A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

Logisztika alapvetések.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A múlt.  görög agora  római fórum = ma nyelven piacok A középkorban jelentek meg a vásárok. Az újkor „találmánya” a kiállítás, majd ennek folyományaként.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
MARKETING.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Versenyelemzés 8.fejezet.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
A rendezvényszervezés feladatai
Értékesítési csatornák
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Az eseménymarketing az egészségügyben Dr. Józsa László Széchenyi István Egyetem.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Kontrolling házi dolgozat
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
A marketing piac tartalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Az eseményszervezés formái, eszközei
Kérdések a második zh-hoz
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.

Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
MegaService Europe Kft
Előadó: Tarcali Katalin
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Csimag.hu Bemutatkozó.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
VÁSÁROK és KIÁLLÍTÁSOK mint a kommunikáció komplex helyszínei.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
10. alkalommal A 10. alkalommal megrendezett kiállításon a 74 kiállítót a 74 kiállítót 9 ezer több mint 9 ezer látogató nézte meg a két nap alatt.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vásárok, kiállítások, börzék
Mindenkit köszöntök, Takács Titusz vagyok a JTT PRO Biztonságtechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. BIZTONSÁGTECHNIKAI KFT. Mai előadás témája: Vállalkozások.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Rapid Action Group Ltd Üdvözli Magyarországot az Alihankintán!
9. tétel.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
Village.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
EU Tájékoztató Szolgálat
A marketinginformációs rendszer
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat Eredeti értelmük: KIÁLLÍTÁS Eredménybemutató, az elért eredményeket kívánja bemutatni egy-egy meghatározott területen. – másik értelmezés – Egy-egy vállalat vagy csoport vagy egy ország termékbemutatója egy adott vásáron (szintén kiállításnak nevezik) Rochy Anna

A vásárok fajtái A legáltalánosabb és legrégibb szakvásár típus az ún. többszakos vásár. Pl. BNV A leggyakoribb szelektálás, hogy termelőeszköz vagy fogyasztási cikk szakvásár kerül-e megrendezésre. Vertikális szakvásárok— 1-2 árucsoport árukínálata szerepel, a látogatói szakemberek, akik a termékcsoportban érdekelt kereskedők. (a nagyközönséget kizárják) Marketingcélokat is szolgál (ezért a helyszíni értékesítés célja sokszor a háttérbe szorul), és előtérbe kerül a piackutatás és a konkurencia figyelés. Rochy Anna

Horizontális (vagy tematikus) szakvásárok  itt a szervező elv 1-1 felhasználói vagy fogyasztói réteg speciális információigénye.  egymástól látszólag nagyon távol eső termékcsoportok vagy szolgáltatások is bekerülhetnek azonos vásárra (pl. egy szabadidő kiállítás-vásár, ahol a barkácsszerszámoktól, a sportszereken át az üdülésig minden szerepelhet, ami a szabadidő eltöltéséhez igénybe vett termék vagy szolgáltatás). Ez a fajta kiállítás a nagyközönségnek szól, de azért szelektálja a közönséget, főleg az információigény szerint. Rochy Anna

Szervezés A kiállítási forgatókönyv elkészítése: Jelentkezés a rendezvényre (területigény, helykihasználási és elosztási terv) Stand kialakítás, (egyediség, vagy típusinstalláció) kiviteli és építési szerződések, megbízások megkötése A standszemélyzet kijelölése: A kiválasztottak alaposan ismerjék a kiállított anyagokat és a  vállalatot/vállalkozást Legyenek érvelőképesek és meggyőzőek A külsősöket külön fel kell készíteni! (hostessek) Az állóképességre felkészíteni őket (több nap, hosszú nyitvatartás, sok érdeklődő) Fontos a „közösségként” való működés (csapatmunka)! Rochy Anna

A termékek kiválasztása: Pontos és lezárt terméklista Nem mindent kell megmutatni és főleg ne a legismertebb terméken legyen a hangsúly!!! Csomagolás, szállítás és biztosítás Akció, PR és reklámterv: Szakszerű és pontos tervet, forgatókönyvet igényel Show jellegű akciók tervezése a kiállításra Szakmai napokon, vitákon, konferenciákon említeni a részvételt Akár sajtótájékoztató előtte és/vagy utána Rochy Anna

A kiállítás előtti napon mindenki egy rövid eligazításon vesz részt, ahol újból elhangzik a kiállítás célja, kinek mi a feladata, melyik helyzetben mit és hogyan kell csinálni. Kinek mit adunk, az egyszerű szórólaptól kezdve a szendvicsen át az ajándékig. Ez a beszélgetés elsősorban a látogatók fogadásáról szól, mivel a fogadás minősége kommunikálja a kiállító cég minőségét is. Az eligazítás legfontosabb célja, hogy a "miért vagyok itt" kérdésre minden munkatárs pontosan ugyanazt a választ adja. Célszerű mindent elpróbálni, ne a nyitást követően tolongás közben derüljön ki, hogy pl. egy anyag átadásához a miniszoknyás munkatársunknak rendszeresen át kell másznia a pult előtti díszítésen. (valós élmény tapasztalat ) Rochy Anna

„BÚJNI” a netet és keresni, olvasni (szakirodalmat), informálódni, kutatni, elemezni megnézni már meglévő kiállítások és vásárok képi és információs anyagát, érdeklődni olyantól akinek már van tapasztalata a(z új) dolgokban stb. És csapatban dolgozni, másképpen nem is megy! Rochy Anna