REDUKTÍV FORRADALOM Török Tamás a Laposa pincészet badacsonyi épületéről
2010 szeptember ArchDaily nemzetközi siker; a Building of the Year versenyen az év legjobb ipari épülete hazai elismerés ? politikai- és ízlésviták
A cikk közlésének időpontja : december.21. ( építészfórum) Török Tamás kísérleti kritikája, fontos és aktuális kérdések Az épületről még: (Tóth Kati cikke – építészmérnök hallgató, a HG.hu munkatársa)
Török Tamás: Reduktív forradalom Helyszín Médeateljesítmény Ipar Nosztalgia és tradíció Forradalom KONKLÚZIÓ „jó építészet”- illeszkedés- fotó- illeszkedés(?) Márka médiaképviselete - épület felelőssége kép-épület MÁRKA- HELYSZÍN-MÉDIA INDUSTRIAL DESING – feldolgozó üzem- DESIGN-ELV „esztétikailag problémamentes, kényelmesen közérthető” építészeti gesztus ?
a szöveg Jól tagolt szövegtörzs DE! nehéz értelmezni, nincs olyan mély tartalma Egy szálon fut, összefüggő, szorosan egymáshoz kapcsolódó témák Kép és szöveg nem koherens Épület képként van jelen a köztudatban Hiányzik az alaprajz, metszet, helyszínrajz, homlokzatok stb… Az épület elemzésével mutat be aktuális és általános problémákat, vitatémákat Fontos szempontok figyelembe vétele nélkül
Az olvasó nem látja amiről az írás szól ( az olvasás idejében) pl homlokzatburkol tárgyalása Kijelentésszerű véleménynyilvánítás Érdekes témák sora, azok körbejárása, globális szintre való kiterjesztése, DE! konklúzió hiánya – másról szól Nyelvi eszközök sűrűsége, képiesség, metaforák helyenként mesterkélt, túlzó Sok fokozás, halmozás, felsorolás Az írás végén egy stagnáló konfliktushoz érkezünk, szerintem ez részben azért is van, mert fontos kérdésekről nem esik szó a cikkben. Passzív olvasó
Vizi Kata Veronika