HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az emberi agy… … ott vág át, ahol tud!.
Advertisements

A Dijkstra algoritmus.
A HÁROM FA.
Nevezetes algoritmusok
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
Készítette: Boros Erzsi
Algoritmusok.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
A HÁROM FA.
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
Kerülgetős Verzió: 2.5 Egy egyszerű játék, melyben ki kell kerülni az akadályokat, és sietni a célba. Új játék Folytatás Játékszabály Kilépés.
Számítógépes ismeretek 5. óra
2006. május 5. Azonos betűk azonos, különböző betűk különböző számjegyeket jelölnek. Rekonst- ruálja az alábbi hatványozást! Telefonos feladat.
2006. február 3. Telefonos feladat Egy egyenlő szárú háromszög alapon fekvő szögei A szárak szöge Mekkorák a háromszög szögei ?
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Bármilyen hülyeségnek tűnik, de működik. Próbáljátok ki!
AlertPay Internetes Számlához Bankszámla hozzárendelése és pénz feltöltése az AP. -re Lépj be az AlertPay oldaladra:
2006. március 10. Délben az óra mutatói fedik egymást. Hány másodperc múlva fogják legközelebb fedni egymást az óra mutatói? Telefonos feladat.
A HÍD. Régebben még az idő múlását különböző jelzésekkel érzékeltették. Például ha egy hajó miatt egy hidat kellett felemelni,kolomppal jelezték a kezdetét…
Az Élet Vonata.
Készítette: a Dalai Láma
Készítette: Mester Tamás METRABI.ELTE.  Egy bemeneten kapott szöveg(karakter sorozat) méretét csökkenteni, minél kisebb méretűre minél hatékonyabb algoritmussal.
A hatágú csillag (12 oldalú poligon) kerülete K1= (4/3)K0= 4,
Kétértékűség és kontextusfüggőség Kijelentéseink igazak vagy hamisak (mindig az egyik és csak az egyik) Kijelentés: kijelentő mondat (tartalma), amivel.
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Sztereogram.
A körlevél készítésének menete
Tibeti személyiségteszt
AVL fák.
Eseményalgebra, kombinatorika
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Élt egyszer egy dombtetőn három fa
A szövegszerkesztés alapjai
Fülemüle informatika verseny
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
Turbo Pascal 11..
Az Élet Igéje augusztus Chiara Lubich 1949-es írása.
ALGORITMUS.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Szintaktikai, szemantikai szabályok
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Felvételi feladatok 8. osztályosok számára
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
I276 Antal János Benjamin 12. osztály Nyíregyháza, Széchenyi I. Közg. Szki. Huffman kódolás.
Programozás Imagine Logo.
XChanger. org regisztráció, és pénzküldés A regisztrációhoz Kattints ide! A regisztrációhoz Kattints ide!
Csempe Programozás érettségi mintafeladat
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
Mi a tájfutás? A legősibb sportág – a tájékozódási futás. Az ősembernek az élete függött attól, hogy üldözői elől vissza tudott-e menekülni védelmet nyújtó.
Beillesztéses rendezés
Alapfogalmak, módszerek, szoftverek
Személyiségteszt.
Programozás Imagine Logo.
GRÁFOK Definíció: Gráfnak nevezzük véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok pont és azokat összekötő szintén véges vagy megszámlálhatóan végtelen sok.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 HasábokHasábok.
Útkeresések.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Mechanikai hullámok.
Jegyzetkészítés 5/17.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket! 4. sorozat. 1. Fotózás Hód Henrik körbesétálta a tavat, ahol lakik. A képen jelölt ponttól indult a nyíl irányába.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
HÓDítsd meg a biteket! 3. sorozat
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
ZRINYI ILONA matematikaverseny
GRÁFOK Marczis Ádám és Tábori Ármin. Kőnig Dénes ( ) Magyar matematikus Az első tudományos színvonalú gráfelmélet könyv írója.
TRIGONOMETRIA.
HÓDítsd meg a biteket! 2. sorozat
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Előadás másolata:

HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra e-HÓD HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra

1. Cserekereskedelem (2012-FR-06) Egy hatalmas árvízben Hód Henrik mindenét elvesztette, csak egy fogkeféje maradt meg. Ezt a HÓDNeten el tudja cserélni valami másra, amit szintén tovább tud cserélni valami újabb dologra. A célja, hogy addig csereberéljen, amíg újra nem lesz egy háza. A HÓDNeten a következő ajánlatokat találta. Például Anna egy fogkeféért egy lufit adna cserébe.

