PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK – NÓGRÁD MEGYE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil projektek az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programban Horváth Viktor főosztályvezető Budapest, október 28.
Advertisements

Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Dr. Garai Péter helyettes államtitkár Budapest, november 12.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A as időszak Operatív Programjainak kapcsolódása a vidéki térségekhez Lantos Gergely osztályvezető március 25. Felsőlajos.
 A TOP Két fő stratégiai célja: ◦ Gazdaságélénkítéshez és foglalkoztatási szint növeléséhez szükséges helyi feltételek biztosítása. ◦ Vállalkozásbarát.
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nemzetgazdasági Minisztérium
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) gazdasági felzárkózást támogató intézkedései Kükedi Zsolt hálózatfejlesztési munkatárs Terület-
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TOP ÉS VEKOP GAZDASÁGFEJLESZTÉSI TARTALMA - KÜLÖNÖS TEKINTETTEL HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSRE, TERÜLETI EGYENLŐTLENSÉGEKRE TIPOLD FERENC FŐOSZTÁLYVEZETŐ NEMZETGAZDASÁGI.
A határmenti programok aktuális állása
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
TOP vas megyei aktualitásai
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A határtérség.
Pályázati lehetőségek as programozási időszakban
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK – NÓGRÁD MEGYE 2014-2020

Az előadás tartalma TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM EMBERI ERŐFORRÁSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (ÁTTEKINTÉS) HU-SK MAGYAR-SZLOVÁK HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM

TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TOP TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM

A TOP STRATÉGIAI CÉLJAI Partnerségi Megállapodás: 2014-2020 EU források 60 %-a gazdaságfejlesztést céloz. Elsődlegesen: GINOP, TOP, VEKOP. A TOP elsődleges célja: Térségi, decentralizált gazdaságfejlesztés, ezáltal a foglalkoztatás növelése, hozzájárulva az EU 2020 tematikus célokhoz. Két fő stratégiai cél: Gazdaságélénkítéshez és foglalkoztatási szint növeléséhez szükséges helyi feltételek biztosítása. Vállalkozásbarát város/településfejlesztés, az életminőség és társadalmi összetartozás javításához szükséges helyi feltételek biztosítása.

A TOP HATÁSKÖRE, JELLEGZETESSÉGEI Célterület: EU besorolás szerint „kevésbé fejlett régiók”: az ország Budapesten és Pest megyén kívüli területe (18 megye). Kedvezményezettek/fejlesztések jellege: A TOP elsősorban az önkormányzatok fejlesztéseihez biztosít forrásokat: az önkormányzatok gazdaságfejlesztési és azzal összefüggő, város- és településfejlesztési akcióit támogatja. Támogatások jellege: A TOP területi programcsomagok alapján nyújt támogatást. Integrált Területi Programok (18 megye, 22 MJV). Az ITP végrehajtása a Területi Kiválasztási Rendszer keretei között történik meg.

A TOP INDIKATÍV FORRÁSAI PRIORITÁSONKÉNT PRIORITÁSTENGELYEK Alap OP-n belüli arány (%) Indikatív forráskeret (nemzeti társfinanszírozással)Mrd Ft 1. Térségi gazdasági környezet fejlesztése a foglalkoztatás elősegítésére ERFA 24,2 298,5 2. Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés 12,0 147,8 3. Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken 16,3 201,0 4. A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 5,0 61,8 5. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés ESZA 7,3 89,7 6. Fenntartható városfejlesztés a megyei jogú városokban ERFA, ESZA 31,4 387,0 7.Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD) 3,7 45,6 Összesen   100 1 231,4

1. PRIORITÁSTENGELY: TÉRSÉGI GAZDASÁGI KÖRNYEZET FEJLESZTÉSE A FOGLALKOZTATÁS ELŐSEGÍTÉSÉRE Célja: a vállalkozások munkahelyteremtő képességének ösztönzése, a helyi gazdaság működését segítő helyi-térségi feltételek biztosításával, a turizmus területi adottságaiban rejlő endogén potenciál kibontakoztatása a foglalkoztatás elősegítése érdekében, a munkahelyek elérhetőségének javítása, a munkavállalók mobilitásának segítése a közlekedési feltételek fejlesztésével,  a kisgyermekesek munkaerőpiacra történő visszatérése a gyermekellátási szolgáltatások fejlesztése által. Támogatást nyújt: Helyi gazdasági infrastruktúra fejlesztése – önkormányzati üzleti infrastruktúra és szolgáltatások fejlesztése, beleértve a helyi gazdaságszervezési tevékenységeket, helyi termékekhez kapcsolódó kisléptékű logisztikai infrastruktúrát, Térségi és helyi jelentőségű turisztikai vonzerő-fejlesztések, Gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés, Családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével. Főbb kedvezményezettek: Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások.

2. PRIORITÁSTENGELY: VÁLLALKOZÁSBARÁT, NÉPESSÉGMEGTARTÓ TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS Célja: a vállalkozások, befektetők és a lakosság számára vonzó települési környezet kialakítása, gazdaságösztönzés, fiatalok, népesség megtartása Támogatást nyújt: gazdaságélénkítő településfejlesztés, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból fenntartható városszerkezet és vonzó környezet kialakítása, települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések, szemléletformáló akciók, képzések. Főbb kedvezményezettek: helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, non-profit és civil szervezetek, egyházak.

3. PRIORITÁSTENGELY: ALACSONY SZÉNDIOXID KIBOCSÁTÁSÚ GAZDASÁGRA VALÓ ÁTTÉRÉS KIEMELTEN A VÁROSI TERÜLETEKEN Célja: fenntartható városi közlekedés és önkormányzati energetikai fejlesztések Támogatást nyújt: Fenntartható települési közlekedésfejlesztés: nem kötöttpályás fejlesztések, pl. buszfordulók-és sávok, megállók, buszpályaudvarok) új közösségi közlekedési viszonylatok, integrált projekt keretében buszbeszerzés, P+R és B+R parkolók és csomópontok intelligens információ- és kommunikációtechnológia (IKT), igényvezérelt személyszállítási szolgáltatási rendszer kialakítása, az utazási láncok összekapcsolása, közlekedésbiztonság, szemléletformálás, kerékpáros és gyalogos közlekedés Önkormányzati tulajdonú épületek energiahatékonysági fejlesztései Önkormányzati tulajdonú épületek energetikai korszerűsítése, megújuló energiaforrások alkalmazása (kazánházak, hőtermelők, hőszigetelés), Önkormányzati helyi ellátáshoz kapcsolódó közcélú megújuló energiatermelés/ellátás , Önkormányzatok Fenntartható Energia Akcióprogramjai (SEAP) elkészítésének támogatása. Főbb kedvezményezettek: Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, központi költségvetési szervek és intézményeik, közösségi közlekedést közszolgáltatási szerződés alapján ellátó gazdasági társaságok (helyi és helyközi közlekedési társaságok), jogszabály alapján meghatározott kizárólagos építtetők (pl. NIF Zrt., Magyar Közút Nonprofit Zrt.)

4. PRIORITÁSTENGELY: A HELYI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE ÉS A TÁRSADALMI EGYÜTTMŰKÖDÉS ERŐSÍTÉSE Célja: Önkormányzati közszolgáltatások hozzáférhetőségének és minőségének javítása Támogatást nyújt: Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése, pl. háziorvosi rendelő felújítás, eszközfejlesztés) Szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése. Fentiek keretében akadálymentesítés, családbarát funkciók. Szociális városrehabilitáció (lakótelepek, leszakadó városrészek, külterületi telepek fizikai rendbetétele, fejlesztése, lakhatási körülmények javítása) - városokban Főbb kedvezményezettek: helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, egyházak, gazdasági társaságok és szövetkezetek

5. PRIORITÁSTENGELY: MEGYEI ÉS HELYI EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉS, FOGLALKOZTATÁS ÖSZTÖNZÉS, TÁRSADALMI EGYÜTTMŰKÖDÉS Célja: az ERFA prioritásokhoz kapcsolódó ESZA támogatások, kiemelten a megyei gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó foglalkoztatási célú támogatások, a szociális városrehabilitációhoz kapcsolódó közösségi, humán fejlesztések támogatása, továbbá a helyi identitás és kohézió erősítése. Támogatást nyújt: megyei és helyi szintű foglalkoztatási (helyi gazdaságfejlesztési) együttműködések (paktumok), ezek keretében a TOP-1-hez kapcsolódó ESZA tevékenységeket és KKVV-k képzési és foglalkoztatási (átmeneti bértámogatás) támogatása, továbbá a gyermekellátási szolgáltatások munkavállalóinak foglalkoztatási (átmeneti támogatás) és képzési támogatása, Szociális városrehabilitáció ESZA elemei, pl. társadalmi felzárkóztatás, együttműködés, Helyi közösségi programok, beleértve helyi identitást és közösséget erősítő akciók, helyi közösségfejlesztés, ösztöndíjak, stb. Főbb kedvezményezettek: helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, civil szervezetek, megyei kormányhivatalok munkaügyi központja, képző intézmények

