Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra."— Előadás másolata:

1

2 Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra van szükség?  Hol érhető el az ellátás?  Ki/kik végzik az ellátást?  Hogyan követhető nyomon az ellátás? - Kivel lehet konzultálni? - Ki informál, hogyan informál? - Hol látható folyamat?

3 Intézményes ellátórendszer KLIENS EGYMI/ Gyógypeda- gógiai intézmény Többségi intézmény Pedagógiai szakszolgá- lat Civil/Egyházi fenntartású intézmények

4 EGYMI megváltozott szerepe EGYMI Utazó gyógypedagógusi feladatok Családsegítő szolgálat Iskola-egészségügyi szolgálat

5 Az igénybe vehető pedagógiai többlet szolgáltatások Kliens továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás a gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés fejlesztő nevelés szakértői bizottsági tevékenység nevelési tanácsadás Tehetség- gondozás Iskolapszicho- lógiai, óvodapszicho- lógiai ellátás Gyógy- testnevelés logopédiai ellátás konduktív pedagógiai ellátás

6 A pedagógiai többletszolgáltatások intézményi szinten Civil szervezetek által fenntartott szolgáltatások Egyházi fenntartású szakszolgáltatások

7 Amit a szolgáltatás elérésekor figyelembe kell venni A kutatást az EDUCATIO Kft megbízásából a 3.4.2.B projekt keretében a Viéta Kft végezte, az elemzés ennek az adatbázisnak a feldolgozására épül Szitó Imre

8 Az intézményi ellátás feltételei A kutatást az EDUCATIO Kft megbízásából a 3.4.2.B projekt keretében a Viéta Kft végezte, az elemzés ennek az adatbázisnak a feldolgozására épül Szitó Imre Alapozás Falak Födém Tető lépcsők

9 A szakszolgálati intézményi ellátás feltételei Bútorzat minősége, tanácsadó, fejlesztő szoba A kutatást az EDUCATIO Kft megbízásából a 3.4.2.B projekt keretében a Viéta Kft végezte, az elemzés ennek az adatbázisnak a feldolgozására épül Szitó Imre

10 A pedagógiai szakszolgálatok munkáját segítő tevékenységek Az intézményrend szer strukturális átalakulásának szakmai támogatása A pedagógiai szakszolgálatok eszköztárának bővítése Információs napok, műhelymunkák Tájékoztató anyagok Tanácsadói támogatás az intézményeknek Helyzetelemzésre alapozott szakmai javaslatok Tesztek, vizsgáló eszközök, fejlesztő eszközök Infokommunikációs eszközök Vizsgáló, tanácsadói szobák bútorzata, felszerelése

11 Az ellátás végző szakemberek A kutatást az EDUCATIO Kft megbízásából a 3.4.2.B projekt keretében a Viéta Kft végezte, az elemzés ennek az adatbázisnak a feldolgozására épül Szitó Imre

12 Kapcsáné Németi Júlia - Szitó Imre 2013.09.27.

13 Az ellátásról A kutatást az EDUCATIO Kft megbízásából a 3.4.2.B projekt keretében a Viéta Kft végezte, az elemzés ennek az adatbázisnak a feldolgozására épül Szitó Imre

14 A pedagógiai szakszolgálatok munkáját segítő tevékenységek Az intéznyrendszer strukturális átalakulásnak szakmai támogatása A pedagógiai szakszolgálatok eszköztárának bővítése Informatikai támogató- rendszer fejlesztése Hozzájárulás a szakmai munka minőségi megújításához Továbbképzések 350 fő szakember számára (módszer-specifikus, ágazatközi) Protokollok az ellátás minőségének javításra, 1000 fő felkészítése a protokollok használatára Protokollok az ellátás minőségének javításra, 1000 fő felkészítése a protokollok használatára Hálózati munka elősegítése Jó gyakorlatok gyűjtése, elterjesztése (workshopok, kiadványok ) Jó gyakorlatok gyűjtése, elterjesztése (workshopok, kiadványok )

15 A pedagógiai szakszolgálatok munkáját segítő tevékenységek Az intézményrend szer strukturális átalakulásának szakmai támogatása A pedagógiai szakszolgálatok eszköztárának bővítése Informatikai támogató- rendszer fejlesztése Hozzájárulás a szakmai munka minőségi megújításához Nyilvántartás, nyomonkövetés (KIR, ellátási adatok) Nyilvántartás, nyomonkövetés (KIR, ellátási adatok) Dokumentumsablonok, adatbázisa Kommunikációs felület Szakmai tárhely/iskolatáska felület

16

17 Az ellátórendszer pályázati támogatása A pedagógiai szakszolgálat ok szerkezeti átalakulásána k szakmai támogatása A pedagógiai szakszolgálat ok eszköztárána k bővítése Informatikai támogató- rendszer fejlesztése Hozzájárulás a szakmai munka minőségi megújításáho z Pályázó partnerintézmények szakmai tájékoztatása Korai ellátórendszer számára protokollok kidolgozása Korai ellátórendszer számára modellprogram kialakítása SNI/BTM tanulók munkaerő-piaci átvezetéséhez modellprogramok

18 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! julia.nemeti@educatio.hu


Letölteni ppt "Információigények a kliens oldaláról  Specifikus ellátás? Többletszolgáltatás: miért? -Ki észlel, ki jelez? -Ki tájékoztat?  Milyen típusú ellátásra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések