„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0005 K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bevezetés a szabad bölcsészetbe
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ETR Tanügy DEXTER Informatikai kft.. ETR Képesítési követelmények Tantervek Oktatási Tevékenység Oktatási folyamat Szervezése, lebonyolítása Erőforrások.
KÜLÖNLEGES PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Tájékoztató LGB_km016_1. Tantárgy megnevezése, kódja Környezet-gazdaságtan NGB_AK012 Tantárgyprogramot készítő oktató Dr. Szigeti Cecília Oktatás
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI A 2013/2014-ES TANÉVRE A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: augusztus 12.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
A kerettantervek fejlesztése
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
SZAKMAI FÓRUM, EKF, Eger, TÁMOP B.2-13/ Együttműködés az észak-magyarországi pedagógusképzés minőségi megújításáért SZAKMAI.
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
A tanárképzés szerkezete
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
ERASMUS Barcelonában.  Angol tárgyak tanítósoknak ( kiejtés, kultúra, irodalom stb. )  Tánc  Zene  Német nyelv  Sport tanítósoknak  Matematika.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
Dr. Kelemen Judit „Az óvodapedagógus és tanító szak megújítása” regionális konferencia november 27. EKF CK Az óvodapedagógus szak szakmai gyakorlatainak.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
2015. október 21. Szakmai gyakorlat. Bemutatkozás Hargitai Ildikó szervezetei kapcsolatok vezetője, Törzskar: kari szervezésű helyek felkutatása Németh.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Specializáció választás
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Tájékoztató NGB_ak012.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA
Európai Uniós Alapismeretek
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Tanár neve | Kurzus száma
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT BIZTOSÍTÓ SZERVEZETI INTEGRÁCIÓK MEGVALÓSÍTÁSA

Tanegység leírások (2014-ben kezdők) Kapcsolódás a K/2 modul d2) feladatához tanterv-korszerűsítés (tanegység-rendszer szakonként, közös tantárgyak a két szakon, tanegység leírások egységes szerkezetben), továbbfejlesztés a tanítási gyakorlati formák és a program során elkészülő új tanegységek alapján Mintatantervek mindkét szakon tanegység leírás struktúra koordinálók: Kelemen Judit, Marcziné Fazekas Erzsébet, Sándor Zsuzsa, Stóka György

Tanegység leírások elkészítése 1.A tanegység leírás űrlapjának elkészítése (Sándor Zsuzsa, Marcziné Fazekas Erzsébet) 2.Tanító és óvodapedagógus szakon a tanegység leírások elkészítése (felelősök a tantárgyfelelősök; szakmai gyakorlat esetében: óvodapedagógus szakon Jaskóné dr. Gácsi Mária, Kelemen Judit; tanító szakon Gál Gyöngyi és Nagy György

Tanegység leírások ütemezése Határidők: január 25. – 1. félév tárgyai március 25. – 2. félév tantárgyai július – a teljes képzési idő tantárgyai Az egri tárgyak tantárgyleírásai – folyamatos október 30. – a szakmai gyakorlat tanegységeinek leírása

Tanegység leírás űrlap (új) A tantárgy neve: Kódja:Kreditszáma: A tanóra típusa: és száma: /félév A számonkérés módja: A tantárgy tantervi helye: Előtanulmányi feltételek: Kötelező / választható tantárgy  Az oktatás nyelve: Tantárgyleírás

Tanegység leírás űrlap folyt. (új) A tanegység oktatásának célja: Elsajátítandó ismeretanyag: Kialakítandó kompetenciák: a) b) c) Az értékelés módszere: Irodalom Kötelező irodalom: Ajánlott irodalom: Fontosabb technikai és egyéb segédeszközök; rendelkezésre álló tanulmányi segédanyagok: Tantárgyfelelős: Tantárgy oktatásába bevont oktató(k): A tanegység leírása készült: év hónap nap

Tanegység leírás űrlap (régi) Tantárgy neve: Tanegység kódja: Kredit: Félév: Óratípus: Előadás  Szeminárium Gyakorlat  Értékelés: Kollokvium Gyakorlati jegy Oktatás nyelve: Tanegység leírása: Kötelező és ajánlott olvasmányok: Tantárgyfelelős: Oktatók:

Tanegység rendszer (alapszakok) Ssz.tanítóóvodapedagógus 1. összes tanegység [db] sárospataki tantárgyfelelős [db] NBC_TA..;NBC_TO.., NBC_OV egri tantárgyfelelős [db] NBB_; NBG_; NBT_; NMB_; NMP_ stb sárospataki tantárgyfelelős a szak összes %-ában 44,6%59,1% 5. a két alapszak közös tantárgyai [db] a közös tárgyaknál sárospataki tantárgyfelelős 32 egri tantárgyfelelős 36

Tanegység rendszer Ssz.TanítóÓvodapedagógus A tanító és óvó szak közös tárgyainak megoszlása részletezve 7. NBB_ 8 NBP_ 21 NBT_ 6 NMP_ 1 NBC_OV 1 NBC_TO a két alapszak közös tantárgyai %-osan a szak összes tantárgyaihoz viszonyítva 30,3 %61,8 %

Teljesítendő tanegységek (2014-ben kezdők) Tanító 240 kredit Óvodapedagógus 180 kredit Teljesítendő tanegység összesen Kötelező tárgyak 8161 Kötelezően választható tárgyak 1214 Szabadon választható tárgyak 77

Egri tantárgyfelelősök Szükségességük - nincs elegendő számú oktató a CK-n, aki tantárgyfelelős lehet 1 oktató max. 5 tárgy felelőse lehet (MAB) Megoldások: meglévő egri tantárgyak átvétele, vagy új tantárgyak egri felelőssel TKTK-val példás kapcsolat – honlapon voltak a felajánlott tantárgyak tanegység leírásai

Folyamatos fejlesztés 2015-ben kezdők Tanítóknál +12 új tanegység (5 meglévő törlése) Óvodapedagógusoknál 1 új tanegység