ZRINYI ILONA matematikaverseny

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
Advertisements

Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
egy egyszerű példán keresztül
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
2006. február 17. Valószínűségszámítás és statisztika II. Telefonos feladat Egy kalapban van két korong, az egyiknek mindkét oldala piros, a másiknak.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
A 95-éves Don Juan eldönti, hogy megnősül és felesé- gül veszi a 25-éves Annát.
2006. május 5. Azonos betűk azonos, különböző betűk különböző számjegyeket jelölnek. Rekonst- ruálja az alábbi hatványozást! Telefonos feladat.
Műveletek logaritmussal
A hatágú csillag (12 oldalú poligon) kerülete K1= (4/3)K0= 4,
Matematika II. 2. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2012/2013. tanév Műszaki térinformatika ágazat őszi félév.
A Venn-diagram használata
Programozási alapismeretek 13. előadás. ELTE Érdekességek - kombinatorika  Az iskola bejáratánál N lépcsőfok van. Egyszerre maximum K fokot tudunk lépni,
Programozási alapismeretek 10. előadás
Bernoulli Egyenlőtlenség
Poliéderek térfogata 3. modul.
MATEMATIKA 100. ÓRA MAJOROS MÁRK.
Az igazat mondó Csokoládé.
Excel: A diagramvarázsló használata
Statisztika Érettségi feladatok
Halmazok Gyakorlás.
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
Ismétlés 5. Törtek.
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Az igazat mondó Csokoládé.
AlertPay regisztráció Az AlertPay regisztráció feltételei közt szerepel a legalább 18 éves korhatár betartása. Az alábbi regisztrációs lehetőségek közül.
Programozás C# - ban Feladatsorok.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Miért nem valóságos az idő?
Excel használata fizikai modellkísérletekhez Multimédiás alkalmazások a természettudományos oktatásban Szerző: Csanaky Attila.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
SZÉLESSÉGI BEJÁRÁS Gréczy Ákos – JKR7ZR. MESE Van egy középkori kisváros, ahol az utcai lámpákat egy korosodó lámpagyújtogató ember gyújtja fel. Egyik.
Az elvben figyelembe veendő kapcsolási rendek számáról képet kaphatunk, ha felmérjük az adott N és M áramok és egy-egy fűtő- és hűtőközeg.
Nem más csak egyszerü logika!
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
Emelt szintű matematika érettségi
Számtani és mértani közép
A konvex sokszögek kerülete és területe
Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád
Mt 19,16-30.
Függvények II..
Jól számoltunk – e ?. Mennyi a munkaidő  A dolgozók fizetésemelést akarnak, erre így válaszol a munkaadó:  Nem szégyellik magukat?  Tudják önök tulajdonképpen,
Programozási alapismeretek 10. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 10.2/  Kiválogatás + összegzés.
Algebrai kifejezések Nem tudod? SEGÍTEK!.
A következő dián még van pár információ.
Adalékok egy véges összegzési feladathoz
ÖSSZESÍTŐ A versenyen résztvevő felnőttek kérdőíve KI MIT TUD területi döntő Eger, május 8. 9: az adott állításra vonatkozó információ hiánya 1:
Számítógépes programok használata
Hurrá!! Készen vagyunk? 30 Hurrá!! Kattints a tovább gombra! 2.a.
HELIXMONEY Pénz feltöltése váltón keresztül, a Bchangerrel A váltó működése PayPal-ról való utaláson Keresztül lett kipróbálva!
Három istennő összevész
Görög vallás és az olimpiák Indításhoz kattints ide! 3. óra 1. dia Bosnyák Endréné Áprily Általános Iskola, Visegrád.
Ókori olimpiák versenyszámai Indításhoz kattints ide! 4. óra 1. dia Bosnyák Endréné Áprily Általános Iskola, Visegrád.
Amit a háromszögekről tudni kell
Amit a háromszögekről tudni kell
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Alapvető programozási tételek megvalósítása Czigléczky Gábor 2009.
Bemutató óra
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
OK Könnyű Közepes K nehéz
2 mi 4800 ft = ______ ft.
Tanórán kívül lehet kicsit több
Előadás másolata:

ZRINYI ILONA matematikaverseny 2008. 4. osztály Indításhoz kattints ide! megyei Jelmagyarázat Tartalomjegyzék Utolsó dia Következő Oktatófilm 1. dia Előző Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

Tartalomjegyzék Feladatok 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 Hurrá!! Meg van a kincs. A megoldások. Az egyik szám 10. A megoldások. Indításhoz kattints ide! Célszerű a kincstől indulni a kijárat felé. 10 10 30 Mit látunk ? Hurrá!! Mennyit érnek az egyes részek? Meg van a kincs. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_01 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

2.a. Indításhoz kattints ide! A megoldások. Százasokra való kerekítésnél a tízes helyi értéken lévő számot kell megnézni. akkor a másik 2 rész. 2 0 0 8 Ez 0. 2008 ~ 2000 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_02 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! A megoldások. akkor a másik 2 rész. 3732 nagyobb százas szomszédja a 3800. Kisebb ezres szomszédja a 3000. 3800 – 3000 = 800. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_03 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. Válasszuk egységnek: Számítsuk ki a területeket! Indításhoz kattints ide! Válasszuk egységnek: Számítsuk ki a területeket! akkor a másik 2 rész. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? 4 és fél 3 5 4 5 és fél Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_04 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! A megoldások. A legnagyobb háromjegyű: 999. A legnagyobb kétjegyű: 99. akkor a másik 2 rész. 999 + 99 = 1 098. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_05 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. CCVIII = 208 CCIX = 209 Indításhoz kattints ide! A megoldások. CCVIII = 208 akkor a másik 2 rész. CCIX = 209 CCIII = 203 CCV = 205 10 10 10 CCCII = 302 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_06. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. Végezzük el a kijelölt műveleteket! Indításhoz kattints ide! Végezzük el a kijelölt műveleteket! akkor a másik 2 rész. = 43 = 60 = 189 A legnagyobbal kell kezdeni. 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_07. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. Kezdjük a legkevésbé kidolgozottal! 10 10 10 30 Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_08. Zrínyi_2008_megy_3o_07. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. 2008 – 1990 = 18 18 = 18 Indításhoz kattints ide! A megoldások. 2008 – 1990 = 18 18 = 18 Igaz akkor a másik 2 rész. Igaz 2008 > 1990 1990 + 18 < 2008 2008 = 2008 Hamis 10 10 10 Igaz 2008 = 18 + 1990 2008 = 2008 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_09 Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

< 30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. 17 17 10 24 14 Indításhoz kattints ide! A megoldások. akkor a másik 2 rész. 17 17 10 < 24 10 10 14 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 24 – 10 = 14 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_10. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! A megoldások. 1 db négyszer annyi, azaz 32 Ft 20 db húszszor annyi, azaz 640 Ft. akkor a másik 2 rész. 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_5o_11. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

> + + + + 30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. 5 m + 4000 mm + 30 dm + 2 m + 100 cm = 10 m Váltsuk át a mennyiségeket méterbe! + 3 m + 5 m + 4 m 2 m + 1 m > 10 m 15 m 10 10 10 5 m 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_12. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. 2008 Ft-nak a fele 1004 Ft. Indításhoz kattints ide! 2008 Ft-nak a fele 1004 Ft. akkor a másik 2 rész. Legalább 1004 Ft, azt jelenti, hogy ennyit vagy ennél többet költött. A pénztárcájában 1004 Ft, vagy annál kevesebb pénz maradhatott. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_13 Zrínyi_2008_megy_3o_16. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. 1 tricikli nem lehet, mert ekkor a rendőrök biciklijeinek 7 kereke kell, hogy legyen. 2 tricikli lehet, mert akkor a rendőrökre 4 kerék marad, ami két biciklit jelent. 10 10 10 30 Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. 3 tricikli szintén nem lehet, mert ezek kerekeinek száma 9. Egykerekűn nehéz lenn tolvajokat üldözni. Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_14. Zrínyi_2008_megy_3o_17. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! Egy ilyen vonal 1 cm. 15 db vonal 15 cm. 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Lebben a fehér virágon van, így a sárgán nem lehet. Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_15. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. Ez az egészből, a háromharmadból csak kétharmad. Indításhoz kattints ide! A megoldások. Ez az egészből, a háromharmadból csak kétharmad. akkor a másik 2 rész. ? cm 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 180 cm A kész kötelünk 180 cm hosszú. Mit látunk ? Kétharmad rész 180 cm, egyharmad rész 90 cm. 90 cm 90 cm Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Háromharmad: Zrínyi_2008_megy_4o_16. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. A feladat könnyebb változatát megtalálod a 2008. évi 3 osztály megyei feladatsorában a 23. feladatban. A feladat „őse” egy windosos játék, az aknakereső. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Aknakereső Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_17. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

