Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen lesz húsz év múlva a Repülés. Honnan jött az előadás ötlete A 2014-es esztergomi Rubik emléknap alkalmából nemzetközi gyermekrajz pályázatot írtunk.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen lesz húsz év múlva a Repülés. Honnan jött az előadás ötlete A 2014-es esztergomi Rubik emléknap alkalmából nemzetközi gyermekrajz pályázatot írtunk."— Előadás másolata:

1 Milyen lesz húsz év múlva a Repülés

2 Honnan jött az előadás ötlete A 2014-es esztergomi Rubik emléknap alkalmából nemzetközi gyermekrajz pályázatot írtunk ki, amire több mint 360 rajz érkezett. Ekkor merült fel a gondolat, hogy Tényleg. Milyen is lesz a repülés húsz év múlva?

3 Svajdova RenatkaKarc Dorka Ferner Cynthia Schweitzer FanniKormos NorbertSántha Bálint

4 Mottó: Mert Vonaton jár az idő S gépből csinált madarán A gyalogos bizony Elmarad ám ?

5 Alapelvek:  Ami húsz év múlva jellemző lesz, az legalább tíz éve megvan  Paradigma váltás idejét éljük

6 Miről szeretnék beszélni  A repülés várható fejlődése  Az új energiagazdálkodás lehetőségei  Elektromos repülőgépek  Elektronikus forradalom a repülésben is  A várható főbb problémák

7 A repülés várható fejlődése Az utasforgalom alakulása az USA-ban

8 A GA gépek számának éves növekedése %-ban (FAA becslés)

9 A GA gépek éves repült idő növekedése %-ban (FAA becslés)

10 USA aktív GA gépek életkora (2013) % Össz darabszám : 219426 Átlag életkor: 29,5 év Életkor (év)

11 Korosztályok szerinti GA repült idő az USA-ban (2005)

12 Problémák  A géppark fizikailag elöregedett  A géppark erkölcsileg elöregedett  A certifikáció problémái  Az előírások kérdése Példák  Motorok alaptípusainak tervezési kora  A kettős gyújtás problémája  B 737 tervezési éve 1965  B 747 tervezési éve 1965

13 Következmény A következő húsz évben az iparnak le kell gyártania több mint 160 000 új GA repülőgépet !!!

14 De… Milyen üzemanyaggal fogunk repülni?

15 A megszokott AVGAS (100 és 100 LL) Repülőbenzint 2017-2018 után nem fogják gyártani. Megoldás lehet az UL 91, vagy a Hjelmco 91/96 vagy az EN228 (autóbenzin)?

16 A legnagyobb probléma a MOGAS-al, hogy etilalkoholt tartalmaz AzEN228, 5% (m/m) etanolt tartalmaz, és az üzemanyaggyártók ezt az arányt még növelni akarják. Ez azonban Lerakódásokat okoz a porlasztóban és Korróziót okoz a hengerekben és az egyéb alkatrészeken

17 Egy megoldás lehet Az elektromos meghajtás (EPUs) engedélyezhető az un. LSA gépeknél (Light Sport Aeroplanes) iaw. F2480-11 “Standard Practice for Design and Manufacture of Electric Propulsion Units for Light Sport Aircraft” Jelenleg ez a szabályozás csak a konvencionális elektromos hajtóművekre terjed ki.

18 Az új energiagazdálkodás lehetőségei Energiánk rengeteg van Csak - Nem ott - Nem akkor - Nem olyan formában Amikor szükségünk van rá

19 Egy megoldási lehetőség: Metanolgazdaság Lényege, az energiát metanol formájában tároljuk

20 Oláh György szabadalmai Metanol előállítása energiából, vízből és a levegő széndioxidjából Direkt metanolos üzemanyagcella

21 NASA Sony Már ki van találva Chrysler 2002 Volvo

22 A közvetlen metanol alapu üzemanyagcella működése

23 Belsőégésű motorr Elektromos hajtómű 56,6 kg 100 Le (73,5 kW) 11,5 kg 201 Le (150 kW) Rotax 912 S 1,78 Le/ kg 38% Plettenberg NOVA 150 17,4 Le/kg 92%

24 2011 Green Flight Challenge Távolság 200 mérföld ( 322 km ) Kevesebb mint 2 óra alatt Személyenként kevesebb mint 1 gallon (3,79 l) üzemanyaggal (vagy ezzel egyenértékű energiával

25

26 „2011 GFC” eredmények Helyezés Csapat Sebesség Energia hatékonyság Energiaforrás (mph) (mpge) (mph) (mpge) 1Pipistrel USA 113,6 403,5 Elektromos áram 2e-Genius 107,3 375,7 Elektromos áram Nem érte el a (mpge) minimumot PhoEnix 137,5 94,3 Repülőbenzin

27 . „Sunseeker II” napenergiát használó motoros vitorlázó

28

29 Elektronikus forradalom a repülésben is  GPS  TICAS  Logger  Fedélzeti számítógépek  stb.

30 Megoldandó és megoldható kérdések  Navigáció  IFR  Vakleszállás bárhova  Irányítás, összeütközés elkerülése  Kisgépes robot (mint a Dynon SkyView, SV szervóval)  A certifikáció problémái* * Megjegyzés: A VLA/LSA gépeknél már van néhány kivétel, hogy nem ETSO certifikált avionikát építettek be, és az LSA repülőgép certificatios memorandum kidolgozás alatt van az EASA GA részlegében.

31 Drónok ? A fekete ló De kié a légtér? Mi lesz a repülésbiztonsággal?

32 Következtetések:  Paradigma váltás előtt állunk az egész világban  Sheldon válság?  A repülés jobban fejlődik mint a gazdaság többi része  Az energia és a repülés olcsóbb lesz  A tömegesítés kikényszerülése  Nekünk is változnunk kell?

33 Néhány „jövőbiztos” megoldás

34 A várható főbb problémák  Morális és magatartásbeli kérdések  Oktatás  Hatósági munka  Mi lesz akkor a világban?

35 Köszönöm a türelmüket


Letölteni ppt "Milyen lesz húsz év múlva a Repülés. Honnan jött az előadás ötlete A 2014-es esztergomi Rubik emléknap alkalmából nemzetközi gyermekrajz pályázatot írtunk."

Hasonló előadás


Google Hirdetések