ÚJ PRIORITÁS: 6. PRIORITÁSTENGELY: FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉS A MEGYEI JOGÚ VÁROSOKBAN 6.1 Gazdaságfejlesztés 6.2 Családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztése 6.3 Gazdaságélénkítő és népességmegtartó városfejlesztés 6.4 Fenntartható városi közlekedésfejlesztés 6.5 Önkormányzatok energiahatékonyságának és a megújuló energia-felhasználás arányának növelése 6.6 Városi közszolgáltatások fejlesztése 6.7 Leromlott városi területek rehabilitációja 6.8 Gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó foglalkoztatás-fejlesztés 6.9 Társadalmi kohéziót célzó helyi programok

7. PRIORITÁSTENGELY: KÖZÖSSÉGI SZINTEN IRÁNYÍTOTT VÁROSI HELYI FEJLESZTÉSEK Célja: kísérleti jelleggel, városokban (10 ezer fő feletti) a helyi civil szervezetek, vállalkozások és önkormányzatok együttműködésével, alulról szerveződve alakított helyi akciócsoportokon keresztül, helyi fejlesztési stratégiákon alapuló fejlesztések – 20-30 db városi CLLD. Központi elem a helyi közösség részvétele a tervezésben és a megvalósításban. Kiemelt cél a fiatalok részvétele, a fiatalok megtartása. Lakótelepeken megvalósuló helyi fejlesztési, közösségszervezési programok ösztönzése. Támogatást nyújt: kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése (városi kulturális intézmények felújítása, eszközfejlesztése pl: könyvtárak, közösségi házak), helyi gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó kiegészítő fejlesztések, helyi közösségszervezés, helyi identitást erősítő tevékenységek, kulturális programok támogatása. Főbb kedvezményezettek: Városi helyi akciócsoportok, önkormányzatok, közintézmények, vállalkozások, civil szervezetek, egyházak.

A TOP DECENTRALIZÁLT VÉGREHAJTÁSI MODELLJE A TOP megvalósítási modellje: Integrált területfejlesztési megközelítésre épülő decentralizált tervezés és végrehajtás. Megyei ITP TOP 1-5. prioritások szerinti (gazdaság- és településfejlesztési) tartalom, megye MJV-n kívüli területére. Megyei önkormányzatok tervezik és közreműködnek a végrehajtásban. Megyei jogú városi ITP TOP 6. prioritástengely szerinti (városfejlesztési) tartalom, MJV területére. Megyei jogú városok önkormányzatai tervezik a megyei önkormányzatok koordinálásával, és közreműködnek a végrehajtásban. Közösségvezérelt helyi fejlesztési programok városokban, kísérleti jelleggel Városi közösségi-kulturális tartalom, helyi gazdaságfejlesztési elemekkel. Helyi fejlesztési stratégiák. Közösség által irányított helyi fejlesztések (CLLD), – 20-30 db város. Helyi Fejlesztési Stratégia (HFS) alapján kiválasztott helyi akciócsoportok (HACS) tervezik és hajtják végre.

folyamatábra Irányító hatóság Közreműködő szervezet Területi szereplő Felhívás elkészítése és meghirdetése (A részletes értékelési szempontrendszer, szaktárca bevonásával) Irányító hatóság Közreműködés a felhívás elkészítésében, részvétel az értékelési szempontrendszer kialakításában Támogatási kérelmek befogadása Közreműködő szervezet Területi szereplő Projektek értékelése DEB döntési javaslat Minőségbiztosítás és javaslattétel Irányító hatóság IH vezetői döntés Közreműködő szervezet TSZ kötés Projektfejlesztési, megvalósítási szakasz kedvezményezett

TERVEZETT MENETREND: FELHÍVÁSOK A szaktárca koncepciók IH általi megkérése az OP-k tématerületei vonatkozásában 2014. december A koncepciók egyeztetése és pontosítása a szaktárcákkal 2015. február A felhívások előkészítése az Irányító Hatóság által 2015. március A felhívások egyeztetése a területi szereplőkkel 2015. április – május Az első felhívások megjelentetése 2015. június Az első kötelezettségvállalások megtétele várhatóan 2015. szeptember

EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM EFOP EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM

EFOP: 1. Együttműködő társadalom A halmozottan hátrányos helyzetű csoportok munkaerőpiaci támogatása A család társadalmi szerepének erősítése Aktív közösségi szerepvállalás és önkéntesség Társadalmi együttélés erősítése Gyermekeket sújtó nélkülözés felszámolását célzó programok Területi hátrányok felszámolását célzó programok Periférikus élethelyzetek felszámolásának segítése Elmaradottságot konzerváló területi folyamatok megtörése Egészségtudatosságot erősítő programok Minőségi feladatellátás, korai intervenció erősítése Humán erőforrás életpálya javítása, dolgozói mobilitás Hátrányenyhítés a társadalmi gazdaság eszközeivel

