Nagyné Szőke Erzsébet1 - Vandulek Csaba2

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Kórházak – könyvtár nélkül ?
E-learning alapú távoktatásos képzés
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Miskolczi Ildikó
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Hogyan segítheti a telematika az egészségügy fejlesztését? Dr. Csurgó B. Mária SOTE Családorvosi Tanszék Egészségügyi információs rendszerek, távegészségügyi.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
E-learning és a multimédia
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
E-learning alapú távoktatásos képzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
NELI-projekt bemutatása
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
VIII. Állatorvosi Kongresszus (Budapest, )
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Radiográfusi Szerepfejlődés
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
SZTE ÁOK Boros Mihály A szak- és továbbképzéssel kapcsolatos feladatok.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Egészségügyi szervezetek az egészségügyről
Dr. House is hasznosnak találná – az MD Consult online referensz-rendszere Előadók: Agnieszka Wlaszczyk, Mikulás Gábor Elsevier Health Sciences.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Drótos László – Németh Márton (Országos Széchényi Könyvtár)
Előadás másolata:

Nagyné Szőke Erzsébet1 - Vandulek Csaba2 Nemzetközi standardoknak megfelelő internet alapú képzések bevezetésének lehetőségei Nagyné Szőke Erzsébet1 - Vandulek Csaba2 Szakmai Kollégium, Ápolási Tagozat 1Debreceni Egyetem Klinikai Központ Szemklinika, Klinikai vezető ápoló, egészségügyi szakmenedzser 2Kaposvári Egyetem Egészségügyi Centrum, Szakdolgozói Igazgató Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen, 2015. ápr. 22-24.

Munkacsoport feladata Munkacsoport célja Kidolgozni egy szakmai koncepciót, mely támogatná a nemzetközi standardoknak megfelelő eLearning alapú képzéseket és továbbképzéseket a magyar egészségügyi szakdolgozók számára. Munkacsoport feladata Meghatározni az eLearning helyét, szerepét és az alkalmazható információtechnológiákat a magyar egészségügyi szakdolgozók képzésénél, továbbá ajánlásokat tenni a lehetséges alkalmazásokról, gyakorlati megvalósításokról.

Online kérdőíves felmérés 2012- szakmai szervezetek online megkeresése 18 kérdés (nyitott és zárt kérdések) Választ adó szakmai szervezetek száma: 11 Képviselt taglétszám: 9315 fő 2013- ápolási igazgatók online megkeresése Választ adó kórházak száma: 16 Képviselt dolgozói létszám: 7672 fő

Eredmények: szakmai szervezetek - kórházak I. Ön szerint milyen előnyei lehetnek az e-Learning alapú szakképzéseknek, továbbképzéseknek vagy tanfolyamoknak a szakmacsoportja számára?

Eredmények: szakmai szervezetek - kórházak II. Ön szerint melyik ellátási szinten dolgozó szakdolgozók számára a legnehezebben megoldható a szakképzésen, továbbképzésen való részvétel? szakmai szervezetek kórházak

Eredmények: szakmai szervezetek - kórházak III. Az ön által képviselt szakterületén/szakmacsoportban ki fizeti a szakképzésen résztvevő dolgozó költségeit (képzés díja, útiköltség, szállás)? szakmai szervezetek kórházak

Eredmények: szakmai szervezetek - kórházak IV. Az ön szakterületén/szakmacsoportjában milyen idő terhére vesz részt a dolgozó szakképzésen? szakmai szervezetek kórházak

MAGYARORSZÁGON JELENLEG ELÉRHETŐ EGÉSZSÉGÜGYI ONLINE, ELEARNING ALAPÚ TOVÁBBKÉPZÉSEK MESZK ÁEEK – ETI Virtuális iskola Bella Hungária Kft. elektronikus továbbképzése Országos Alapellátási Intézet eAkademia LEM-TRÉNER Oktatási Szolgáltató Kft. Semmelweis Egyetem, Egészségügyi Közszolgálati Kar – Távoktatási Rendszer

Nemzetközi kitekintés

Ausztrália 2003-ban alapított jól működő e-Learning rendszer 3 féle lehetőséget biztosít a tanuláshoz: online képzés: internet hozzáférési lehetőséggel bármikor elérhető kevert (blended) képzési forma: kombinációja az iskolai rendszerű oktatásnak és az online képzésnek. integrált képzési szolgáltatás: támogatja a kisebb szervezeteket a személyzetük fejlesztésében. Analizálják a személyzet képzési igényeit, képzési tervet készítenek és személyes, valamint online képzéseket szerveznek az igényekre alapozva.

Egyesült Királyság A National Health Service szinte minden szakmai területen folytat eLearning képzéseket együttműködve szakmai szervezetekkel, hogy ingyenes, magas színvonalú oktatást nyújtson az egészségügyben dolgozóknak. 2013. januárig 3.643.375 oktatást folyt. Jelenleg több mint 60 e-Learning program működik együttműködve az orvosi Királyi Kollégiummal és más szakmai szervezetekkel. A program ingyenesen elérhető az egészségügyi és szociális szektorban.

Kanada Learning Nurse Resource Network: oktatást, folyamatos képzést és szakmai fejlődést nyújt az ápolók számára. Alkalmazkodik a szakma minden szintjéhez: ápoló hallgatók, asszisztensek, gyakorló ápolók, regisztrált ápolók, valamint az ápolók oktatóihoz. Két terültre koncentrál: Teszt és kvíz center: segít az ápolóknak felmérni, hogy mely terülteken kell felfrissíteni, vagy kiegészíteni tudásukat, készségeiket és kompetenciájukat. 162 online kvíz 11.325 kérdéssel interaktív módon segíti az ápolókat a felmérésben és tanulásban. E-Learning center: különböző online kurzusokat, képző modulokat lehet elérni. Forrást biztosítanak az ápolók tanulásához azzal, hogy elérhetőségeket, videókat, hírleveleket, egészségügyi témájú web oldalakat, linkeket mutatnak be.

USA Amerika szinte valamennyi képző intézménye és kórháza rendelkezik E-Learning képző programmal. Minden képzési szinten lehet online képzési programokba bekapcsolódni (RN, BSN, MSN). A képzések jellegzetességei: Video tananyag (Streming Video Lectures): videók és CD-ROM-ok segítik a tanulást Fórum (Discussion Boards): interaktív megbeszéléséi lehetőségek az oktatókkal, osztálytársakkal a főbb témákban. Live Chat Rooms: online együttműködési lehetőség az osztálytársakkal Email: Kontaktus az előadókkal és osztálytársakkal E-Learning források (segítségek) a sikeres tanuláshoz Online segítség Személyes program képviselő: Segít meghatározni a célokat, segít regisztrálni a különböző képzésekre, valamint segít a szükséges könyvek, anyagok megrendelésben. Customer service (Ügyfélszolgálat): Technikai segítség nyújtás a nap 24 órájában

Afrika- Kenya African Medical and Research Fundation (AMREF) hozta létre a Virtual Nursing School –t (AVNS) 2007-ben. AMREF komputereket telepített az egészségügyi intézményekbe és iskolákba, hogy az ápolók könnyebben elérjék a rendszert. Ha az ápolóknak nehézségük van az anyaggal, akkor segítséget kérhetnek az iskolai tutoroktól. Azok az ápolók, akik kisebb egészségügyi intézményekben dolgoznak, gyakorlási lehetőséget kapnak a legközelebbi oktató kórházban. A program lehetőséget biztosít az ápolók számra a munka melletti tanulásra. A szegény családok számra költségmegtakarítást jelent, és lehetőség arra, hogy már a képzés alatt is keresethez jussanak. Több mint 100 E-Learning centrumot hoztak létre, amit Kenya legtávolibb részéből is el tudnak érni. 22 ápoló képző iskola vesz részt a programban. 12.000 nővér jelentkezett be a programba.

http://www.calvin.edu/~dsc8/online-learning.htm

Hogyan tovább ? egészségügyi alapképzésekben (OKJ) meghatározni azon modulokat / képzéseket ahol implementálható lenne az eLearning egészségtudományi BSc / MSc képzésekben meghatározni azon modulokat / tanegységeket ahol implementálható lenne az eLearning közép- / hosszútávú stratégia kidolgozása az eLearning hatékony bevezetése céljából interaktív eLearning képzési modulok fejlesztése tutorok, mentorok képzése (eLearning pedagógiai ismeretek, stb) Közös munkacsoport felállítása melynek célja: - egészségügyi alapképzésekben (OKJ) meghatározni azon modulokat / képzéseket ahol implementálható lenne az eLearning - egészségtudományi BSc képzésekben meghatározni azon modulokat / tanegységeket ahol implementálható lenne az eLearning

Köszönöm a figyelmet!