PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Bemutatkozik a Georgikon
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Pécs  2000 éves mediterrán város a Mecsek hegység lábánál  Baranya megye székhelye  Lakosainak száma: több mint 160 ezer  Nevezetességei: ókeresztény.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
ELTE informatikus vegyész szak
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Fejlesztés, hasznosítás, profit Megújuló energiához kapcsolódó kutatások a Pannon Egyetemen Dr. Domokos Endre Egyetemi adjunktus - kutatásvezető Pannon.
PTE Műszaki és Informatikai Kar Nyílt nap: november 13.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
BIM törekvések Magyarországon - MABIM bemutatkozó előadás
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
FPGA oktatás a PTE MIK -n
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Műszaki Földtudományi Kar, Környezetgazdálkodási Intézet
Készítette: Szabó Tamás
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Élelmiszertudományi Kar
BME VBK tájékoztató 1.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015 MIRE JÓ A MÉRNÖK? A műszaki felsőoktatás szerepe a gazdaságban Prof. Dr. Bachmann Bálint PTE MIK 2015. Május 4.

Marcel BREUER Victor VASARELY ZSOLNAY Vilmos

50 éve A PTE Műszaki és Informatikai Kara áll a Dél-Dunántúli Régió műszaki szakemberképzésének szolgálatában 1962 Vegyipari Gépészeti Felsőfokú Technikum 1970 épületvillamosítás, magasépítő, mélyépítő, műszaki tanár, szilikát- és vegyipari gépész képzések 1995 integrálódás a Janus Pannonius Tudományegyetemmel 2003 Breuer Marcell Doktori Iskola alapítása 2004 egyetemi karrá vált a Pollack 2007 a Kar teljes rekonstrukciója (PPP) 2011 Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar 2015 Műszaki és Informatikai Kar

2014/2015-es tanév képzési kínálata Alapképzéseink Mesterképzéseink PhD/DLA képzés Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink

Ipari termék- és formatervező Környezetmérnök Mérnök informatikus Alapképzéseink Építészmérnök Építőmérnök Építőművész Gépészmérnök Ipari termék- és formatervező Környezetmérnök Mérnök informatikus Villamosmérnök Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink 2013/2014-es tanév képzési kínálata

Belsőépítész és környezettervező művész Építőművész Alapképzéseink Mesterképzéseink Belsőépítész és környezettervező művész Építőművész Mérnök informatikus Szerkezet-építőmérnök Szerkezettervező építészmérnök Településmérnök Tervező építészmérnök Szakirányú továbbképzéseink 2013/2014-es tanév képzési kínálata

Szakirányú továbbképzéseink Építési műszaki ellenőr képzés Alapképzéseink Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Építési műszaki ellenőr képzés Hulladékgazdálkodási szakmérnök / műszaki szakember Létesítményenergetikai szakmérnök Mérnök- és építész továbbképzés Minőségirányítási rendszermenedzser Nukleáris környezetvédelmi szakmérnök / szakember 2013/2014-es tanév képzési kínálata

2013/2014-es tanévben indított képzéseink Angol nyelvű képzéseink Okleveles Építészmérnök MSc angol nyelven Építőművész DLA angol nyelven Építészmérnök PhD angol nyelven Szakirányú továbbképzéseink Vizuális mediátor, iskolai designer Településüzemeltetési szakmérnök / szakember Zaj- és rezgésvédelmi szakmérnök / szakember Környezetmenedzsment szaktanácsadó

2015/2016-es tanévben tervezett képzéseink Műszaki menedzser BSc Mérnöki területen angol nyelvű képzések Duális jellegű képzések tervezett továbbképzéseink Épületszerkezet-tervező Építés-beruházási Városenergetikai Környezettudatos építés Energiadesign Operatív városfejlesztési Történeti épületdiagnosztikai és rehabilitációs Rehabilitációs környezettervező Művészetmenedzsment Új média grafikus Környezet- és tárgykultúra Digitális tananyagfejlesztő

