„Az élmény tanít, a tanulás élmény lehet„

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Szűts József Általános Iskola
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Zrínyi Ilona Általános Iskoláért Alapítvány Alapítása : Szülői Munkaközösség Alapítása : Szülői Munkaközösség Cél: - az iskolai felszereltség.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pedagógus értékelési rendszer
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
SZMK Értekezlet május 9..
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

„Az élmény tanít, a tanulás élmény lehet„ A TÁMOP 3.4.3.-08/2 jelű a „Sokszínű tehetséggondozás feltételrendszerének kialakítása a Béke Általános Iskolában „Az élmény tanít, a tanulás élmény lehet„

A projekt hosszú távú céljai Tanuló szervezet modell megteremtése (tervezett és szisztematikus minőség) Minőségi értékek megfogalmazása Minőség; tudatos belső fejlesztés Egész napos iskola kialakítása Tehetséggondozó iskola Tehetségpont

A projekt fő tevékenységi körei Szakértők és mentorok bevonása az iskola pedagógiai fejlesztésébe Konzorciumi partner: MATEGYE Továbbképzések és tanfolyamok Mérés-értékelés Munkaszervezeti formák átalakítása, működtetése Szerkezeti átalakulás

A projekt fő tevékenységi körei Új tanulásszervezési oktatási módszerek alkalmazása a tanítás folyamatában A humánerőforrás, mint közvetlen célcsoport Tanulók, mint közvetett célcsoport Tanulószervezet kialakítása Tehetségponttá válás

Modulok, mint tehetségműhelyek Mozgásos Képzőművészeti Zeneművészeti Irodalom Matematika, számítástechnika Idegen nyelv Hon- és népismeret Test-lélek

Táncművészet Néptánc – Kecskeméti Művészeti Iskola kihelyezett tagozata Moderntánc - az önkifejezés módja - agykérgi, érzék- és mozgás-szervrendszert fejleszt - együttműködés fejlődése - alkalmazkodás egymáshoz - alternatíva a szabadidő hasznos eltöltésére Sportnap, Tehetségnap Sikerélmény

Képzőművészet Partner óvoda Természetes, népi anyagok és technikák (kerámia, agyag, gyapjú, korongozás, nemezelés) Kreatív szakkör (grafikai eljárások sokfélesége, technikák pl. linómetszet) Selyemfestő szakkör - volt diákok is Eszköz és anyagszükséglet (Alapítvány)

Zeneművészet Kodály módszer Kodály Örökség Program: 7 fő - 12 órás továbbképzés Bemutató óra a város ének szakosainak M. Bodon Zeneiskola kihelyezett tagozata Hangversenyek az iskolánkban Népdal éneklés - versenyeredmények „Kis” kórus (zongora oktatói diploma) -”Nagy” kórus -Tanári kórus ezüst, arany minősítés Rendezvények látogatása (Ifjúsági Otthon zenei bérlet sorozat, Jazz – fesztivál, Művészetek Palotája)

Irodalom Projektek: Mesemondó és versmondó versenyek (TP) Népmese napja - kommunikáció a szülőkkel Költészet napja (volt tanulóink műsora) Olvasóvá nevelés –” könyvtári pontszerző” Mesemondó és versmondó versenyek (TP) Drámajáték - ”Csupa-csoda„ Iskolai ünnepélyek, megemlékezések Színházi bérleteseink száma: Katona József Színház 155 fő, Ciróka Bábszínház 90 fő

Irodalom Partnerkapcsolatok Könyvtári foglalkozások Cifrapalota Katona József Emlékház Népi Iparművészeti Múzeum KIO Magyar nyelv Városi Helyesíróverseny Kazinczy-szépkiejtési verseny Felolvasóverseny Katona József emlékére

Matematika Alsó tagozatos pontszerző háziverseny Sudoku Zrínyi Ilona, Kalmár László Matematika Versenyek Játékos matematikai verseny felső tagozatosok részére (DÖK napon) Abacus pontszerző verseny MATEGYE szakkörei Gábor Dénes Számítástechnikai Verseny Logikai- és táblajátékok Sakk-klub

Idegen nyelv Info – kommunikációs technológiával oktatott angol nyelv Német és angol nyelvi projektek – teadélutánok Bécs – Párizs – London Angol nyelvvizsga eredmények 2008/2009. 2009/2010. 2010/2011. 5 fő 7 fő 7 fő Továbbtanulási mutatók Angol nyelvet oktató – mesterképzés Eszközfejlesztés Alapítvány és a TIOP pályázat segítségével Jogszabályi változások piaci igénynek történő megfelelés

