikai aktivitás illetve a média hatásai következtében jutnak új ismeretekhez, illetve sajátítanak el új, a munkavégzés szempontjából is releváns viselkedési elemeket – sokszor nem is tudatosítva e tanulási folyamat eredményeit. Az informális tanulás a tanulás leginkább rejtőzködő, ám ennek ellenére nagyon fontos módozata.

8 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Kompetenciafejlesztés   A kompetencia fogalma: …egy személy alapvető, meghatározó jellemzői, melyek okozati kapcsolatban állnak a kritériumszintnek megfelelő hatékony és/vagy kiváló teljesítménnyel…

9 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Képzésben felhasználható erőforrások  Intézmények képzésben felhasználható erőforrásai  humánerőforrás(ok)  infrastrukturális erőforrás(ok)  Bevonás és bevonódás:  együttműködési megállapodások  pályázati erőforrások (együttműködésben)  képzések kihelyezése/szervezése  közös pályázatok

10 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Hogyan tovább? Képzések  Lokális és a régiós gondolkodás a közművelődésben  A kulturális turizmus lehetőségei a megyében  Felnőttképzés: képzések és módszerek a közművelődésben pl: TÁMOP 3.2.3 -09/ 1-2009-0016

11 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Hogyan tovább? tennivalók  Program akkreditáció  Intézményi akkreditáció  Pályázat figyelés  Információgyűjtés, rendszerezés és tanácsadás  Elektronikus adatbázisok kialakítása www.kulturista.hu

12 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Képzések  Célcsoportok  Közvetlen: intézményrendszer munkatársai  Közvetett: munkaerő-piaci  Képzési támogatási rendszer  Térítésmentes képzések – pályázati forrásból  Térítéses képzések – piaci alapokon nyugvó  Képzési helyszínek  Képzési helyszínek – MMIK  Képzési helyszínek – partnereknél

13 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 KULCSSZAVAINK: KULCSSZAVAINK:  FELNŐTTKÉPZÉS – VALÓS IGÉNYEKRE ÉPÜLŐ  PÁLYÁZATI MEGVALÓSÍTÁS – FORRÁS BIZTOSÍTÁSA  KOMMUNIKÁCIÓ – KÉPZÉS ALANYAIVAL ÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREKKEL  EGYÜTTMŰKÖDÉS - KÉPZÉS ALANYAIVAL ÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREKKEL

14 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Képzések  Célcsoportok  Közvetlen: intézményrendszer munkatársai  Közvetett: munkaerő-piaci  Képzési támogatási rendszer  Térítésmentes képzések – pályázati forrásból  Térítéses képzések – piaci alapokon nyugvó  Képzési helyszínek  Képzési helyszínek – MMIK  Képzési helyszínek – partnereknél

15 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK  Közművelődési intézményvezető (Vezetési, pénzügyi és államháztartási ismeretek közművelődési intézményvezetőknek), akkreditált továbbképzés)  Helyi turisztikai moderátor PL-2914  Helyi turisztikai moderátor PL-2914 100 órás képzés a  Helyi programszervező PL-3351 100 órás képzés 100 órás képzés

16 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK  Módszertani képzés ifjúságsegítőknek a közösségfejlesztés témakörben PL-4228  Módszertani képzés ifjúságsegítőknek a közösségfejlesztés témakörben PL-4228  Önkéntes munka az ifjúsági irodákban PL-4229  Önkéntes munka az ifjúsági irodákban PL-4229  Egyéni és közösségi kompetenciák fejlesztése ifjúsági információs és tanácsadó szolgáltatásokban és közösségi terekben dolgozók számára PL-4229  Kortárs animáció - Közösségfejlesztés ifjúsági szolgáltató terekben, önkéntesek bevonásával PL-4230  Az önkéntesség törvényi szabályozása és mintaértékű programok Magyarországon és külföldön PL-4231

17 TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 Köszönöm a figyelmet!!! Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ www.kulturista.hu joos.tamas@mail.vmmik.hu


Letölteni ppt "TÁMOP 3.2.3-09/1 2009-0016 A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések