Rétlaki Győző TEB Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
Advertisements

Hardver eszközök II. rész
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Bejelentkezés az ben kapott felhasználói névvel és jelszóval.
SIMIS-IS biztosítóberendezés Funkcionalitás
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
RENDSZERESÍTÉS (ALKALMAZÁSBAVÉTEL) Rendszeresítő Bizottság állásfoglalása 7 Rendszeresítési (alkalmazásbavételi) szakasz indítása Rendszeresítési vagy.
Barokk A barokk sajátos stílusai épületekre vonatkoztatva.
1. Száva kocsiszínből kiálláskor (50-es oldalra) az egyvágányú pályaszakaszon lévő elágazó váltót… a) egyenes állásba állítja. b) kitérő állásba állítja.
Üzemzavarok fajtái (Zárlatok és a Túlterhelés)
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
Szigeteltsín-vevők biztonsági elvei és problémái
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Kémiai reakciók iránya
Analóg jel, digitális jel
keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút keskeny nyomközű (760 mm), erdei vasút vonalának hossza 11,2 km vonalának hossza 11,2 km Budai-hegységben közlekedik,
Rétlaki Győző TEB Központ
Elektronikus biztosítóberendezések
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
JELZÉSI RENDSZEREK 2013 Követelmények, osztályozás
Biztosítóberendezési ismeretek Sorompók szigetelése
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése
Kényszer menetirányváltás
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
JELZÉSI RENDSZEREK Követelmények, osztályozás 2.Jelzők műszaki jellemzői 22 A jelzők vezérlése és ellenőrzése 3.Jelzési rendszerek alapelvei 4.Redundancia,
Biztosítóberendezések szerkesztése
Emelt sebesség Vonali sorompó
Emelt sebesség Állomási sorompó
Dominó-70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések szerkesztése
Biztosítóberendezések karbantartása
Biztosítóberendezési ismeretek Váltóerők mérése
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Dominó - 70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
Emelt sebesség D-55 állomási áramkörök
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
es vonal Rákospalota-Újpest vasútállomás elágazás - Énekes utca/Fő utca 1. a.)Sződliget utca megállóhely b.)Dal utca megállóhely c.)Nincs a.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Hungária körút/Salgótarjáni utca 1. a.)a megállóhelytől távolabbi csúccsal szemben fekvő váltó kezelhető,
es vonal Kőér utca/Üllői út - Határ út/Nagykőrösi út 1. a.)Sehol b.)Mészáros Lőrinc utca c.)Nagykőrösi út.
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
MI TÖRTÉNIK KÖRÜLÖTTEM?—EMBERI TÉNYEZŐK A JELZŐMEGHALADÁSOKBAN
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőmeghaladás Dunakeszi állomáson
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
Előadás másolata:

Rétlaki Győző TEB Központ Dominó - 55 A és B jelfogók Rétlaki Győző TEB Központ

Közelítés érzékelés Időzített kényszeroldás Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés Időzített kényszeroldás Állomási sorompó vonat általi indítása Csak lezárt vágányúton Sorompó: csak a fény kivezérlésének ellenőrzése (a csapórudak a későbbiekben feltételezetten lefelé mozognak) működési idők figyelembe vétele

Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés B A B A Kiindulási állapot: az állomás mindkét végén van állomási sorompó. Ha nincs, ott nem kell kiegészítő foglaltság érzékelő elem, A és B egy elemről indulhat.

Közelítés érzékelés bejárat Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A A figyelést a legkülső váltó első lezárója kapcsolja be. Ha a vonat „messze” van, a sorompó nem csuk, a vágányút időzítés nélkül oldható.

Közelítés érzékelés bejárat Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A Jön a vonat és rálép a legkülső elemre A sorompó csuk, a vágányút időzítés nélkül a továbbiakban nem oldható.

Közelítés érzékelés bejárat Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A A vonat közeledik A sorompó csukott állapota ellenőrzésre kerül A vágányút időzítés nélkül a továbbiakban nem oldható.

