Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, 2015. május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Ágazati szintű érdekegyeztetés, érdekképviselet, a VKDSZ aktuális feladatai Halasy Károly.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
Bemutatkozás Magyar Credit Management Szövetség Bemutatkozás Budapest, április 21.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály Tervek, célok, eredmények
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Szervezetfejlesztési Program
Magyar Alkotmányjog II. Óravázlatok
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Politológia 6.előadás Politikai intézmények I. A törvényhozás működése.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Tájékoztató a „Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projektről Dr. Zongor Gábor Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége főtitkára(TÖOSZ)
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” tagállami egyeztetésének és végső elfogadásának folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Mocsári.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer Alaptörvény - vázlat Alaptörvényvázlat.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Tájékoztató MANORKA projektről DR. ZONGOR GÁBOR, TÖOSZ főtitkár, projektvezető Szeptember 6, Etyek „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
MANORKA projekt Az Esélyegyenlőségi Munkacsoport tevékenységei
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Képzési program tájékoztató Dr. Zongor Gábor TÖOSZ főtitkár MANORKA projektvezető.
Kormány – önkormányzatok érdekegyeztetésének alakulása, lehetséges továbbfejlesztése Dr. Szegvári Péter önkormányzati szakértő Oslo, Norvégia április.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
1 TÁMOP A-13/ pályázat Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél- Dunántúli Régióban – Záró Konferencia.
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése tréningek tapasztalatai XXIII. ORSZÁGOS JEGYZŐ – KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA KESZTHELY,
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Tájékoztató A MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoportjának tevékenységéről „Élhető település egyenlő esélyekkel” záró konferencia december.
MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoport ülés április 1-2,Visegrád A TÖOSZ Polgármesternői Tagozatának stratégiája és tevékenységi terve
BESZÁMOLÓ a járási tréningek tapasztalatairól és a monitoring eredményéről Pest Megyei Polgármesteri Fórum Erdőkertes március 30. „Önkormányzati.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Országos Statisztikai Tanács szeptember 16 Mezősiné Rózsár Erika KSH Igazgatási osztály.
Az EGT és Norvég Alapok jelenlegi időszaka. 2 Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok (FM) es időszaka Támogatási összeg: mintegy 153.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoport ülés
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Minisztériumok, központi közigazgatás
Országos Statisztikai Tanács
Megyei Polgármesteri Fórum Lajosmizse 2016.január 19.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
2081 Piliscsaba, Wesselényi Miklós u. 10.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
A magyar kormányzati rendszer
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Együtt a változásokért
Előadás másolata:

Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP

Az önkormányzatok érdekvédelmének jogi garanciái – 2011-től „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A 2010-es országgyűlési választásokat követően megalakult második Orbán kormány, jelentős változást vitt véghez az állami közjogi berendezkedésben. A kormány új államfelfogása szakított az elmúlt két évtizedben kialakult önkormányzati szereppel is. Az önkormányzatokat az államszervezet végrehajtó szerveződéseinek tekinti és a korábbi részleges függetlenségüket jelentősen korlátozta. Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) továbbra is lehetővé teszi az érdek-képviseleti szerveződések létrehozatalát. Az Alaptörvény végrehajtására megalkotott sarkaltos, vagyis kétharmados támogatottságot igénylő törvény Magyarország helyi önkormányzatairól (Mötv.) kitér az önkormányzatok alkotmánybírósági és bírósági védelmére. 2

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP október 12 utáni helyzetről Összeférhetetlen az országgyűlési képviselői mandátummal az önkormányzati választott funkció Eltérő önkormányzati típusok és adottságok – eltérő működési támogatása – fejlesztési lehetőségek Szövetségek közötti bizalom erősítése Önkormányzati szolidaritás és szakmaiság növelése Ne a mindenkori hatalommal szembe szerveződjünk, hanem a saját érdekünkben! A jelenlegi önkormányzati érdekképviselet viszonylagos gyengeségének nem a szövetségek nagy száma, hanem a megosztottsága és megoszthatósága az oka. 3

Tagjai: Az önkormányzati érdekképviseleti szövetségek: BÖSZ, KÖOÉSZ, KÖSZ, MFSZ, MÖSZ, MÖOSZ, TÖOSZ Kormányzati oldalról: a Belügyminisztérium, a Miniszterelnökség, a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselői A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) képviselői Vezetője: Schmidt Jenő, a TÖOSZ elnöke, a MANORKA projekt Értékelő Csoportjának vezetője Munkaszervezete: a TÖOSZ titkársága és felkért szakértők Munkaülések száma: 4 Tevékenységének elsődleges célja: szeptember 30-ra megállapodás előkészítése az ÖNET megújítására vonatkozóan. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP ÖNET munkacsoport összetétele 4

Az ÖNET munkacsoport tevékenységéről „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP február 18. alakuló ülés március 18. első munkaülés – a közös cél meghatározása április 21 – 24 norvégiai tapasztalatcsere látogatás május 13. második munkaülés -Kétirányú megállapodásra törekvés Egyrészt: a szövetségek tevékenységének összehangolása, munkamegosztás kialakítása Másrészt: a kormányzat és önkormányzati szféra közötti együttműködés keretének és összetételének meghatározása -Tervezetek első szakmai változata elkészítésének határideje: június augusztus 25. harmadik munkaülés szeptember 30. Megállapodások ünnepélyes aláírása a Helyi Önkormányzatok Napja keretében 5

Az ÖNET megújításának eredménye „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Önkormányzati előnyök: Az eltérő önkormányzati érdekek belső egyeztetése Munkamegosztás az önkormányzati szövetségek között Tevékenységek, programok összehangolása Kölcsönös tájékoztatás A jelenleginél egységesebb önkormányzati érdekmegjelenítés Kormányzati előnyök: Kiérlelt önkormányzati véleményekre alapozott egyeztetés Könnyebb végrehajtási folyamat Ágazatközi egyeztetés előtérbe kerülése Stabilabb jogalkotás 6

Köszönöm a figyelmet! „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP