Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsilla Mészáros Megváltozta több, mint 8 éve
1
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár
2
Tartalom A képzés bevezetésének főbb szempontjai A duális képzés alapelvei A képzés bevezetésének főbb szempontjai A duális képzésben résztvevő hallgató várható kompetenciái 2015 év szeptemberében induló duális képzések További teendők 2015 szeptemberéig
3
1.A képzés bevezetésének főbb szempontjai A Miskolci Egyetemen a duális képzésnek történelmi előzményei vannak: selmecbányai képzés, ipari ösztöndíjak, vállalatokhoz kihelyezett tanszékek Egyetemünk országosan kezdeményező és vezető szerepet kíván betölteni a duális képzésben Az egyetem számára azért is fontos a duális képzés, mert ezzel társadalmi, gazdasági beágyazódása, szerepvállalása jelentősen növekszik
4
1.A képzés bevezetésének főbb szempontjai Célunk vállalatok, intézmények számára jól képzett szakemberek biztosítása, akik az adott szakterület elméleti háttere mellett gyakorlati ismeretekkel is rendelkeznek További fontos célunk a hallgatók számára a versenyképes diploma mellett kiváló karrier lehetőség biztosítása Lényegesnek tartjuk a gyakorlati szakemberek bevonását a képzési programok kialakításába és az oktatásba
5
2.A duális képzés alapelvei A duális képzésben résztvevő hallgató a szorgalmi időszakot a hagyományos nappali munkarendű hallgatóval együtt végzi az egyetemen (intézményi szakasz) Ezt követően a hallgató a vállalatnál oktatásban és gyakorlati képzésben vesz részt (vállalati szakasz) Lehetséges további vállalati gyakorlati idő teljesítése a szorgalmi időszak alatt is, de a tanrendet és az intézményi hallgatói jelenlétet figyelembe kell venni A vállalatnál eltöltött gyakorlati idő során a hallgató speciális szakmai ismereteket és munkavégzési gyakorlatot szerez
6
2.A duális képzés alapelvei A vállalatok közvetlen kapcsolatban vannak a hallgatókkal, s így a hallgatókat a vállalati szervezetbe integrálni képesek, be tudják vonni a vállalati munkakultúrába és a munkafolyamatokba A vállalati szakemberek tudása és tapasztalata beépül a felsőoktatásba. A képzés elméleti háttere megmarad gyakorlati, munkatapasztalattal egészül ki. A képzés minőségi ellenőrzés mellett zajlik a résztvevő vállalatok minőségi auditálása folyamatos A duális képzési rendszer nyitott a hallgató és a vállalat számára, mert a munkaszerződés (a törvényi előírások figyelembe vételével) felbontható A duális képzési együttműködés a vállalat-egyetem között hosszú távú
7
3.A duális képzés jellemzői A felsőoktatási intézmény továbbra is felelős a MAB által jóváhagyott akkreditált képzés tartalmi követelményei A vállalati, gyakorlati képzés kiegészíti a felsőfokú intézmény tevékenységét A duális gyakorlatnak helyt adó vállalatnál eltöltött idő el kell hogy érje a felsőoktatási intézményi szakaszok összes idejének legalább 80 százalékát A felsőoktatási intézményben eltöltött két elméleti szakaszt követően, gyakorlati szakasznak kell megvalósulnia
8
4.A duális képzésben résztvevő hallgató várható kompetenciái A felsőoktatási intézményekben szerzett elméleti ismeretek A felsőoktatási intézményben korábban nem oktatott gyakorlati-szakmai ismeretek Az adott vállalathoz, vállalatokhoz köthető speciális szakmai ismeretek Az önálló munkavégzésre való képesség A csoportos munkavégzésben szerzett tapasztalat A vállalati és munkakultúra területén szerzett jártasság
9
5.A 2015 év szeptemberében induló duális képzések, a Miskolci egyetemen KarKépzésekVállalati partner Gazdaságtudományi Kar gazdálkodás és menedzsment nemzetközi gazdálkodás pénzügy-számvitel kereskedelem és marketing turizmus-vendéglátás 7 2 10 9 10 Gépészmérnöki Kar logisztikai mérnök mérnökinformatikus programtervező informatikus 2 14 10 Műszaki Anyagtudományi Kar anyagmérnöki20
10
6.További teendők 2015 szeptemberéig A Duális Képzési Tanács által akkreditált duális formában is indítható szakokhoz kapcsolódó újabb vállalati, intézményi partnerekkel együttműködési megállapodás megkötése, szenátusi jóváhagyása A vállalati felvételi eljárás lebonyolítása A hallgató értesítése a vállalat döntéséről (legkésőbb 2015. július 3-ig) A hallgató értesítése a kar(Oktatási Hivatal) részéről a felvételiről
11
6.További teendők 2015 szeptemberéig A hallgató nyilatkozata a duális képzésben való részvételről Az adott kar intézkedése a hallgató duális képzésbe való áthelyezéséről, A hallgatói munkaszerződés megkötése a vállalttal A vállalatok felkészülése a duális képzésben való részvételre: megfelelő humánerőforrás és infrastruktúra biztosítása A gyakorlati képzésben résztvevő vállalati szakemberek részére tanfolyam („képzők képzése”)
12
Köszönöm a figyelmet! Az igazi egyetemi tanulmány az ifjúság öntevékenysége, amikor a hallgató aktívan részt vesz a kutatómunkában, a laboratóriumban, a szemináriumban, a tudományos foglalkozásban együtt dolgozik tanárával, társaival. Weszely Ödön
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.