Kikkel cseréljen Hód Henrik, hogy végül ismét legyen háza. A Kikkel cseréljen Hód Henrik, hogy végül ismét legyen háza? A.) Anna - Cecília - Franciska - Gusztáv - Norbert B.) Anna - Cecília - Franciska - Gusztáv - János - Norbert C.) Béla - Gusztáv - János - Norbert D.) Béla - Franciska - Cecília - Helén - János - Norbert

2. Repülőtér (2013-AT-04) A repülőtéri szállítószalag a nyíl irányába forog körbe és 8 hely van rajta. Egy dolgozó 5 bőröndöt rak sorban a szállítószalagra. A következő bőröndöt mindig a harmadik szabad helyre rakja, tehát a már foglalt helyeken kívül két szabad helyet hagy továbbfordulni. Akkor van kész, ha mind az 5 bőröndöt felrakta a szállítószalagra. Hogy néz ki a szállítószalag a munka végeztével?

3. Sose fordulj balra! (2013-AT-08) Végtelen szembeforgalom – gyakorlatilag lehetetlen ezeknél a kereszteződésnél balra fordulni. Ha az autós gyorsan haza akar jutni, egy olyan útszakaszt kell választania, ahol sosem kell balra fordulnia. A képen percekben megadva láthatod azt az időtartamot, amire az autósnak egy-egy útszakasz megtételéhez szüksége van. Legkevesebb mennyi időre van szüksége az autósnak, ahhoz hogy hazaérjen, ha sosem fordulhat balra? A.) 35 perc B.) 33 perc C.) 32 perc D.) 30 perc

4. Süteményt elvitelre! (2013-AT-11) Tibi cukrász, és egyszerre mindig három süteményt süt. Amint kész van a három sütemény, Tibi színes dobozokba csomagolja őket. Ezeket rögvest egymásra rakja. Ezt látod a képen is. A hármas kupacot azonnal Tomihoz, az eladóhoz viszi. Tomi a hármas kupacot az eladásra szánt dobozok tetejére teszi. Ha Tomi elad egy süteményt, mindig a legfelső csomagot veszi le az eladásra szánt dobozok közül. Tibi gyorsabban süt, mint amilyen gyorsan Tomi eladja a süteményeket. Legkevesebb hány süteményt adott el Tomi, ha így néz ki az eladásra szánt csomagok kupaca? A.) 4 süteményt B.) 5 süteményt C.) 6 süteményt D.) 7 süteményt

5. Barlangászok(2013-BE-09) 21 barlangkutató szeretne megvizsgálni egy barlangrendszert. A bejárattól indulnak, és az elágazásoknál egyre mélyebbre és mélyebbre haladnak a barlangrendszerben, egyre jobban eltávolodnak a bejárattól. Egy-egy elágazásnál elosztják a csoportot: mindig ugyanannyi barlangász megy jobbra, mint balra. Ha páratlanul vannak, mindig egy személlyel több választja a jobb irányt. Végül melyik helyszínre érkezik a legtöbb barlangász? A.) Az A helyszínre. B.) A B helyszínre. C.) A C helyszínre. D.) A D helyszínre.

6. Betűpárok (2013-CA-06) Az egyforma betűt tartalmazó körök és négyzetek egy párt alkothatnak. Két szabály van: 1) Minden körnek és négyzetnek csak egy párja lehet. 2) A vonalak nem keresztezhetik egymást. Alkoss annyi párt, amennyit csak tudsz! Ügyelj a két szabályra! Legfeljebb hány pár alkotható? A.) 4 pár B.) 5 pár C.) 6 pár D.) 7 pár

7. Folyamatábra (2013-CH-01) Az iskolában a hódok folyamatábrákról is tanulnak. Ezeken az ábrákon azonban nem víz folyik, hanem egyes műveletek, intézkedések lehetséges következményei kerülnek számbavételre. Ezen a folyamatábrán egy számértéket (SZÉ) változtatottunk meg különböző műveletekkel. A választási lehetőségek a számérték tulajdonságaira vonatkozó kérdésektől függnek. Ha a 18-as számmal kezdünk, akkor melyik számérték kerül a végén kiadásra?

