Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Dr. Nagy János : A helyi jelentőségű védett természeti területekről június 26.
KSZGYSZ Konferencia Budapest, április 20.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
A Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság feladatai és tevékenységei.
A helyi jelentőségű védett természeti területekkel kapcsolatos jogszabályi háttér Sándor Edina Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi,Természetvédelmi és.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Hortobágyi Nemzeti Park
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet változásai Nyíregyháza, október 2.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Az egyedi tájérték jogi szabályozásának jelenlegi helyzete
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Útépítési munkálatok természetvédelmi kérdései Lovászi Péter.
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Környezetvédelmi vizsgálatok a KÖZOP beruházások vonatkozásában A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról.
A Nemzeti Környezetügyi Intézet működése
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Állam munkavédelmi feladatai
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI BSc
Bemutatkozik a Georgikon
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
2014. november A vízügyi hatóságot érintő változások.
A tájvédelmi szakhatósági közreműködés 166/1999. (XI.19.) Korm.rendelet szerinti korábbi gyakorlat Kardos Mária Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság 2014.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ELŐZMÉNYEI A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SZAKMAI FÓRUM A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV.
Új közszolgálati életpályák – új képesítési előírások
Az állam környezetvédelmi tevékenysége dr. Ötvös Tünde 2015.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
Tolna megyei földmérők helyzete a szakmagyakorlási rendelet szerint Németh András | TMMK GGT Szakcsoport elnök Tolna Megyei Földmérők Napja 2016.
Új egységes Zöld Hatóság Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Levelezési cím: Pécs Papnövelde u.13. Telefonszám: /mell.
GEOTERMIKUS ENERGIA KINYERÉS JOGI HÁTTERE, HATÓSÁGI FELTÉTELEI Készítette : Hojdákné Kovács Eleonóra Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
A Z ÖSSZEVONT TELEPÍTÉSI ELJÁRÁS. Sajátos jogintézmény alkalmas több önálló – építési engedélyezést megelőző – hatósági engedélyezés kiváltására és.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
A természetvédelem.
Dr. Kováts Beáta Főtanácsadó, Alkotmánybíróság l l l
Előadás másolata:

Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi Bizottság Tájföldrajzi Albizottsági Ülés November 7. Lakitelek-Tőserdő

Táj- és természetvédelmi államigazgatás Nemzeti park igazgatóságok  10 db  Természetvédelmi kezelés,  vagyonkezelés,  környezeti nevelés,  őrszolgálat,  élőhelyrehabilitáció,  élőhelyfejlesztés,  hatósági eljárásokban való közreműködés Környezetvédelmi, természetvédelmi felügyelőségek  10 db Hatósági feladatok környezetvédelmi, természetvédelmi és tájvédelmi hatósági eljárásokban, egyéb eljárásokban szakhatóság 481/2013. (XII. 17.) Korm. rendelet a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről

Képesítési feltételek a közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól 29/2012. (III. 7.) Korm. rend. 3. mell. alapján 67. Környezetvédelmi és természetvédelmi igazgatási feladatkör Az I. besorolási osztályban: egyetemi vagy főiskolai szintű agrár-felsőoktatásban (ezen belül erdőmérnök, környezetgazdálkodási agrármérnök szakon) szerzett szakképzettség; egyetemi szintű biológus (ökológus), geológus, geográfus, meteorológus, környezetmérnök, mérnökfizikus vagy műszaki, közgazdasági felsőoktatásban szerzett szakképzettség Természetvédelmi igazgatási feladatok Az I. besorolási osztályban: egyetemi szintű közgazdász, jogász, biológus, geológus, geográfus szakképzettség, egyetemi vagy főiskolai szintű agrár-felsőoktatásban szerzett erdőmérnök, kertészmérnök, táj- és kertépítő mérnök, tájgazdálkodási mérnök szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű végzettség és szakirányú továbbképzésben szerzett természetvédelmi szakmérnök szakképzettség.

Geográfusok a KNPI-nél  5 fő (mind JATE, SZTE)  Munkakörök: tájvédelmi referens, természetvédelmi referens, térinformatikus  Felügyelőségek táj- és természetvédelmi munkakörei során szintén gyakran alkalmaznak geográfusokat.

A tájvédelmi feladatokat meghatározó jogszabályok  A természet védelméről szóló évi LIII. Tv. (Tvt.)  Az Országos Területrendezésről szóló évi XXVI. Tv. (OTrT)  a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. Rendelet  a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII.25.) Korm. Rendelet  Ezen kívül számos ágazati jogszabály: földhivatali, építésügyi, vízjogi, terület- és településrendezési, vezetékjogi, bányahatósági, stb. eljárások  a tájvédelmi szakhatósági hatáskörbe tartozó engedélyezési eljárásokról szóló 166/1999. (XI. 19.) Korm. rendelet

A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság  1975 január 1. (Hazánk 2. nemzeti parkja)  Központ: Kecskemét  Működési terület kb. 1 millió hektár  9 nemzeti parki területegység, 3 tájvédelmi körzet, 18 természetvédelmi terület, számtalan ex lege szikes tó, láp, kunhalom, földvár (kb ha)  Natura 2000 területek ( ha)

Tájvédelmi feladatok a nemzeti park igazgatóságoknál  Mára nem maradtak hatósági feladatok  Felügyelőségek részére belföldi jogszegély bizonyos hatósági, szakhatósági ügyekben  Terület- és településrendezési tervek véleményezése  Országos, térségi koncepciók, stratégiák véleményezése  Egyedi tájértékek (TÉKA program)

További feladatok  Pályázatokban való részvétel élőhelyrekonstrukció, tájrehabilitáció  Egyéb természetvédelmi, fajvédelmi tevékenységek (Natura 2000, monitoring)  Konferenciákon való részvétel, publikációk  Hallgatók fogadása  Felettes szervekkel (FM) történő együttműködés, közös munka

Mennyiben hasznosíthatók az egyetemen tanultak (saját tapasztalatok ) ?  Összességében egy jó, általános tudást lehet szerezni a természettudományos szemlélethez, megfelelő földrajzi alapokkal  Ami kevés: műszaki ismeretek (igaz, nem mérnöki szak, de a matematika, fizika, kémia mélyebb ismerete igen fontos lenne), ökológiai ismeretek, térinformatikai ismeretek  Ami nem kellett volna: -

Köszönöm a figyelmet!