Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Számítógépes operációs rendszerek
Hatékonyságvizsgálat, dokumentálás
A BIZTONSÁGTECHNIKA ALAPJAI
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR AUTO- SZŰRŐ FEJLESZTÉSE TÁBLÁZAT ALAPÚ JELENTÉSEK UTÓLAGOS, BÖNGÉSZŐN BELÜLI TOVÁBB- FELDOLGOZÁSÁRA.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
mLearning megoldások Moodle környezetben
Többfelhasználós és internetes térkép kezelés, megjelenítés.
3. A programozás eszközei, programozás-technikai alapismeretek
E-NAPLÓ Szabó László.
E-learning és a multimédia
Programozás alapjai A programozás azt a folyamatot jelenti, melynek során a feladatot a számítógép számára érthető formában írjuk le. C++, Delphi, Java,
Weben publikált térképek a földrajzi kutatásokban Ádám Eszter Geográfus MSc hallgató.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Felső tagozatosok programozás oktatása
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
Célkeresztben az érettségi! A legjobb és leghatékonyabb eszközt akarjuk Kevesebb hibalehetőség, barátságos hibaüzenetek Kiváló fejlesztőeszköz Gyorsan.
Böngésző programok (Böngészés).
A RobotinoView programozása
Közösségi portálok használata
A fejlesztő értékelés.
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer)
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Web Application for Resource Planning
Adatbázisrendszerek jövője
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
PHP oktatási tapasztalatok
Bevezetés a PRADO keretrendszerbe Kardos Gergely.
Térképészet Szoftvertípusok Zentai László
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Visual Basic 2008 Express Edition
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
A projekt célja Egy 2 dimenziós rakpart készítése a TBA cég megbízásából. Az Eclipse plug-in megengedi a felhasználónak, hogy különböző tárgyakat rajzoljon.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Hasznos mobilos alkalmazások Mobilos alkalmazások általában Példa ELTE tanrend Készítette: Kozma Réka.
Funkciós blokkok A funkciós blokkok áttekintése Az alkalmazás előnyei.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
.NET FRAMEWORK Röviden Krizsán Zoltán 1.0. Tulajdonságok I Rövidebb fejlesztés 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció) 20 támogatott nyelv (nyílt specifikáció)
PR2 GULYÁS MÁRTON BÁLINT – IIYO5I. Bevezetés  A Willow Garage projektje, a stanfordi fejlesztésű PR1 gép spinoffja  Körülbelül akkora mint egy ember(1,3.
Tárgy: e-mobil applikációk Mentor: Dr. Zlatko Čović Hallgató: Vadlja Róbert 2015, Szabadka Firefox Open OS.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Digitalizálás a könyvtárban …mit, mivel, hogyan, mikor, miért, mennyire…
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Az Open Source lehetősége a szegedi geoinformatika képzésben Fehér Zsolt Zoltán Madarász Anett Olasz Angéla Szabó Péter január 29.
Grafikus felhasználói felületek Linux alatt. Grafikus Interface A grafikus felhasználói felület (angolul graphical user interface, röviden GUI) olyan,
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Kiss Balázs Geográfus MSc/I. évf..  Hazánkban leginkább használt levelezőrendszerek  Üzleti levelezőrendszerek  Thunderbird  Gmail  Apple Mail 
Szöveg beírásához kattintson ide A SCRATCH környezet bemutatása szakköri tapasztalatok alapján Gödöny Péter Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Pataky.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
2004 május 27. GÉPÉSZET Komplex rendszerek szimulációja LabVIEW-ban Lipovszki György Budapesti Műszaki Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Hogyan írhatunk játékprogramokat?
Nemzeti Köznevelési Portál
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
MySQL története, részei, felhasználhatóság, PHPMyAdmin
Előadás másolata:

Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor

Vizuális programozás Mit nevezünk vizuális programozásnak? Egy új trend a programozáson belül Négy csoportba soroljuk a vizuális nyelveket Viselkedés (Behavior) alapú Esemény (Event-sheet) alapú Blokk (Block) alapú Csomópont (Node) alapú

Viselkedés alapú nyelvek Előre elkészített utasításcsomagok A legegyszerűbb, leggyorsabb és legkorlátozottabb

Esemény alapú nyelvek Esemény (feltétel) – utasítás Szinte bármilyen logika felépíthető

Blokk alapú nyelvek Hagyományos nyelvek elemei blokkokban Legelterjedtebb az oktatásban (Scratch)

Csomópont alapú nyelvek Logikai csomópontok Bármilyen logika felépíthető

Fejlesztési lehetőségek Milyen alkalmazások fejleszthetőek vizuálisan? Játékszoftverek Mobil alkalmazások Felhasználói alkalmazások Oktató programok Függ a választott környezettől

Előnyök Gyorsabb fejlesztési folyamat Minden grafikusan történik Könnyű kezelni és megtanulni Natív kód közeli teljesítmény Több platform támogatása gyorsan

Hátrányok Korlátolt rendszerek Nem minden esetben támogatja a natív kódot Nem minden környezet ingyenes Rendszerszintű programozást nem tesz lehetővé

A legnépszerűbb fejlesztői környezetek A válogatás alapja Hosszú ideje a piacon Folyamatos frissítések Elérhető licenszek Platform támogatottság Teljesítmény

GameMaker Studio http://yoyogames.com/ Széles platform támogatottság Ingyenes és fizetős licenszek Korlátozott vizuális fejlesztés (esemény / GML) 2D-s motor

Stencyl http://stencyl.com/ Csapatmunka támogatása Ingyenes és előfizetős licenszek Blokk alapú vizuális fejlesztés 2D-s motor

GDevelop http://compilgames.net/ Nyílt forráskódú Böngészőben is futó (egyszerűsített) szerkesztő Esemény alapú fejlesztés 2D-s motor

Unreal Engine 4 https://www.unrealengine.com/ Komplex, nagy múltú motor Ingyenes licensz, 5% részesedési díj Csomópont alapú fejlesztés (Blueprint) 2D-s és 3D-s motor

Construct 2 https://www.scirra.com/ HTML5 alapú motor Ingyenes és fizetős licenszek Eseménylap és viselkedés alapú fejlesztés 2D-s motor

Oktatásbeli alkalmazása Hagyományos programozási nyelvek helyett Algoritmikus készség kialakítása A tanult tudás közvetlenül alkalmazható Oktatásra szánt licenszek Számos környezet már jelenleg is oktatásban

Oktatásbeli alkalmazása Tapasztalatokat megosztó online fórumok Egyéni tanulás Kézikönyvek Felhasználói segédletek Online kurzusok Milyen egyéb iskolai alkalmazás lenne lehetséges?

Oktatószoftverek fejlesztése Lehetséges a könnyű kezelés miatt Nem csak informatika tárgyon belül Fontos szempontok vizuális nyelv választásánál Olcsó, vagy ingyenes környezet Multiplatform publikálási lehetőség Támogató online közösség

Fejlesztés Construct 2-vel Objektumok: a program szereplői Szoros kapcsolat az esemény-utasítás rendszerrel

Fejlesztés Construct 2-vel Eseménylapok Események meghatározása  Eseményblokk Utasítások eseményblokkokhoz kapcsolása Logikai kapcsolatok a blokkok között

Fejlesztés Construct 2-vel A fejlesztés lépései nagyvonalakban: Objektumok beszúrása Oktatóprogram felületének felépítése Események és utasítások egymáshoz rendelése Tesztelés és megosztás

Összegzés A vizuális programozás egy új fejlesztési trend Egyszerű, gyors Könnyen tanulható és tanítható Alkalmazható az oktatásban alternatívaként Lehetőség oktatószoftverek fejlesztésére

Köszönöm a figyelmet!