A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Advertisements

Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Új szakképzési koncepció – az OE TISZK helye a kialakuló új rendszerben.
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
CSMKIK Ipari Tagozat évi stratégiája Január.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
Előadás másolata:

A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül Kardos János Szeged MJV Polgármesteri Hivatal Oktatási, Kulturális és Sportiroda

Jogszabályváltozások 1057/2005. (V. 31.) Korm. hat. – Szakképzés-fejlesztési stratégia 1/2006. (II. 17.) OM rend. - Új OKJ 1993. évi 79. tv. a közoktatásról - Köot. 1993. évi 76. tv. a szakképzésről – Szt. 2003. évi 86. tv. a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról – Szht.

Szegedi szakképzés 13 intézmény (+1) 8.400 tanuló (2.400 / 1.400 + 6.000 / 1.200) 20 szakmacsoport (47+45=92 szakképesítés) Térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) Nem önkormányzati fenntartók Felsőoktatás

TISZK Nonprofit Kft. – 9 tag 5 önkormányzat, 3 alapítvány, 1 egyetem Együttműködési kényszer – térségi feladatellátás Befolyásoló tényezők - TÁMOP (300 mFt), TIOP (892 mFt) - RFKB döntések

A TISZK jogosítványai (szakképzés szervezés!) szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számának meghatározása - Köot. 89/B. § (5) szakmai program tekintetében egyetértési jog a pp. jóváhagyásánál – Köot. 89/B. § (5) szakképzési hozzájárulás gyűjtése – Szht 4. § (5) … stb. (jogszabályok + fenntartók döntése alapján)

Az intézményrendszer átalakításának okai demográfiai csökkenés munkaerőpiaci igények változása társadalmi, gazdasági, technológiai változások a felsőoktatás expanziója nem önkormányzati intézmények elszívó hatása intézmények súlya, érdekérvényesítő-képessége (Hódmezővásárhely, Kecskemét, Békéscsaba, Szolnok)

Az átszervezés célja a munkaerőpiaci igények jobb kielégítése a képzési párhuzamosságok megszüntetése profiltisztítás hatékonyabb erőforrás-gazdálkodás racionalizáltabb eszközkihasználás

Szegedi szakképzés 2009-től 4 intézmény (3+3+3+4) 2.000-2.600 tanuló / intézmény 130-200 pedagógus / intézmény 20 szakmacsoport (? szakképesítés) térségi feladatellátás (46% nem szegedi!) nem önkormányzati fenntartók felsőoktatás

Előnyök pedagógiai szervezési gazdasági hatékonyság szakmai koncentráció azonos feltételrendszer érdekérvényesítés

Együttműködés a CSMKIK-val Az Önkormányzat vállalja: véleménykérés szakmai anyagok tekintetében véleménykérés intézmények és vezetők értékelésekor javaslatok figyelembe vétele a szakképzést érintő valamennyi kérdésben

Együttműködés a CSMKIK-val A Kamara vállalja: véleménykérés a gyakorlati képzőhelyek értékelésében szaktanárok, szakoktatók továbbképzése a szakképzés népszerűsítése, tájékoztatás fejlesztési források felkutatása, megszerzése

Újabb kihívások TÁMOP, TIOP megvalósítása Együttműködés a TISZK-tagokkal Válság – finanszírozás, fejlesztési források csökkenése („decentralizált”) Gyakorlati képzés biztosítása (Adótörvény) Alkalmazkodás az RFKB döntéséhez

Köszönöm a figyelmet! kardos.janos@szeged.eu