Ha a 18-as számmal kezdünk, akkor melyik számérték kerül a végén kiadásra? B.) 1 C.) 2 D.) 3

8. Sorozatos üzenetek (2013-CH-03) Aliz és Botond éjszakánként a zseblámpájukkal szeretnének üzeneteket közvetíteni. Négy számjegyből álló blokkokat küldenek. A számjegy 0 vagy 1. Egy számjegyblokk indításához egy másodpercig bekapcsolják a lámpát. Ezután jön a 4 számjegy, másodperces ritmusban. Az égő lámpa 1-et, a kikapcsolt 0-át jelent. A következő blokkig egy legalább egy másodperces szünet következik, kikapcsolt zseblámpával. A példa a következő számjegyblokkok közvetítését szemlélteti: 0110 és 1001: Mely számjegyblokkokat közvetítik az alábbi példában? A.) 0011 és 1100 számjegyblokkokat B.) 1100 és 0011 számjegyblokkokat C.) Csak a 0101 számjegyblokkot D.) 0011 és 1110 számjegyblokkokat

9. Italautomata (2013-DE-05) Az új italautomatának csak két gombja van: A gomb és B gomb. Pedig négy ital van a választékban: a forróitalok között kávé és tea, a hidegitalok között almalé és ásványvíz. A ravasz gondnok úgy programozta az automatát, hogy a két gomb megnyomásával négy ital közül választhatsz: Nyomd meg először az A gombot a forróitalok, vagy a B gombot hidegitalok választásához. Ezután az A gombbal kávét, vagy a B gombbal teát, illetve az A gombbal almalevet, vagy a B gombbal ásványvizet választhatsz. Sajnos a gondnok nem akar használati útmutatást kinyomtatni. Így a diákok között különböző útmutatások keringenek az italautomata használatával kapcsolatban. Néhány közülük azonban téves.

Itt egy példa a helyes utasításra: Ha almalevet akarsz inni, nyomd meg először az B gombot, majd az A gombot! Melyik utasítás helyes? A.) Ha két forróitalt akarsz inni, nyomd meg először az A, majd ismét az A gombot! B.) Ha meleg teát akarsz inni, nyomd meg először az A gombot, majd a B gombot! C.) Ha hideg teát akarsz inni, nyomd meg először az B, majd ismét a B gombot! D.) Ha ásványvizet akarsz inni, nyomd meg a B gombot! Emlékeztetőül: négy ital van a választékban: a forróitalok között kávé és tea, a hidegitalok között almalé és ásványvíz.

10. Hobbit Hód (2013-FR-02) FrodHód utazásra készül. 3 gyűrűt kell összeszednie és egy vulkánba hajítania, csak ezután térhet vissza házikójába. FrodHódnak van egy térképe, mely minden utat két pont közötti szakaszként ábrázol. Egy útszakasz bejárásához 1 napra van szükség. FrodHód egy útszakaszon többször is áthaladhat, és nem kell minden útszakaszt bejárnia. Legkevesebb hány napra van szüksége FrodHódnak a nagy utazáshoz? A.) 9 napra B.) 10 napra C.) 11 napra D) 12 napra

11. Fagyi-automata (2013-HU-01) Egy különleges fagyi-automata négygombócos adagokat ad, méghozzá nem véletlenszerűen. A képen jobbról balra látható a legutóbbi 3 tölcsér, amit a gép készített.

12. Úszás (2013-HU-04) Hódunk érdekes úszási stílust szeretne kifejleszteni. Minden úszási stílus farokcsapások és fordulások sorozatából áll. Ezek ismétlődnek újra és újra. Például ha a "farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – balra fordulás" sorozatot hajtja végre, akkor a képen látható utat ússza be.