A Műszaki és Informatikai Kar nemzetközi partnerei 2010 School of Professional Studies at Metropolitan State College of Denver, Colorado USA 2010 Faculty of Architecture of the University of Zagreb, Croatia 2010 Faculty of Architecture and Civil Engineering of the University of Sarajevo, BiH 2009 Faculty of Civil Engineering - University of Josip Juraj Strossmayer Osijek, Croatia 2009 Department of Building Climatology, Faculty of Architecture of TU Munich, Germany 2007 Faculty of Civil Engineering of Izhevsk State Technical University Udmurtia, Russia 2006 National University of Ireland Universoty College Cork, Ireland 2006 Technical University Berlin, Faculty Nr. VI., Germany 2006 University of Gloucestershire, United Kingdom 2004 Faculty of Civil and Geodetic Engineering, University of Ljubljana, Slovenia 1999 Faculty of Civil Engineering, Technical University of Kosice, Slovakia 1985 University of Applied Sciences, Würzburg-Schweinfurt, Germany 31 HEI Partners at ERASMUS International Student Exchange Program

Oktatási együttműködés a PTE Műszaki és Informatikai Kar és a Metropolitan State University of Denver Department of Sustainable Engineering között 6 tantárgyas „Architecture minor” képzésben hirdetett tárgyak építőmérnök hallgatóknak Denverben 2014. szeptemberétől: Introduction to Architecture Architectural Design – Studio 1. Architectural Design – Studio 2. Digital presentation Building Constructions Interior Design

Mérnöki kutatások

Tudományos élet a Műszaki és Informatikai Karon PhD&DLA Symposium (angol nyelvű nemzetközi doktorandusz konferencia évente) Pollack Periodica (Akadémiai Kiadó) SZKK kutatócsoport: Smart, BIM, 3D A PTE Szentágothai János Kutató Központ műszaki-mérnöki kutatási témái: SMART TECHNOLOGIES Erőforrás-hatékonyság munkacsoport ENERGIADESIGN Energiadesign munkacsoport Mindkét tudományos téma a műszaki alkalmazások holisztikus felfogású kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét tűzte ki céljául konkrét mérnöki alkotások és szolgáltatások megvalósításával.

A PTE Szentágothai János Kutató Központ mérnöki kutatási témái SMART TECHNOLOGIES: az emberi közösségek erőforrás transzformációs folyamatainak vizsgálata mikro és makro szinten ENERGIADESIGN fenntartható építéstechnológiák kutatása: Épületenergetikai és klimatikai dinamikus szimulációk kutatása és az eredmények gyakorlati alkalmazása demonstrációs épületeken

Projektek: HPC curriculum kidolgozása Long-term data storage project Smart Infrastructure (drone) project RagWeed detection project Augmented Reality project Drone control by eye-tracking ORCA car – project Fuel Cell car Shell Eco Marathon (7th place in category, 2014) All designed and build by students.

ARCHITECTURE POSSIBLE HERE ARCHITECTURE POSSIBLE HERE? Toyo Ito Arany Oroszlán-díjas Japán Pavilonjának mottója a XIII. Velencei Építészeti Biennálén

Globális problémák Városiasodás Túlnépesedés Energia függőség Közlekedés Hulladék Ivóvíz Forrás: Reith András

