Hatékonyságmérés az online marketingben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Keresőmarketing stratégiák
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Mitől jó a céges weboldal?
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Médiaajánlat (2013) 1. Fiatalos kulturális portál, programajánló site Filmajánlók Könyvkritikák Koncertbeszámolók Gasztronómia Interjúk Kirándulás, szabadidő.
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
SZPONZORÁLT KUTATÁS TÁMOGATÓI AJÁNLAT PARTNER: GFK HUNGÁRIA február 17.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Online értékesítési modellek
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
A StoreWizard webáruház bemutatása
OBJEKTÍV cégvezetés Vs. Vakon repülés.
Előadó: Copyright ® 2009, iProspect.com, Inc. | Confidential + Proprietary | All Rights Reserved | Linked by Isobar 1 Malév kampányértékelés Bogár Péter.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
? ? ? ? ? Molnár Ferenc Milyen a jó informatikai háttér az ügyfélkezeléshez, ügyfél- információhoz? A jó CRM nélkülözhetetlen.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Hatékonyságmérés az online marketingben
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
CHART ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23.. A Chart célja: itthon elsőnek lenni ott, ahol egy infografika vagy egy grafikon nem egy cikk illusztrációja,
REMARKETING STRATÉGIÁK
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Digitális marketing stratégia - összegzés, kitekintés, jövőkép
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
Biobi.eu AdFlan Right on target Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Google Confidential and Proprietary Az online vásárlási folyamat jobb megértése attribúciós modellezéssel nov. 6. Erdős Ádám Account Strategist,
Mennyit ér az adatbázisod?. Amennyit kihozol belőle…
az Akasztói Szikiponty
Vége a vakon navigálásnak!
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
MIT ígér neked a Kampányépítő Mesterkurzus?
Előadás másolata:

Hatékonyságmérés az online marketingben Kovács Nándor – médiaigazgató, kirowski Isobar Ács Tamás – Head of Online, UPC Magyarország

https://www.youtube.com/watch?v=TZXUq7Pln3g

Miről szól a következő 90 perc? Mérés vagy méricskélés? Mit? Hogyan? Mivel? - Alapvető mérési eszközök és mérőszámok Hogyan mér a UPC Hatékonyságmérés az online marketingben

Mérés vagy méricskélés? Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben Miért mérünk? Riportokat kell csinálnunk Teljesítésigazolást kell adnunk Adatokat vizualizálunk Hatékonyságot mérünk Hatékonyságmérés az online marketingben

Buktatók, Akadályok, taposóaknák Nem tudjuk kinek a dolga Senki sem mondta mikorra kell Az IT azt mondta, hogy… Elfogyott a termék Mi csak a keresőt mérjük Jó nekünk az ingyenes mérés is Mi mást használunk, mint a többiek Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben Mindenki (más) hibás Rossz a kreatív! Rossz a médiaterv! Rossz a mérés! Rossz a termék! (senki sem meri ezt kimondani) Rossz az ár! Hüjjjjje az IT! Gonosz versenytársak! Válság van! Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben FŐ bűnök Lustaság Bizalmatlanság ~ Paranoia Gyávaság Ostobaság Közveszélyes munkakerülés Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben Tervezés Célok meghatározása Büdzsé allokálása Szakember / Felelős keresése és kijelölése Elvárások és a realitás vizsgálata Szükséges idő felmérése Határidő meghatározása Számonkérés Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben Kiút Tervezés Bátorság Bizalom Józan paraszti ész Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben Mit? Hogyan? Mivel? Alapvető digitális hatékonyságmérési eszközök és mérőszámok Hatékonyságmérés az online marketingben

Hatékonyságmérés az online marketingben A két végpont Reklámszerver Webanalitika Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver - definíció Reklámszervernek hívjuk azt a technológiát és szolgáltatást, amelynek segítségével a weboldalakon (beleértve a mobil tartalmakat is) a hirdetéseket megjelentetjük. Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver - definíció A reklámszerver szolgáltatók a kiadói és a hirdetői, ügynökségi oldal számára is értékesítenek ilyen szoftvert, amellyel: A digitális hirdetéseket tárolják és kiszolgálják A kiszolgáláshoz szabályokat rendeljenek A különböző hirdetési kampányokat nyomonkövessék Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver – hogyan működik? Megkülönböztetünk ún 3rd party és ún. 1st party adservereket. Jellmezően egy reklám kérést nem a kiadói reklámszerver szolgál ki, hanem az továbbítja a kérést a hirdetői/ügynökségi adserver felé. Bár sokan nem tudják, valójában magának a hirdetésnek a kiszolgálását/tárolást fizikailag nem a reklámszerverek végzik a legtöbb esetben, ezt a nagy kapacitást igénylő feladatot ún. tartalom kiszolgáló hálózatok – angolul Content Delivery Network végzik (CDN, többezer szerverből álló kiszolgálóhálózat. Ilyenkor a hirdetői/ügynökségi adserver is átirányítja a kérést a CDN felé. Hatékonyságmérés az online marketingben

Mit csinál a Reklámszerver? 1. Tárolja a standard, rich media, videó és mobil hirdetéseket Megadott üzleti szabályok alapján kiszolgálja a hirdetéseket Céloz/Targetál: Látogatónként/tartalom típusonként más hirdetés Viselkedés alapon Földrajzi hely alapján Stb. Hatékonyságmérés az online marketingben

Mit csinál a Reklámszerver? 2. Finom hangol és optimalizál az eredmények alapján Riportot készít: megjelenésszám, átkattintás, post click és post impression aktivitások, interakciók Megjelenési gyakoriságot (frequency capping) szabályozza Szekvenciálisan jeleníti meg a hirdetéseket Konkurencia kizárást szabályoz Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver – Mit mérünk? 1. AdView (AV) = Impression: Reklámmegjelenések száma. Click-through (CT): Átkattintások száma. Click-through rate (CTR): Átkattintási ráta. Az átkattintások számának és a megjelenések számának a hányadosa százalékban kifejezve: CT / AV. Unique user, unique impression: Mérőszám, amely megmutatja, hogy hány egyedi internetezőt ért el a kampány, hány egyedi internetezőnek jelentek meg a hirdetések. Unique click: Mérőszám, amely megmutatja, hogy hány egyedi internetező kattintott a kampány során Unique CTR Unique user-re értelmezett átkattintási ráta. Aktivizálási ráta. Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver – Mit mérünk? 2. Frequency: Mérőszám, amely megmutatja, hogy egy unique user-nek átlagosan hányszor jelent meg a hirdetés, milyen gyakorisággal találkozott a hirdetéssel. Frequency = Total impression / Unique user. CPM = Cost per Mile (CPT = Cost per Thousand) Ezer megjelenés költsége CPC = Cost per Click Egy átkattintás költsége Cost per unique user Egy felhasználó elérésének költsége Cost per unique click Egy felhasználó aktivizálásának költsége Hatékonyságmérés az online marketingben

Reklámszerver – Mit mérünk? 3. Post-click activity: „Kattintás utáni aktivitás”. Kattintás által generált aktivitás egy olyan weboldalon, amibe beépítésre kerültek a megfelelő mérókódok/mérőpixelek. Olyan internetező által generált aktivitás, aki a hirdetést látta és rá is kattintott. Post-impression activity: „Megjelenés utáni aktivitás”. Aktivitás egy olyan weboldalon, amibe beépítésre kerültek a megfelelő mérőkódok/mérőpixelek. Olyan internetező által generált aktivitás, aki a hirdetést látta, de nem kattintott rá, hanem később közvetlenül a böngészőjébe írva a címet jutott a landing page-re. Hatékonyságmérés az online marketingben

Miért fontos a Reklámszerver? 1. Megbízható adatok Nem kell a partner saját adataira hagyatkoznunk (érdekellentét) Auditált adatok/metodika jelentős szolgáltatóknál Kiemelten fontos adatokat biztosít Új szinten kapunk adatokat, akár a konverziós utat is végigkövethetjük, üzleti megtérülést tudunk számolni Attribúció A kampány szinten tudjuk a konverziót elemzeni, nemcsak egy kiadó szintjén Hatékonyságmérés az online marketingben

Miért fontos a Reklámszerver? 2. Teljes kontroll a hirdetések gyakorisága, időzítése, landing pagek címe felett Egyszerű implementáció Egyszerűbb produkciós folyamat Egyetlen adserver specifikáció Gyors változtatások Kreatívcsere LP csere Hatékonyságmérés az online marketingben

néhány reklámszerver szolgáltatás Adtech Adverticum Adserver NG Atlas Solution DG Media Mind DoubleClick DCM & DFP Gemius Direct Effect & AdOcean OpenX Smart AdServer Hatékonyságmérés az online marketingben

Webanalitika – Definíció 1. A webanalitika annak mérése, monitorozása, hogy a websiteunk látogatói hogyan használják az egyes oldalakat és szolgáltatásokat – pl. hányan olvassák el a termékleírásokat és nézik meg az értékesítési helyek elérhetőségét, hányan, mit és milyen értékben vásárolnak a termékek, szolgáltatások közül. Hatékonyságmérés az online marketingben

Webanalitika – definíció 2. Az ebből nyert az információ kombinálható bármilyen üzleti intelligenciával, adattal. Ezáltal nemcsak a websiteunk használhatóságát, látogatottságát tudjuk fokozni, de más marketing aktivitásokat is fejleszthetünk. Hatékonyságmérés az online marketingben

Webanalitika – definíció 3. Alapjaiban nagyon hasonló ahhoz, ahogy a vezető áruházláncok követik és kiértékelik a vásárlóik szokásait az értékesítési pontokon, s ebből az áruk elhelyezésére vonnak le fontos következtetéseket és növelik az eladási volument. Hatékonyságmérés az online marketingben

Webanalitika – miket mérünk? 1. A legegyszerűbb ingyenes rendszerek is képesek általában adatot szolgáltatni a következő területeken: népszerű oldalak, belépő és kilépő oldalak, honnan érkezett a látogató, kulcsszó elemzés, keresőmotorok hivatkozásai, látogatás időtartama, látogatók földrajzi lehelyezkedése, böngésző típusok, rendszer adatok Hatékonyságmérés az online marketingben

Webanalitika – miket mérünk? 2. Professzionális analitikai rendszert alkalmazva további lehetőségek nyílnak: Tartalom analitika Mobil analitika Konverzió analitika Social analitika Hirdetési analitika Mindezt akár valósidejű megjelenítéssel támogatva Hatékonyságmérés az online marketingben

Néhány Webanalitikai Termék Adobe SiteCatalyst powered by Omniture AT Internet comScore Digital Analytix Gemius Traffic Google Analytics IBM Coremetrics Digital Marketing Optimization Suite Webtrends Hatékonyságmérés az online marketingben

Hogyan válasszunk eszközt? 1. Miben különbözik az ingyenes termékektől? Milyen verziói vannak, mennyire rugalmasan alakítható? Az adatgyűjtés hogyan történik? TCO (Total Cost of Ownership) – mennyi költséggel jár? Milyen felhasználó támogatást nyújtanak, mennyiért? Hatékonyságmérés az online marketingben

Hogyan válasszunk eszközt? 2. Milyen extra szolgáltatásokat nyújt a termék? Adatokat hogyan lehet exportálni? Más forrásból származó adatokat lehet-e integrálni? Merre halad a fejlesztés? Hatékonyságmérés az online marketingben

A UPC-ről A UPC Magyarország vezető kábeltelevíziós szolgáltatója. Mindemellett a UPC szélessávú internet és telefonszolgáltató, 2014. szeptember 30-kai adatok szerint 750 ezer ügyféllel hazánkban. 2014. november 10. óta a UPC virtuális mobilszolgáltató is egyben.

Az Online szerepéről Az online felületek szerepe a UPC-nél: 1. sales, 2. ügyfél tájékoztatás, 3. ügyfélszolgálat Az online kommunikáció szerepe a UPC-nél: 1. sales, 2. sales, 3. sales, 4. márkaépítés Fő cél a konverzió Fő értékelési szempont a megtérülés

Miért mérünk? Hatékonyságra törekszünk: vásárlási folyamat optimalizálása csatornák optimalizálása kreatívok optimalizálása Azért, hogy észleljük a pozitív / negatív trendeket

Főbb mérési pontok Hirdetések Weboldal Sales típusú oldalak Webshop Megköszönő oldal

hirdetések Megjelenések & CPM Elérés Gyakoriság Átkattintások & CPC Átkattintási arány

Weboldal Látogatások Oldalletöltések Látogatók Új vs. visszatérő látogatók Lepattanási ráta vagy bounce rate Nyitó oldal exit point share