De nem minden ilyen ismétléssel tud eljutni valahova. Az alábbi sorozatok melyikének ismétlésével jut a legtávolabb a kiindulási pontjától? A.) farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – farok csapás – jobbra fordulás B.) farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás - farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás - jobbra fordulás – farok csapás - farok csapás – jobbra fordulás C.) farok csapás – jobbra fordulás – jobbra fordulás – farok csapás – jobbra fordulás – jobbra fordulás D.) farok csapás – jobbra fordulás - farok csapás – balra fordulás - farok csapás – jobbra fordulás - jobbra fordulás - farok csapás – jobbra fordulás - farok csapás – balra fordulás - farok csapás – balra fordulás - balra fordulás

13. Akciós? (2013-HU-07) A Hódboltban szeretnék, ha bizonyos árukat párban vásárolnának meg a vevők. A megfelelő párok azonosításához az 1 és 0 számjegyekből álló speciális kódokat használnak. Két cikk párban van, ha a számaikban szereplő számjegyek különbözőek: azaz ha az egyik számban egy helyen 1 áll, akkor a másikban ugyanott 0, illetve fordítva. Például a 0110 kóddal rendelkező cikk párja az 1001 kóddal rendelkező. A következő párok közül melyik NEM megfelelő az akcióban? A.) 1010 – 0101 B.) 0011 – 1100 C.) 1011 – 0100 D.) 1101 – 0001

14. Varázslatos alagút (2013-JP-02)

15. Evezősverseny (2013-JP-04) Néhány hód egy evezősversenyen szeretne elindulni. Összesen négy hajójuk van, minden hajóosztályban egy: egy 8 személyes, egy 4 személyes, egy 2 személyes és egy 1 személyes. A verseny szabályai előírják, hogy minden hód csak egy hajóosztályban indulhat. A hódok edzőjének fel kell írnia, hogy egy adott hajóosztályban elindulnak (1) vagy nem indulnak el (0) a versenyzői. A legnagyobb hajóval kezdi, aztán a második legnagyobb következik, és így tovább. Ha például 10 hód szeretne elindulni a versenyen, ezt írná fel: 1010 Ezúttal 13 hód szeretne elindulni a versenyen. Mit írjon fel az edző? A.) 0111 B.) 1011 C.) 1101 D.) 1110

16. Jelzőtűz (2013-JP-07) Régen a szamurájok kiépítettek Japánban egy több jelzőállomásból álló hálózatot. Vészhelyzetben jelzőtüzeket gyújtottak az állomásokon, így az egész országot riadóztatni tudták. A képen a körök jelölik a jelzőállomásokat. A vonallal összekötött állomások szomszédosak. Ha az egyik állomáson tüzet gyújtanak, ezt a szomszédos állomásokon egy perc után veszik észre, és azonnal meg is gyújtják a saját jelzőtüzüket. További egy perc elteltével tehát a szomszédok szomszédai is meggyújtják a jelzőtüzet. Ez így megy tovább, amíg minden állomáson ki nem gyullad a jelzőtűz. Egy nap meggyújtják a főhadiszálláson lévő állomás (a nagyobb, fekete kör) jelzőtüzét. Hány perc után gyullad ki a jelzőtűz az összes állomáson? A.) 4 perc után B.) 5 perc után C.) 6 perc után D.) 8 perc után

17. Háromszög kód (2013-NL-06) Betti titkos üzenetet szeretne küldeni a legjobb barátnőjének. Először kitörli a szövegből az összes szóközt, majd a megmaradt szöveg kódolására a következő eljárást próbálja ki: • A szöveget részekre bontja, melyek 10 karakter (betű, írásjel) hosszúak. • Minden szövegdarabot háromszög formájában ír föl (lásd a képen) • A háromszöget egy átlós tengely mentén tükrözi (lásd a képen) • A háromszöget végül újra szövegrészletként írja le (lásd a képen) Betti legjobb barátnője a következő kódolt üzenetet kapja: MEK?INÉNOD Hogy hangzik az eredeti kérdés? A.) MONDDEL? B.) OKMINDEN? C.) MINDENKOR? D.) MINDENOKÉ?

