Növekvő betegbiztonság – csökkenő nővéri megterhelés Ficzere Andrea Uzsoki Utcai Kórház
Nehézségek Humán erőforrás hiány Hatalmas megterhelés Fáradtság, általános kiégés Nehézkes kommunikáció Feladatok kezelése A prioritás meghatározása nem mindig megfelelő Állandó zaj, inger riasztási kiégés Elégtelen (hosszú) válaszidő Hibalehetőség a magas prioritású események ellátásában Nehezen elérhető betegadatok
Fókuszban lévő kockázatos területek 2015-ben (Emergency Care Research Institute) Top riasztási kockázat: Személyzet érzéketlenné válik a riasztásokra Riasztások nincsenek megfelelően továbbítva Riasztásokat néha kikapcsolják Megoldások: Riasztások beazonosítása Egyértelmű felelősség-hozzárendelés Teendők algoritmusa
Adatok a felhasználókról (Ascom) 9 ország 22 osztály 23 műszak Building Integrated Workflow Solutions, L. Fogelmark E. Hartelius October 2014, © Ascom
Nővéri megterhelés 7 óra séta Idő 23 %-ban interakció a betegekkel Napi 5500 riasztás (Ascom survey)
Múlt / jelen Különálló megoldások Nővérhívó Adminisztráció, Beosztás, Jelentések Labor Adminisztráció, Beosztás, Jelentések Betegmonitorozás Adminisztráció, Beosztás, Jelentések EHR Adminisztráció, Beosztás, Jelentések A riasztások koordinálatlanok, hasonló jellegűek, különböző eszközökön érkeznek, ami információ-túlterhelést okoz Extra energiát és figyelmet követel a nővértől a tevékenységek priorizálása
Célok Nővérterhek csökkentése Betegbiztonság növelése Betegek észlelése távolból is Hatékonyabb beteg / nővér kommunikáció Több valódi nővér / beteg kapcsolat Valós riasztás filterek Gyorsabb reakció Elkerülni a fölösleges időtöltést lépéseket figyelmet
Információk Azt, ami kell Akkor, amikor kell Úgy, ahogy az megfelelő Annak, aki felelős / érintett
Intenzív osztály Gyorsabb, hatékonyabb reakció Kedvezőtlen események minimalizálása Rövidebb idő az ITO-n
Laboratórium, képalkotó diagnosztika Kritikus leletek azonnali megküldése Nincs időveszteség a sokszori leletkereséssel Terápia gyorsabb módosítása Rövidebb kórházi tartózkodás
Betegek biztonsága, kényelme Segítségkérés Szolgáltatás igénylése Világítás Rádió, TV Internet Mobilitás Személyzet Kontaktus a betegekkel Segítségkérés Más nővér Orvos Kapcsolat az eszközökkel, riasztás
MOZGÁS HELYETT BESZÉD 1: Hívás 2: Nővér odamegy a beteghez, s megtudakolja a problémát 3: Vissza a pulthoz 4: Vissza a beteghez, teljesíteni az igényt (gyógyszer, stb.) Telefonon / okos eszközön Azonnali kommunikáció Rövidebb várakozási idő
igények
Integrált workflow Riasztás Információ Jobb döntések Megnövekedett betegbiztonság Megfelelő riasztás a megfelelelő nővérhez, a megfelelő információval Jobb döntések Azonnali hozzáférés a betegadatokhoz
Eszközök - riasztás Riasztás – orvosi eszközök Ágyanként több eszköz / monitor is Nővérhívó rendszer észlelje
Akusztikus monitorozás Hívás hanggal Szobánként 1 szenzor Hangerő Időtartam Alkalmazás Pszchiátria Mozgáskorlátozott betegek Újszülött és csecsemőosztály Idő Hangerő
Betegkövetés (RFID) Demens betegek Gyerekek
Megoldás ?? Pilot Uzsoki Utcai Kórház Enterprise Group Ascom Lksfnlksaflkjfskljflkja Mnmn.mn.,m.,m.,m,m Mnb mnbnb,n,mnnnm,n Mnmnmnlmnlnlnnnn ,mnmnmnn..,m,.m,.,. Élm,m.,m.,m.,m.,m,.m., ,m,.m.,.,.,m,.m.m?m,.
Köszönöm a figyelmet!