Hon- és népismeret, európaiság tudat KVPL városi műveltségi vetélkedő – projekt - TP DÖK nap – kecskeméti városismereti séta „Ismerd meg hazádat!” – osztálykirándulások Csiperó – Európa Jövője Gyermektalálkozó „Apáról fiúra” komplex hon- és népismereti verseny – 4-5. osztály „Az ókor csodái” történelem verseny – 5-6. osztály „Magyarság kincsei” hon- és népismereti vetélkedő – 7-8. osztály

Test és lélek – „Igazgyöngy” projekt Cél a személyiség fejlesztése, egyénre szabott útmutató „Adjunk irányt életünknek!” Önismeret kineziológus szakember segítségével Agykontroll technikával tanórákon Mozgásterápia: Alapozó Terápia 120 óra - 1 fő Kulcsárné féle 60 óra - 10 fő KESI asztalitenisz foglalkozás-2012. kosárlabda utánpótlás TÁMOP 3.2.11/10/1: tanórán kívüli szabadidős tevékenység támogatására – 2. osztály Parádfürdői Alkotótábor (6 fő HH, 2 fő HHH) Egészségnap projekt „Béke - szigete” tábor

Mérés - értékelés Részképességet mérő teszt alkalmazása –egyéni fejlesztési terv kidolgozása Kognitív profil teszt használata (a tehetség erős és gyenge oldala) Egyéni fejlesztési tervek TÁMOP 3.1.5 Pedagógiai mérés - értékelés szakember képzése Kompetencia mérés adatainak elemzése – fejlesztendő területek meghatározása Hatásvizsgálatok

Továbbképzéseink Képzés, előadás tematikája Részt vevő Össz. pedagógusok száma óra Problémamegoldás és stressz kezelés 11 330 Interaktív módszerek a tanulók kompetencia fejlesztésében 20 300 Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére 4 240 Tehetséggondozás, alulteljesítő tehetségek 20 300 Beilleszkedési nehézségek, tehetségek felismerése 18 270 Másság és teljesítmény 15 450 Tehetségfejlesztés a mindennapi gyakorlatban 12 360 „Vadócba rózsát” - Matematikai tehetséggondozás kisiskolás korban 9 270 A matematika tanulás zavarai – diszkalkulia 2 60 Motivációs tréning 30 300 Tanári hatékonyság 30 150 Tanulásmódszertan 12 120 Összesen 183 3450

Szervezeti innováció Tehetséggondozó osztály Info - kommunikációs osztály Logikai táblajátékok és sakk Komplex tanulás - módszertani innováció kidolgozása Meixner – módszer, Bács-Kiskun megyei oktató bázis Regisztrált Tehetségpont Regisztrált Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanács Tehetségfejlesztő tanár mesterképzés

Tehetséggondozás Oktatáspolitikai stratégia, irányvonal Az iskola versenyképességét meghatározó tényező Versenyeredmények – mutatószám Továbbtanulási mutatók Az iskola hitvallása, küldetése, jövőképe Innováció (lehetőségközpontú gondolkodás és magatartás) Minőség definíció Európai embereszmény megvalósításának színtere

Versenyeredmények Városi versenyek

Megyei versenyek

Országos versenyek

Gondolatok a jövőről OKÉV-mérés: az elemzések alapján probléma A tanulók nem eléggé motiváltak-önállótlanok-kishitűek Fejlesztőcsoport létrehozása a személyiségfejlesztésre és a tehetséggondozásra Program részei: 1) agytorna-középvonalas mozgások, energia gyakorlatok és nyújtó gyakorlatok cél: összpontosítás, kitartás,figyelem-fegyelem koncentráció 2) egyéni beszélgetések-mérés-önértékelés kizárólag az iskolai munkával kapcsolatban 3) tanári értékelés-mérés-értékek, egyéni tehetségterület és hiányosságok feltérképezése- szakköri irányítás 4) fejlesztési út meghatározása

Területek: 5.a-5.b 8.a-8.b Mérés-magyar órai fejlesztés Cél:- tanulási kedv ébren tartása - tehetségeit gondozzuk- sikerélmény - gondolkodásmód-személyiségfejlesztés - közösségben betöltött helye - stílus Várjuk a szülők érdeklődését, kérdéseit Akikhez fordulhatnak: Csaplárné, Berecné, Knódel É., Lénártné, Miklovics L. A program igazi nyertesei a diákok. Értékteremtők,értékóvók,segítőkészek, fegyelmezettek. Mozgás, szellemi aktivítás, munka, egészséges életmód. Konstruktív-egészséges életmód, életvezetés----szankciók.

Horváthné Fenyvesi Lilla Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Horváthné Fenyvesi Lilla Intézményegység-vezető Bács-Kiskun megyei szaktanácsadó Innovatív Igazgatók Országos Egyesületének Elnökségi tagja BELOVA Béke Általános Iskolája Kecskemét, Boldogasszony tér 7. bekeiskolakmet@gmail.com 2012. 02.07. szülői értekezlet