S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné
D ROG, A LKOHOL, K ÁBÍTÓSZER, C IGARETTA, J ÁTÉKSZENVEDÉLY, Napjainkban egyre fiatalabb korban találkoznak a gyerekek ezekkel a dolgokkal. Elengedhetetlen, hogy minél többször, és több féle módon kerüljön a tanuló kapcsolatba ezekkel a témákkal. A csoportok kialakítása után, kiválasztottuk minden csoport témakörét. Mindenkinek az internet segítségével a saját témakörében fel kellett készülnie.
P EDAGÓGIAI CÉLOK : Személyiségfejlesztés Közösségfejlesztés A téma fontosságának hangsúlyozása A káros szenvedélyek hatásainak, veszélyeinek megismertetése
M ÓDSZERTANI ESZKÖZÖK : - kooperatív technikák alkalmazása pl. koop ábra, csoportmunka, tanulói prezentációk készítése és bemutatása társaiknak - Plakátkészítés - Tanulói kiselőadás
K OOP - Á BRÁK
V ÁZLATOK
L ÉNYEGKIEMELÉS …..
P REZENTÁLUNK ……
A LELKES ELŐADÓK …..
C SOPORTBAN
T ANULÓI KISELŐADÁS
A Z ELKÉSZÜLT PLAKÁTOK
A Z ALKOHOLIZMUS VESZÉLYEIRŐL ….
A DOHÁNYZÁS ÁRTALMAIRÓL
A MODUL MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ÉRTÉKELÉSE A tanulók szívesen találkoznak őket érintő témákkal, és hajlandók a feldolgozásban aktívan részt venni. Sikerült az SNI- s tanulók bevonása a munkába, sikerélményt nyújtottak nekik ezek az órák. Kibontakozhatott egyéniségük, kreativitásuk a tanulóknak. Jól tudtak együttműködni a csoportokban egymással a gyerekek. Jó hangulatban teltek a foglalkozások.