Sales típusú oldalak Sales típusú oldal látogatások / összes látogatás % Látogatások Oldalletöltések Látogatók Új vs. visszatérő látogatók

Webshop Webshop nyitó látogatások / sales típusú oldal látogatások % Webshop lépések közti lemorzsolódás

Megköszönő oldal Megrendelések száma / webshop nyitó látogatások % (webshop konverziós arány) Megrendelések & CPA Megrendelések átlagos értéke

Főbb HIRDETÉSI csatornák Display (banner, video, rich media etc. Sponsorship (content) Mobile Classifieds (listings) Lead generation (affiliate etc.) Search

Mi alapján értékeljük őket? A hirdetés célja alapján Branding / awareness Sales fókusz: Prospecting Retargeting Cross-sell / up-sell

Branding / awareness Új szolgáltatás bevezetése Cél a szolgáltatás megismertetése, az érdeklődés felkeltése, a céggel kapcsolatos percepciók befolyásolása Megjelenések & CPM, elérés, gyakoriság

Prospecting Új ajánlat bevezetése Cél az ajánlat megismertetése potenciális új érdeklődőkkel / vásárlókkal és a weboldalra terelésük Átkattintás & CPC, átkattintási arány, látogatások, látogatások minősége, gyakoriság

Retargeting Vannak már látogatóink, érdeklődőink Cél a weboldalon járt felhasználók számára személyre szabott ajánlatok mutatása Megrendelések, konverziós arány, gyakoriság

Cross-sell / up-sell Vannak már ügyfeleink Cél a meglévő ügyfelek számára személyre szabott ajánlatok mutatása Megrendelések, konverziós arány, gyakoriság

Főbb mérési nehézségek Attribúció Post-click / post-view Mérési KPI-ok konfliktusa Amit nem tudunk mérni..

ATTRIBÚCIÓ A kampány szinten tudjuk a konverziót elemezni, nemcsak egy kiadó szintjén A duplikáció figyelmen kívül hagyása téves következtetésekhez vezethet Érdemes több attribúciós modellt is megvizsgálni

Post-click / post-view Post-click: átkattintást követő esemény Post-view: megnézést követő esemény Mindkettő lehet értékes csak a megfelelő time window beállítása szükséges

Mérési KPI-ok konfliktusa Volume vs. Value Pl. sales vs. megrendelés összege, vagy sales vs. CPA

Amit nem tudunk mérni Igyekszünk kerülni az ilyeneket Azonban teszünk kompromisszumokat (pl. Facebook megjelenések)

Hol mérünk még hatékonyságot? Weboldalunk egyéb látogatási forrásai (organikus keresések, egyéb hivatkozások..) Ügyfélszolgálati oldalaink Közösségi média oldalunk és amit rólunk mondanak

Weboldalunk egyéb látogatási forrásai A webanalitikának hála pontosan mérhető, hogy ki milyen forrásból érkezett a weboldalunkra Követjük a trendeket és próbáljuk pozitív irányba fordítani azokat

Ügyfélszolgálati oldalaink Cél a call center és a telesales leterheltségének csökkentése, a tranzakciók online-ra terelése A webanalitikai mérőszámok (pl. látogatások) mellett nagyon fontosak az online tranzakciók számai is

Közösségi média oldalunk és amit rólunk mondanak Mivel kapcsolatot építünk a fanok száma mellett sokkal fontosabb az engagement Követjük azonban azt is, hogy mit mondanak rólunk a Facebook oldalunkon kívül

EDM + Telesales Cél: tablet értékesítése meglévő ügyfeleknek Igény keltése: EDM Sales: Telesales Folyamat: A call center visszahívja az érdeklődőket, akik az EDM-ben kattintottak Eredmény: 0,05% konverziós ráta

WEBOLDAL + Telesales Cél: Kevésbé tapasztalt internet-felhasználók kiszolgálása, bizonytalanok, webshop-kimaradások kezelése Igény keltése: Weboldal Sales: Telesales Folyamat: A call center visszahívja az érdeklődőket, akik nem boldogulnának webshopos vásárlás során, vagy elbizonytalanodnak

https://www.youtube.com/watch?v=tIwH7ptHCWc

Köszönjük a figyelmet! Kovács Nándor – médiaigazgató, kirowski Isobar nandor.kovacs@kirowskiisobar.com Ács Tamás – Head of Online, UPC Magyarország acs.tamas@upc.hu