Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Kelemenné Megváltozta több, mint 8 éve
2
ÉPÍTÉSZET – GYEREKEK – EGÉSZSÉG építőjátékok, építő játékok, építő±játékok Skaliczki Judit BME Építőművészeti Doktori Iskola Egyéni kutatás 2015.04.01. Témavezető Szabó Árpád DLA
3
„All I really need to know I learned in Kindergarten” Robert Lee Fulghum
4
> Előzmények
5
> Friedrich Fröbel 1782-1852
6
> Az adományok és elfoglaltságok rendszere
8
> Építőjátékok tárgykultúra használati tárgyakműtárgyak játékok
9
> Kockajátékok kockajátékok a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése Piaget – az első játékszakasznak az explorációs játékszakasznak a legfejlettebb formája a konstruáló játék
10
> Játékfejlődés a kocka mint oktatási felület tiszta formák magáért az építési folyamat megtapasztalásáért kulturális örökség és építészeti tartalom direkt közvetítése 1830~ 1850~ 2015~ 1920~ 1880~
11
> Gyakorlat kockajátékok belső működési stuktúrája szabadon hagyott folyamatdidaktikusinterakcióra épülő Vizsgált példák: The Froebel Blockplay project The Froebel Gifts and OccupationsCommunity Playthings, Darvell
12
> SZakirodalom Tina Bruce – Exploring learning Young Children and Blockplay Roger A. Hart – Children’s Experience of Place A developmental study
13
> Kapcsolat Dr. Pataky Gabriella PhD, adjunktus ELTE TÓK, Vizuális nevelési Tanszék Hathy Zsuzsanna, DLA hallgató MOME Építészeti Doktori Iskola
14
> Óvodai esettanulmány Előképek Fröbel adományok 3. 4. 5. 6. készlet Jomili cubes
15
> Óvodai esettanulmány Előképek Tangram típusú játékok
16
> Óvodai esettanulmány Helyszínek – XII. kerület Hegyvidék XVII. Rákoskeresztúr XI. Újbuda Időpont – 2015. 05.-06. 3-3 alkalom Cél – A Fröbel-rendszer formai absztrakciókra épülő térbeli lebontó rendszerének gyakorlati vizsgálata. Kísérleti kérdések – Milyen szinten képesek a gyerekek a formai absztrakcióra minden célirányos gyakrolat nélkül? Milyen szintű változást hoz a tapasztaltakhoz képest a záróalkalommal történő ismételt vizsgálat? - Milyen eredményeket kaphatunk a Fröbel –rendszer merev didaktikus rendszerét követve és milyen eredmények születnek egy interakciókra épülő szabadabb elvű munkafolyamat során? - Milyen a kockajátékok használatának helyzete és szerepe jelenleg a magyarországi óvodai gyakorlatban?
17
> Óvodai esettanulmány 1.Feladatcsoport 3d elemek - tömör fakockák alap tömegek megépítése -környezet -tudomány -szépség témakörökből átmozgatások gyakorlása szabad asszociációk 2. Feladatcsoport 2d elemek - síklapok 4x4 cm oldalhosszú fekete-fehér habkarton négyzetek és háromszögek ellentétképek, szimmetria, lépték fogalmak bemutatása 3. Feladatcsoport 1d elemek - vonalak 4 cm hosszúságú hurkapálcika elemek vonalas leképezés pálcikával és rajzban formák keresése épülethomlokzatokon
18
> Óvodai esettanulmány
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.