Vízbiztonság tervezés gazdasági hatásai Dr. Papp Mária c.egyetemi docens,főtitkár 2010.10.07. Budapest..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Az új épületenergetikai szabályozás
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A vízjog időszerű kérdései
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
Hidrológiai monitoringrendszerek
Az elektronikus aláírás állami elismerése
Az állattartó telepek nyilvántartásainak szabályos vezetése
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Új kihívások a katasztrófavédelemben
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Munkahelyi egészség és biztonság
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
Hajdú-Bihar Megyei Mérnöki Kamara Vízépítési Tagozata Szakmai továbbképzés szeptember 16. Fodor Jenő ivóvízágazati főmérnök Debreceni Vízmű Zrt.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Lehatárolási irányok: Árvízvédelem Vízgazdálkodás Természetvédelem, Natura 2000 Energiahatékonyság növelése Megújuló energiaforrások alkalmazása Hulladékkezelés.
A pilóta nélküli légijármű rendszerek hatósági tanúsítása
©Copyright: Tűzvédelmi Konferencia Siófok Király András 1/10 Király András tűzbiztosítási szakértő Épületek tűzvédelmi felülvizsgálata,
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Útmutató ivóvízbiztonsági rendszerek kiépítéséhez, működtetéséhez
A nemzeti programokon kívüli szakmai kihívások
Levegőtisztaság-védelem 1. előadás
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ELŐZMÉNYEI A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SZAKMAI FÓRUM A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV.
Ökocímke.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
GEOTERMIKUS ENERGIA KINYERÉS JOGI HÁTTERE, HATÓSÁGI FELTÉTELEI Készítette : Hojdákné Kovács Eleonóra Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Biztonsági követelmények a beszállítókkal szemben
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA szakmai FÓRUM
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Vízbiztonság tervezés gazdasági hatásai Dr. Papp Mária c.egyetemi docens,főtitkár Budapest..

Jelenlegi helyzet-vízbiztonsági tervezés  A víziközmű hálózatok állapota rendkívül leromlott  Szétaprózódott szolgáltatói szféra  Díjképzési-, díjtámogatási rendszer anomáliái  Tulajdoni viszonyok rendezetlensége  Hatósági ellenőrzés hiánya  Jogi szabályozás hiányosságai

Jogiszabályozás-vízbiztonság alapja  A víziközmű vagyon tulajdoni helyzete-fejlesztési szabályai-közszolgáltatás alapkritériuma  Szolgáltató és a fogyasztó közötti szerződés szabályai- mennyiségi-minőségi követelmények  Tőkebevonás módjai-kockázata  Koncesszióval történő fejlesztés szigorú szabályai  Közművagyon gazdasági társaságba történő bevitelének jövőbeli tilalmat

Jogiszabályozás –vízbiztonság alapja  Vagyonkezelés szabályai-ki lehet vagyonkezelő  Ármegállapítás –mit tartalmazzon az ár  EU „teljes költségmegtérülés” elve-vizbiztonág mint költség tényező  Közműfejlesztési hozzájárulás rendje-minőségi fejlesztés kérdése  Szolgáltatók szakmai követelményrendszere

Jogiszabályozás- vízbiztonság alapja  Szabályok betartásának ellenőrzése- felügyeleti rendszer  Szolgáltatók és fogyasztók szerződéses kapcsolatának feltételei-fogyasztóvédelem  Szolgáltatásért felelős önkormányzat és a szolgáltató kapcsolata-szerződés -jogszabály  Ivóvízbázisok védelme- üzemeltetése-pénzügyi forrása

Jogiszabályozás- vízbiztonság alapja  Állami támogatás-költségvetés szerepe- meddig?  Csapadékvíz elvezetés és szennyvíz szippantás  Gazdasági helyzet–pénzügyi források  Elmaradt fejlesztések -havária helyzet  Szolgáltató szervezetek felkészültsége- laboratóriumi háttér biztosítása-

Fontosabb jogszabályok Az Európai Unió Tanácsának 98/83 EK irányelve (1998. november 3. ) az emberi fogyasztásra szánt víz minőségéről A helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény (Ötv) Egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló évi XI. törvény A vízgazdálkodásról szóló évi LVII. törvény

Fontosabb jogszabályok A közműves ivóvízellátásról és a közműves szennyvízelvezetésről 38/1995. (IV. 5.) Korm. rendelet A vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló 72/1996. (V.22.) Korm. rendelet Az ivóvíz minőségi követelményeiről és az ellenőrzés rendjéről szóló 201/ (X.25.) Korm. rendelet A környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. XII.23.) Korm. rendelet A Víziközművek üzemeltetéséről szóló 21/2002. (IV. 25.) KöViM rendelet

Vízbiztonsági terv (WSP) WHO Guidelines for Drinking Water Quality (2004) Fő elemei: –Veszélyelemzés –Kontrollintézkedése meghatározása –Javító célú intézkedések meghatározása –Monitoring –Hatékonyságellenőrzés

65/2009. (III.31.) Korm. rendelet Ivóvízbiztonság: az ivóvízfogyasztáshoz, illetve használathoz kapcsolódó, ivóvíznyerésre szolgáló, vízkezelő és ellátó rendszerben, házi ivóvízhálózatban és vízvételre szolgáló helyeken elérhető legkisebb egészségkockázatot jelentő minőségi és működési jellemző

65/2009. (III.31.) Korm. rendelet  Vízbiztonsági rendszer, mint követelmény – m3/d vagy fő felett  OTH által jóváhagyott ivóvízbiztonsági terv  OTH felülvizsgálat négy évente  Ütemezés – 2012-ig: > fő – 2013-ig: – fő – 2014-ig: fő

A WSP rendszer biztosítja  A fogyasztóink igényeinek megismerését és folyamatos kielégítését, ezzel elégedettségük elérését  A vevőszolgálati tevékenységünk hatékonyságának növelésével a fogyasztói kapcsolatok javítását,  A szolgáltatott ivóvíz minőségének folyamatos javítását, az egyenletes vízminőség és a permanens biztonság elérését  Nyilvánosan demonstráljuk az egészséges és a minden jogszabályi előírásnak megfelelő minőségű ivóvíz szolgáltatása érdekében tett erőfeszítéseinket,  A hagyományos minőségellenőrzésen túl a kitermeléstől az elosztásig több ponton történő ellenőrző vizsgálatokkal a hatékonyabb minőségellenőrzést, az ellenőrzési módszerek folyamatos felülvizsgálatát,

 Hatékonyabb közművagyon-gazdálkodást,  Megbízható beszállítóinkkal kölcsönösen előnyös partnerkapcsolat kialakítását,  A vállalat hatékonyságát növelő szervezett információáramlást,  Az adminisztrációs fegyelem növelését,  Határozott, együttműködő, önállóan döntő, folyamatosan képzett, önmagával, személyi és tárgyi környezetével szemben igényes, megfelelően motivált, minőségi munkát végző vezetők és munkatársak alkalmazását

 a személyi teljesítmények figyelemmel kísérését, értékelését és elismerését,  a kellemes munkahelyi légkört,  biztonságos és egészséges munkakörülményeket.

és ez mind mennyibe kerül Vízdíjak átlagértéke (Ft/m3) A lakosság 80%-ánál (nem támogatott) br. 323,03 ebből 20%-nál (Főváros) br. 228,38 A lakosság 20%-nál (támogatott) br. 606,25 Csatornadíjak átlagértéke (Ft/m3) A lakosság 80%-ánál (nem támogatott) br. 327,13 ebből 20%-nál (Főváros) br. 310,59 A lakosság 20%-nál (támogatott) br. 624,75

Víz- és csatornadíjak együttes átlagértéke (Ft/m3) A lakosság 80%-ánál (nem támogatott) br. 650,15 ebből 20%-nál (Főváros) br. 538,96 A lakosság 20%-nál (támogatott) br. 1231,00

Köszönöm figyelmüket!