N GUYEN K RISZTINA 2015. 03. 03. Koreai vallások, MA JINOGI KUT ( 진오기굿 )

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halál a néphagyományban
Advertisements

Az őskori vallás.
Pszichodráma a koreai sámánizmusban
Folyamodjatok az Úrhoz,
A FELEDÉKENY BOSZORKÁNY
Teremtés és dimenzióváltás A „Világvége mítosz”, avagy a korszakváltás rövid története.
Korea „népbetegsége” Rónyai Attila
A környezeti problémák megoldása a lelki alapú oktatás által III. Fenntarthatósági Konferencia Somogyvámos október 6.
A Zsidók egyik szent könyve a
A XVII. század korstílusa
A HÚSVÉTI IDŐ SZIMBÓLUMAI
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
 A túlvilág egy megosztott világ tartozéka: evilág és túlvilág – együtt képezik az egészet. Érintkezési pontjuk az ember világa. Mintha mi lennénk a.
Haldoklók lelkigondozása
Kis történet kedves embereknek! Space- billentyűvel tovább…
2006. február 20. Párhuzamos korpuszok Tartalom definíció és terminológia alkalmazási lehetőségek gyakorlati nehézségek publikus és ingyenes korpuszok.
Várnai Péter: Hit – hivatás - hűség április
Vigasztaljátok, vigasztaljátok népemet, így szól Istenetek
Források: Birtalan Ágnes Sámánizmus órái: BBN-KOR-263 Korea vallásai 3. (2011 ősz) BBN-KOR-273 Koreai sámánizmus (2012 ősz)
A sámánizmus és a buddhizmus szinkretizmusa
 Több szövegváltozat  Jóslat: a házasság napja, megszegése  Álom: oszlop körül sárkányok, színes felh ő k és zene  A 7. gyerek is lány  tengerre.
San-shin, Hegyisten 산신. Eredete: Ősvallásból származik Eredeti koreai istenség Dan-gun mitikus király a visszavonuása után Helyszellem.
A koreai sámánista szertartsok eszközei
Koreai sámánizmus A gwishinek
A koreai sámánszertartás tárgyi világa
Sámánizmus és népvallás 3.
Sámánizmus és népvallás 9.
Japán teremtéstörténet
Ihlet, szellem és előadás kapcsolata a mongóliai burjátok sámánizmusában.
Készítette: Jon A. Palmer
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Kicsoda Isten? 4. prédikáció
A Sahasrara Chakra Középhaladó Előadás Nyolcadik Hét.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
KERESZTSÉG.
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
Gaudium et Spes: Kihívások és kilátások Szeptember 10. Előadó: Dr. Tomka Ferenc.
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Sámánizmus és népvallás: Tárgyi világ (Viselet)
Egyéni és közösségi panaszénekek az Ószövetségben és a mezopotámiai szövegekben.
Durkheim Társadalmi kötelékek és rituálék. A vallás társadalmi jellegű A társadalom egyes egyéni erők szintézise Ezen erők az egyén viszonylatában fölérendeltek.
Sámánizmus és népvallás: Tárgyi világ (rituális tárgyak)
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Jn. 3:16 Mint Bárány.
Sámánizmus és népvallás: Pantheon
Miért viselkedjünk jól a Földön? Mert így jegyet válthatunk a Paradicsomba. Különben a Pokol vár!!! De a mindennapi életben a Paradicsom és a Pokol ugyan.
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Ó jöjjetek hívek ma lelki nagy örömmel, A jászolhoz Betlehembe jöjjetek el! Megszületett az angyalok Királya: Ó jöjjetek, imádjuk, Ó jöjjetek,
Jézus hű Megváltó.
Windsor Castle - A Windsori Kastély
Kovács Veronika Koreanisztika MA II. Korea vallásai BMA-KORD-252
Fedorcsenko Andrea Koreanisztika MA, 1. évf
Kovács Ramóna ELTE BTK Koreanisztika MA II
JÓ REGGELT !.
Milyen a Szellemi életünk?.  Erre megkérdezték: „És te milyen jelt mutatsz, hogy miután láttuk, higgyünk neked? Mit cselekszel? Atyáink a mannát ették.
재수굿 (Jaesu-gut) Fedorcsenko Andrea Koreanisztika MA, 1.évf
Szociális és Gyermekvédelmi feladatellátás a Görögkatolikus Metropóliában.
DI DDIV DIVERSITY SPECTRUM LYNN GARDNER HEFFRON
Elmúlt a fájdalom, elmúlt és nincs többé.
Évközi 2. vasárnap Január 15. – „A” év.
Korea „népbetegsége” Rónyai Attila
Mihalec Gábor és Csizmadia Róbert Adventista Családi Szolgálatok
Koreai sámánizmus A gwishinek
Kegyelmed elég, több mint elég, Igédben bízom én.
Jézus hű Megváltó Isten áldott Szentje Égi Főpap, Úr és Király
Snelemperg Barbara Halloween!.
(SWHPN) The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Források: Birtalan Ágnes Sámánizmus órái: BBN-KOR-263 Korea vallásai 3. (2011 ősz) BBN-KOR-273 Koreai sámánizmus (2012 ősz)
Írország közigazgatása
Pszichodráma a koreai sámánizmusban
A sámánizmus és a buddhizmus szinkretizmusa
Előadás másolata:

N GUYEN K RISZTINA Koreai vallások, MA JINOGI KUT ( 진오기굿 )

Bibliográfia Chung, M.-S. (Ed.) (2013). Encyclopedia of Korean folklore and traditional culture vol. II: Encyclopedia of Korean folk beliefs (pp ). Seoul, Korea: The National Folk Museum of Korea, 길잡이미디어. Grim, J. A. (2003). Chaesu kut – A Korean shamanistic performance. In C. Chilson & P. Knecht (Eds.), Shamans in Asia (p. 98). London, England: Routledge. Kendall, L. (1985). Death and taxes: A Korean approach to hell. Transactions of the Korea Branch of the Royal Asiatic Society, 60, Lee, J.-Y. (1981). Korean shamanistic rituals (pp ). Berlin, Germany: Walter de Gruyter. Lee, K.-K. (1984). The concept of ancestors and ancestor worship in Korea. Asian Ethnology, 43(2), Mills, S. (2007). Healing rythms: The world of South Korea’s east coast hereditary shamans (pp ). Farnham, England: Ashgate Publishing, Ltd. Seo, D.-S. (1999). The Legend of princess paritegi. Koreana, 13(2), Képek ▫(1, 4) Retrieved February, 28, ▫(3) %EB%8B%A4%EB%A5%B8-%EC%A3%BD%EC%9D%8C. Retrieved February, 28, ▫(7, 8) Retrieved February, 27, ▫(9) Chung, M.-S. (Ed.) (2013). Encyclopedia of Korean folklore and traditional culture vol. II: Encyclopedia of Korean folk beliefs (pp ). Seoul, Korea: The National Folk Museum of Korea, 길잡이미디어.

Általánosságban a halottak lelkeihez kapcsolódó rituálékról a boldogtalan lelkek átsegítése egy jobb helyre [avagy a buddhista paradicsomba – koreaiul: 정토 (jeongto, 淨土 ), 극락세계 (geuknak segye, 極樂世界 )] a gyászoló család fájdalmának enyhítése saryeong kut [ 사령굿 ( 死靈 )]: a halottak számára tartott rituálék keleti régiókban: ogu kut ( 오구굿 ) Gyeonggi-tartományban: jinogi kut ( 진 혼귀굿, 지노귀굿, 지로귀굿 ) Jeolla-tartományban: ssikkim kut ( 씻김굿 ) Hamgyeong környékén: mangmugi ( 망무기 ) stb. ssikkim kut

Jinogi: a szó etimológiája rituálé elnevezésének eredete vitatott jinhongwi kut ( 진혼귀굿 / 鎭魂鬼 ): „a halott szellemének megnyugtatása” jinogwi kut ( 지노귀굿 / 指路鬼 ): „ az út mutatása a szellemeknek” vagy eredeti koreai kifejezés?

A szertartás mögött: A rosszindulatú szellemek a lelkek átkelése egy jobb világra – legyenek tiszták, neheztelésektől mentesek a halott lelkekben sok a han - a szertartás fő feladata a szellemek megszabadítása ettől az elhunyt szellemének és a gyászoló családnak a feladata: a megoldatlan problémák tisztázása az itt ragadt szellemek rosszindulatúak, az élők számára (betegségek formájában) problémákat idéznek elő kifejezetten veszélyes szellemek: baleset vagy betegség folytán hunytak el, feladatukat az életben nem töltötték be a lelkek megbékítése fontos a család és a közösség érdekében

A szertartás tipológiája Elvégzésének ideje szerintKomplexitása, mérete szerint ▫jarigeoji jinogi ( 자리걷이 진 오기 ) ▫jinjinogi ( 진진오기 ) ▫mugeun jinogi ( 묵은진오기 ) ▫pyeongjinogi ( 평진오기 ) ▫eolsaenam ( 얼새남 ) ▫pyeongsaenam ( 평새남 ) ▫cheongeunsaenam ( 천근새남 ) ▫ssangyesaenam ( 쌍계새남 )

A szertartás előkészítése

A szertartás felépítése öt nagyobb rész: ▫(1) A rituálé helyszínének megtisztítása ▫(2) Különféle előkészületek az elhunyt átsegítésére (tisztelegés istenek, szellemek előtt) ▫(3) Az elhunyt útnak indítása ▫(4) A lélek útnak indulásának megerősítése ▫(5) A szertartás helyszínének rendbetétele

Egy szertartás menete (Kendall, 1985) a lélek útnak indítását egy egész éjszakán át tartó kut előzi meg (étel felajánlása az isteneknek, szellemeknek; az elődök fogadása) kinti szertartás: (a másvilág tíz királyának szertartása) sámán, mint a halál hírnöke sámán, mint Bari gongju pénzt kérése a jelenlevőktől, hogy a kasimunon keresztül a lelkek távozhassanak a családtagok által kifeszített hosszú anyagdarabok szétvágás - a pokolból vezető út és a Lótusz Paradicsomba tartó út elvágása a lélek távozik