Ez azt jelenti a fehérszínűekből van 10. Vörösből, feketéből 9 – 9. Indításhoz kattints ide! A megoldások. Mi, ne csodálkozzunk, inkább gondolkozzunk! Ez azt jelenti a fehérszínűekből van 10. Vörösből, feketéből 9 – 9. Tehát összesen 28 tehén van. Zrínyi_2008_megy_4o_18. Zrínyi_2008_megy_3o_19. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! A megoldások. akkor a másik 2 rész. Mennyünk vissza az időben 3 évvel! Ekkor életkoruk összege 6 évvel (3+3) kevesebb. Együtt 15 évesek. 5 5 5 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Az idősebb kétszer annyi. Jelölje ennek a téglalapnak a hossza a fiatalabb életkorát. Mit látunk ? 5 év köztük a különbség. Tehát az idősebb 5 éves volt a fiatalabb születésekor. Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_19. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. 12 darab szemüveg van. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. 12 darab szemüveg van. Ennek a harmada: 4. 5 darab szemüveget kell még beszíneznie Zsuzsinak. 10 10 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_20. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. 20 mindegyiknek a többszöröse. Így felülre kerül. 20 A 4-nek nem többszöröse. Ezen a szinten kell megjelenni a 10-nek. 10 10 10 10 4 Ezért a 4 ide kerül. Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 A 2, 4 és 5 közül két számnak a többszöröse (2, 5), ezért ide kerül. Mit látunk ? 2 Mennyit érnek az egyes részek? 5 1 Így ide kerül. Az egyik szám 10. A másik szám 20. Az 1-nek mindegyik többszöröse. Zrínyi_2008_megy_4o_21. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

Keressünk egymásnak ellentmondó állításokat! Indításhoz kattints ide! Keressünk egymásnak ellentmondó állításokat! Kapitányunk nagyon mérges, így nem lehet gondolkodni. „A narancsfa alatt (van).” „Nem a narancsfa alatt (van).” Ilyen esetben az egyik állítás igaz, a másik pedig hamis. Tegyük fel: „A narancsfa alatt (van).” Igaz. Ebben az esetben: Segítsünk neki! „A pálmafa alatt (van)”. Hamis „A citromfa alatt (van)”. Hamis „A nem a banánfa alatt (van)”. Igaz, hiszen a narancsfa alatt van. Zrínyi_2008_megy_3o_25. Csak egy állításunk lehet igaz. „A narancsfa alatt (van)” Hamisnak kell lennie. Folytatáshoz kattints a tovább gombra! Zrínyi_2008_megy_4o_22. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

Tehát a „Nem a narancsfa alatt (van)” Igaznak kell lennie. Indításhoz kattints ide! Tehát a „Nem a narancsfa alatt (van)” Igaznak kell lennie. Már csak az a kérdés: hol van a kincs? Nem lehet a pálmafa alatt sem, a narancsfa alatt sem, Hiszen, ha ott van, akkor ismét két állításunk igaz, ami nem lehet. a citromfa alatt sem. Zrínyi_2008_megy_3o_25. Már csak a banánfa maradt. Ott is van. „Nem a banánfa alatt (van)”. Hamis Két igaz állítás nem lehet. Zrínyi_2008_megy_4o_22. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 Júújjj!! 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! akkor a másik 2 rész. Ha minden nap elégedett lett volna a munkájával, akkor 200 tallér üti Jankó markát. De, nem így történt. 10 10 10 Elégedetlen napon nem kapja meg a 10 tallért és még az ebédért is levon 5 tallért. Tehát egy elégedetlen nap 15 tallér csökkenéssel jár. 30 200 – 65 = 135. 135 tallér hány elégedetlen nap alatt jön össze? Mit látunk ? 135:15 = 9 9 elégedetlen nap, 20 - 9 = 11 elégedett nap. Mennyit érnek az egyes részek? Júújjj!! Az egyik szám 10. A másik szám 20. Foglalkozzunk inkább Jankóval! Zrínyi_2008_megy_4o_23. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

… … Most ne bulizzunk, gondolkozzunk! ? 2.a. A megoldások. Indításhoz kattints ide! Most ne bulizzunk, gondolkozzunk! Tanulmányozzuk az ábrát! 10 pohár esetén 9 perem. 6 pohár van és 5 perem. 30 pohár esetén 29 perem. Szemléltessük a 10 poharat egymásba téve! Ez 20 perem. 40 cm ? Szemléltessük a 30 poharat egymásba téve.! 29 db 67 cm … 20 perem 40 cm, akkor 1perem 2 cm. … 18 cm 9 db Garfield!! Nincs buli! 27 cm 9 perem 18 cm. 9 cm Zrínyi_2008_megy_4o_24. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád

30 2.a. A megoldások. akkor a másik 2 rész. Indításhoz kattints ide! A feladatot oldd meg valóságos hajtogatásokkal! 10 Írjuk be a táblázatba amit tudunk! 30 Mit látunk ? Mennyit érnek az egyes részek? Az egyik szám 10. A másik szám 20. Zrínyi_2008_megy_4o_25. Hábel József Áprily Általános Iskola, Visegrád