EFOP 2-3. Rászoruló gyermekek életesélyeinek növelése 2. Prioritási tengely: Infrastrukturális beruházások a társadalmi együttműködés erősítése érdekében Rászoruló gyermekek életesélyeinek növelése Bentlakásos intézmények kiváltása, új kapacitások építése Területi hátrányok felszámolása komplex programokkal Periférikus élethelyzetek megszüntetését segítő infrastrukturális beruházások 3. Prioritási tengely: Gyarapodó tudástőke Minőségi oktatáshoz, neveléshez, képzéshez való hozzáférés biztosítása Neveléshez, képzéshez való hozzáférés segítése nem formális tanulási módokon eresztül Felsőoktatás szerkezeti átalakítása és minőségi színvonalának emelése Intelligens szakosodás növelése a felfedező kutatásokban Emberi erőforrás fejlesztése az egész életen át tartó tanulás eszközeivel

EFOP 4-5. 4. Prioritási tengely: Infrastrukturális beruházások a gyarapodó tudástőke érdekében A köznevelést és a nem formális képzést szolgáló infrastrukturális fejlesztések Felsőoktatási infrastrukturális fejlesztések 5. Prioritási tengely: Pénzügyi eszközök alkalmazása Visszatérítendő támogatások a hátrányos helyzetű személyek és vállalkozások számára Társadalmi innováció és transznacionális együttműködések

MAGYAR-SZLOVÁK HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HU-SK MAGYAR-SZLOVÁK HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM

KEDVEZMÉNYEZETT HATÁRTÉSÉG

A PROGRAM SAJÁTOSSÁGAI Átfogó célok: A határ elválasztó hatásának csökkentése A határon átnyúló infrastruktúrák és együttműködések fejlesztése A határmenti közösségek kapcsolatainak erősítése Partnerség és határon átnyúló hatás: Vezető partner/határon átnyúló partner Együttműködési kritériumok: tervezés, menedzsment, megvalósítás, finanszírozás

ELVÁRÁSOK A PÁLYÁZÓKKAL SZEMBEN Innovatív, ötletes projektelképzelés Átgondolt pályázat Tevékenység → Költség → Output → Indikátor Határon átnyúló hatás Életképes finanszírozás – utófinanszírozás Erős partnerség – kölcsönös bizalom (horizontális, vertikális szinten), felkészült projektmenedzsment (HR, tőke, szakmai és EU-s ismeretek) Kiegyensúlyozott feladatmegosztás Reális költségvetés Indikátorok partner és projekt szinten kimenet (rövidtávú) és eredmény (középtávú) mutatók 5 éves fenntartási kötelezettség

A HU-SK PROGRAM PRIORITÁSAI (INDIKATÍV) 1. TERMÉSZET ÉS KULTÚRA 1.1. Természeti és kulturális örökség megőrzése, védelme, népszerűsítése és fejlesztése Cél indikátor: látogatószám növelése

A HU-SK PROGRAM PRIORITÁSAI (INDIKATÍV) MOBILITÁS ELŐSEGÍTÉSE A HATÁRTÉRSÉGBEN 2.1. Térségi mobilitás elősegítése a másod- és alsórendű utak, köztük a multimodális csomópontok TEN-T hálózatra kapcsolásával Cél indikátor: határátkelőhelyek közötti átlagos távolság

A HU-SK PROGRAM PRIORITÁSAI (INDIKATÍV) FENNTARTHATÓ ÉS MINŐSÉGI FOGLALKOZTATÁS VALAMINT A MUNKAVÁLLALÓI MOBILITÁS ELŐSEGÍTÉSE 3.1. Határon átnyúló munkaerőpiacok integrációja, közös helyi foglalkoztatási kezdeményezések, információ szolgáltatás és tanácsadás, valamint közös képzések. Cél indikátor: foglalkoztatási ráta növelése

A HU-SK PROGRAM PRIORITÁSAI (INDIKATÍV) Határon átnyúló közigazgatási és állampolgári együttműködések támogatása 4.1. A közszféra, a döntéshozók és a hatékony közigazgatás intézményi kapacitásainak megerősítése a jogi és közigazgatási, valamint az állampolgári és intézményi együttműködések támogatásával Cél indikátor: Intézmények határon átnyúló együttműködésének szintje „People to people” együttműködések esetén kisprojekt alap

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP-1.2.11-2013-2013-0001