Közelítés érzékelés kijárat 1 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 1 B A B A Ha a vonat az állomási vágányon van, a közelítési szakasz foglalt A sorompó csuk, időzít, majd lesz jelző A vágányút csak időzítéssel oldható

Közelítés érzékelés kijárat 2 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A Ha a vonat nincs az állomási vágányon és a közelítési szakasz szabad (áthaladó) A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható

Közelítés érzékelés kijárat 2 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A Jön a vonat a bejárati érzékelési szakaszon A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható

Közelítés érzékelés kijárat 2 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A A vonat és rálép a bejárati jelző elé telepített érzékelési szakaszra A sorompó csuk A vágányút időzítés nélkül nem oldható

Közelítés érzékelés kijárat 2 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A A vonat meghaladja a bejárati jelzőt A sorompó csukott állapota ellenőrzésre kerül A vágányút időzítés nélkül nem oldható

Közelítés érzékelés kijárat 3 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 3 B A B A Ha a vonat nincs az állomási vágányon, a közelítési szakasz szabad A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható A közelítési szakasz csak a vágány!

Közelítés érzékelés kijárat 3 Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 3 B A B A Ha a vonat az állomási vágányra lép, a közelítési szakasz foglattá válik A sorompó csuk A vágányút időzítés nélkül nem oldható A jelző visszaesik!

Közelítés érzékelés: foglaltságérzékelő jelfogó 13 kHz vevő jelfogó B Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés: foglaltságérzékelő jelfogó 13 kHz vevő jelfogó B A A D55 előtti berendezésekben: a vezér jelfogó a szabad fények kivezérlésének egyik részese, a vizsgálómágnes a másik részese; ennek a két jelfogónak a funkcióit a D55-ben a második vezér vette át. Az ismétlőzár a jelfogók és egyéb felfúzött áramköri elemek alapállásba kerülését ellenőrzi a menet lebonyolódása után, majd ezt az információt tárolja a következő menet beállításáig (a vezér meghúzásáig). Ezt a funkciót a D55-ben a kezdő - cél jelfogók veszik át a menet beállítása előtti ellenőrzéssel.

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B jelfogó térközi indítása alapállás B

Vonatérzékelő jelfogók ák. B Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B M2 M1 váltó B M2 B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B jelfogó meghúz: első váltólezárásra B

Vonatérzékelő jelfogók ák. B Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B váltó B M1 M2 + Az áramkör bekapcsolását a kezdő jelfogó készíti elő Az első váltó közös állító jelfogó ejtése kapcsolja be A meghúzó B tartót zár

Vonatérzékelő jelfogók ák. A Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A M1 M2 B A + T1 ~ 101V Az áramkör bekapcsolását az első lezáró készíti elő A B állító jelfogó meghúzása kapcsolja be A meghúzó A tartót zár Kijáratra nincs ilyen függőség

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A bejárati jelző Szabad-ra kapcsolódik, közben jön a vonat B

Vonatérzékelő jelfogók ák. B Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B váltó B M1 M2 + A kezdő jelfogó elejtett, az áramkör ismétlőzár jellegű

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat rálép a térközjelző elé telepített 13 kHz-es elemre B elejt, a sorompó csuk B

Vonatérzékelő jelfogók ák. B Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B A B jelfogó elejtett, az áramkör ismétlőzár jelleg miatt ebben a menetben már nem húz vissza M2 M1 váltó B M2 + B

Vonatérzékelő jelfogók ák. A Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A + + T1 ~ 101V B A + A B jelfogó elejt Az áramkör ismétlőzár jellegű lesz A M2 M1 A M2

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat belép a térközjelző mögé B

Vonatérzékelő jelfogók ák. A Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A + + T1 ~ 101V B A + A T1 foglaltságra az A jelfogó elejt és nem húz vissza A M2 M1 A M2

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat után felszabadul a T2, a 13 kHz aktíválódik ... B

Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. majd a vevő jelfogó meg tud húzni, és tartót zár B nem húz vissza B