18. Flipflop (2013-RU-05) A flipflop egy olyan szerkezet, aminek két állása van. Amint kap egy jelet, átáll a másik állásba. A hódok flipflop-rendszere a következőképpen működik. A labda (a jel) felülről érkezik, és a flipflop állásától függően két irányba eshet tovább, jobbra vagy balra. Eközben úgy forgatja el a flipflopot, hogy a következő labda a másik irányba fog esni. A hód épített magának egy szerkezetet flipflopokkal, amelyik így néz ki: Melyik csőből fog a harmadik (sárga) labda kiesni? A.) A csőből B.) B csőből C.) C csőből D.) D csőből

19. Mi újság? (2013-SI-01) A hódok szeretnek beszélgetni az iskolában és szívesen osztják meg egymással a legújabb híreket. A kép azt mutatja, hogy ki kinek adja tovább a híreket. István például mindent elmesél a barátainak, Angélának, Mikinek és Péternek. Ma Anna új hírrel érkezett az iskolába, amelyik gyorsan el is terjedt. A szünetben Helen, Péter, István és János találkoztak és megállapították, hogy Helen és Péter hallotta ugyan az új hírt, István és János azonban nem. Nyilvánvalóan hiányzott valaki az iskolából, és ez akadályozta a hír megszokott terjedését. Ki hiányzott ma az iskolából? A.) Nóra B.) Bori C.) Angéla D.) Miki

20. A megfelelő nyaklánc (2013-SI-04) Kim egy nyakláncot fűzött színes gyöngyökből. Hogy illik-e a nyakára? A számok a gyöngyök közötti madzag hosszát adják meg centiméterben. A jobb és a bal oldalon vannak a kapcsok. Legfeljebb mekkora lehet Kim nyakának kerülete, hogy a lánc még jó legyen rá? A.) 26 cm B.) 32 cm C.) 34 cm D.) 35 cm

21. A legmagasabb fa (2013-SI-05) A térképen néhány fa ponttal van jelölve. Mellette meg van adva a magassága. A hód nem lát messzire a sziklák miatt. Ha az egyik fáról mégis rálát egy másikra, a két pontot vonal köti össze. A hód a lehető legmagasabb fát szeretné megtalálni és kivágni. Annál a fánál kezdi a keresést, amelyiknek a magassága 5 méter. Innen látja azokat a fákat, amelyeknek a magassága 4, 7 és 8 méter. Mindig a látótávolságon belül lévő legmagasabb fához megy. A második fa tehát a 8 méter magas fa lesz. Ezzel a módszerrel keres egyre magasabb fákat. A keresés akkor ér véget, ha az a fa, amelyiken ül, magasabb, mint bármelyik látótávolságon belül lévő fa. Ezt a fát fogja kivágni.

Milyen magas az a fa, amelyiket a hód végül kivág? A.) 9 méter B.) 10 méter C.) 12 méter D.) 13 méter

22. Ügyességi játék (2012-SI-09) Kukacok egy fészkekből és összekötőjáratokból álló hálózatot vájtak egy fakorongba. A hódok ügyességi játékot csináltak belőle. A korong közepén lévő fészekbe egy piros üveggolyót tesznek. Ha a fakorongot ügyesen forgatják balra (B) és jobbra (J), az üveggolyót az összekötőjáratokon keresztül egy szomszédos fészekbe tudják juttatni. A cél az, hogy a forgatások segítségével, fészekről fészekre haladva eljusson az üveggolyó a kijárathoz. Milyen forgatásokra van szükség, hogy az üveggolyó eljusson a kijáratig? A.) B J J B J J B.) J J J B C.) B J J B J B D.) B B B J J

23. Az erdőben (2013-SK-01)

24. Pöttyök és parancsok (2013-SK-09) Három parancs („draw-1”, „draw-2a”, „draw-2b”) segítségével a következő mintákat lehet létrehozni: draw-1 draw-2a draw-2b A „turn90” parancs az addig létrehozott mintát forgatja el 90 fokkal az óramutató járásával megegyező irányba. Azzal, hogy több parancsot adunk egymás után, sokféle mintát hozhatunk létre. A „draw-2b, turn90” parancssor például a következő mintát eredményezi: A „draw-1, draw-2a, turn90” parancssor pedig ezt a mintát hozza létre: Melyik parancssor eredményezi a következő mintát? A.) draw-2b, turn90, draw-2a, draw-1 B.) draw-2b, draw-2a, turn90, draw-2a C.) draw-2a, draw-2b, turn90, draw-2a D.) draw-2a, turn90, draw-2a, draw-2b

Tennivaló Ha készen vagy a feladatsorral, írd meg a megoldásodat e-mailben! Cím: teszt@csamio.hu A válaszodat ilyen formában kérem: 1A 2B 3C 4D