Épületek globálisan forrás: USGBC

Dinamikus épületszimulációs és monitoring kutatási csoport A kutatás célja, egy épületenergetikai és -klimatikai „használati utasítás” kidolgozása, mellyel hosszú távon fenntartható, minimális energiafogyasztású épületeket tervezhetünk, üzemeltethetünk, megújuló energiaforrások kiaknázása mellett. Mindehhez a PTE Energiadesign kutatócsoprtja egy speciális tervezési módszert dolgozott ki, mellyel az épületek elméleti modelljének mesterséges és természetes szellőzését, fűtését-hűtését és ezek energetikai vonzatait szimulációkkal tervezik. A közel 3 éves épületfogyasztás és -gépészet mérése és a számítógépes energetikai modellezés mérésekkel való összehasonlítás, olyan információkkal szolgál, melyek alapján a teljes épületállomány energetikai- és komfort fejlesztése, üzemeltetésének optimalizálása válhat lehetővé. A dinamikus szimulációk a legpontosabb és leghatékonyabb épületfizikai törvényszerűségeken alapuló fejlesztő eszközök, melyekkel az épületek’viselkedését’ lehet prognosztizálni, és így az energiafogyasztást eddig még el nem ért szintre csökkenteni. A mérésadatgyűjtés birtokában lehetőség nyílik a geotermikus energiák hazai elterjesztésérének elősgítésére. ENERGIADESIGN Dinamikus épületszimulációs és monitoring kutatási csoport Forrás: Ifj. Kistelegdi István

Épülettechnológia - Fenntarthatóság Hőátcsoportosítás hűtött és fűtött helyiségek között hőszivattyúzással Légcsatorna hálózat klímahomlokzatba integrálva

SZKK klímahomlokzata az építés közben

Sze PTE Szentágothai János Kutatóközpont épületszimulációja

Épületaerodinamikai CFD áramlástani szimulációk: Venturi tányérok RATI: Passziv hűtőhatású szellőzőtornyok ipari és irodaépületen Sikondán forrás Ifj. Kistelegdi István

Szolidáris városfejlesztés Szegregációs övezetek megújítása György-Telep: valamikori bányásztelepülés

ÉPÍTÉSZETI KISÉRLETEZÉS? SZALMA, MINT ÉPÍTŐANYAG ÉPÍTÉSZETI KISÉRLETEZÉS?

“INSPIRÁCIÓ”

KÖZÖSSÉGI TEREK – KÖZÖSSÉGI KERTEK

29 m2 LAKÁS

Bővítése a 2015/2016-os tanévtől: 2014/2015-es tanév képzési kínálata Alapképzéseink Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink Bővítése a 2015/2016-os tanévtől: Duális képzési forma az összes műszaki – mérnöki – informatikai alapképzésünkön Angol nyelvű képzések Építőmérnök BSc Szerkezet-építőmérnök MSc Mérnök informatikus BSc Mérnök informatikus MSc

a duális képzés A mérnök képzések jövője: A PTE PMMIK Környezetmérnöki Tanszéke és a Tettye Forrásház Zrt együttműködése: 5 éve működő gyakornoki program; műszaki szakember utánpótlás üzemeltetés területen 2014. szeptemberétől a gépészmérnök BSc szakon 15 hallgató vesz részt kísérleti jelleggel „duális jellegű” képzésben Hauni Hungaria Gépgyártó Kft-vel, Matro Kft-vel együttműködve Pozitív visszajelzések a cégektől Gyakorlatorientált képzések iránti elkötelezettség Kezdetektől részvétel a Duális Képzési Tanács megalakításában: Bachmann Bálint az MRK delegáltja A duális képzés 2015. szeptemberi indítása az összes műszaki-mérnöki-informatikai alapszakunkon

A mérnök képzések jövője: A duális képzés 2015. szeptemberi indítása az alapszakokon Építészmérnök Építőmérnök Gépészmérnök Környezetmérnök Mérnök informatikus Villamosmérnök 50 cég részvételével 113 hallgató hely KKK (szakok Képzési és Kimeneti Követelményei)-t betartva A duális mintatantervek kialakítása Tantárgyak tartalmi átalakításának lehetősége Ipari szereplők bevonása az egyes tantárgyak oktatásába Ipari szereplők által igényelt alapozó/elméleti ismeretek beintegrálása az egyes tantárgyakba

Cél: Mérnökképzés az ipar és a gazdaság szolgálatában a régióban ! Duális képzést meghirdető egyetemek és szakok (2015/2016-ös tanév) Forrás: Dr Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár: A duális képzés bevezetése a felsőoktatásban, EMMI, 2015. március 23. Cél: Mérnökképzés az ipar és a gazdaság szolgálatában a régióban !

Köszönöm a figyelmet!