Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Advertisements

Tájékoztató mesterszakos hallgatók részére
Technical University of Budapest
2013/ félév. Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Jelenlét igazolásához diákigazolvány kellhet! Jelenlét igazolásához.
 Az egyetemi évek alatt a legcélszerűbb külföldön élni egy darabig > támogatott, legkevesebb függőség itthon  Kalandvágy, önállóság, nyelvi akadályok.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
AEGON Ösztöndíj Program
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
N. Tóth Ágnes egy. doc. Erasmussal Szombathelyen Mit tapasztal nálunk a külföldi hallgató? AVAGY Mire készüljön a magyar, ha külföldi egyetemre pályázik?
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
Egy szervezet az Erasmus hallgatókért
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
2005 február 7Dr. Tánczos László BME EISZK1 Az oklevélmelléklet készítő program alkalmazásának előkészítése Tánczos László igazgatóhelyettes az Oktatási.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
Meglévő ASP.NET 2.0 alkalmazás kiegészítése AJAX-szal
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Dr. Dancs Henriette, PhD Főiskolai docens Sporttudományi Intézet
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Szövegminta Szövegminta szövegminta. Szövegminta Az élô és élettelen természettudomány, valamint a társadalomtudomány számos területén oktató intézményünk.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Tanulmányi Átlagok 2010/2011 tanév őszi félévéig Korrigált Kreditindex (KKI) Súlyozott Tanulmányi Átlag 2010/2011 tanév tavaszi félévétől Ösztöndíj Index.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Ágota néni Firenzében Erasmus + kurzus:
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
A felsőoktatási felvételi eljárás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Evangelische Hochschule Dresden
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Makovecz Program – az első év tapasztalatai
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az elnyert ERASMUS+ pályázat lépései
Nemzetközi kreditmobilitás
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Készítette: Kmeczik Bence
ösztöndíj-tájékoztató
Európai szemeszter 2018/19
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Család – és Gyermekjóléti Központ
Erasmus+ Nemzetközi kreditmobilitás (ICM)
Prezi linkje:
Előadás másolata:

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI TÖREKVÉSEK ITTHON ÉS KÜLFÖLDÖN június, 2015

22 MIÉRT MAGYARORSZÁG ? Reguláris hallgatók: Magas színvonalú képzés Növekvő tandíjak más országokban (UK) „Arab tavasz” Cserehallgatók, részképzésesek: Másik kultúra megismerése Az országban a megélhetés olcsósága első félévére 417 Erasmus jelentkező - Folyamatos „Study abroad” jelenlét az USA-ból (Az itt töltött félév nem elvesztegetett idő)

33 Miért a BME? Kiváló képzés- jó ár/érték arány Ciprusi, iráni hallgatók Izraeli hallgatók – korlátozott hazai képzés kapacitás (építész) Szaúdi csoport - gyakorlat Budapest !!! Európa szívében – utazások, megismerni az egész térséget Kulturális, szórakozási lehetőségek

44 Honnan jött az ötlet? Hogyan vált véglegessé? Magyarországot és felsőoktatását fel kell „tenni a térképre”!!! (CH és egyéb közös akciók folytatása – egyébként, még ötlet szinten sem merülünk föl!) Ügynökségek – kiállítások, vásárok – már nálunk végzett hallgatók, család- tagok - és ezek kombinációja Megerősítés – honlap, ek, személyes látogatás…

55 Problémák - Javaslatok  Késés a vízum ügyintésében – késői érkezés – tárgyfelvételi és egyéb problémák – migrációs veszély kivédése  Minisztériumi ösztöndíjasok – problémás Neptun, FIR kezelés – pl. afgánok  Stipendium – 1 év magyar tanulás után – nem értenek sok mindent – ha lehet csak az angol képzésre jöjjenek  Részképzési lehetőség  Lakhatás – Budapesten meg kell oldani hosszabb távra, nagyobb létszámra is

6 6

Thanks for your kind attention! Budapest University of Technology and Economics, BME