M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
Közlekedj ÖKOsan! Alternatív mobilitás konferencia Alternatív közlekedés az egyetemi oktatásban Orosz Csaba (PhD), okl. építőmérnök, egyetemi docens BME.
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
műszaki osztályvezető
ELSZÁRMAZOTTAK TALÁLKOZÓJA VIII. MADZAGFALVI NAPOK SZEPTEMBER 9.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Stuttgart ERASMUSosként
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
A dél-alföldi régió úthálózata
A kör részei.
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR.
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Kormányszóvivői tájékoztató. Az EU strukturális alapok és a Kohéziós Alap évi felhasználásáról Dr. Baráth Etele EU ügyekért felelős tárca nélküli.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A biztonsági öv használatának felmérése április.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
4. sz. főút Kisújszállás elkerülő Eredményhirdetés
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Szigetszentmiklós Készítette:Brigi. Szigetszentmiklós Pest megye délnyugati részén, a főváros szomszédságában, a Csepel szigeten elhelyezkedő több mint.
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Közép-Magyarország településszerkezete
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A mi Velencénk: a turisztikai tér és miliő összefüggésrendszerének változásai a „Velencei tó kapujában” Wirth Gábor Doktorandusz SZIE Enyedi György RTDI,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Dömsöd Készítette: Moór Zsanett. Fekvése Dömsöd nagyközség Budapesttõl délre helyezkedik el a Ráckevei Duna - ág bal partján. n Fekvése következtében.
Hörstel. A városról Tartomány : Nordrhein-Westfalen Megye : Münster Járás : Steinfurt Terület: 107,54 km 2 Lakosság : fő.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Debrecen, Magyarország
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Kaposvár Alapadatok   Lakosság fő  Agglomeráció fő  gazdálkodó szervezet.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
TÁRSADALMI ÉS GAZDASÁGI HELYZETKÉP
közúti vagyonelemek létrehozása,
2 mi 4800 ft = ______ ft.
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor Szesztai F., Molnár B., Füves Á., Frenyó I.

Történeti áttekintés – Kezdetek Budapestet elkerülő gyorsforgalmi gyűrű 1942 – Dr. Vásárhelyi Boldizsár 1960 – Hungária krt. vonalában tervezett városi magasvezetésű autópálya A Budapestet elkerülő gyorsforgalmi gyűrű első ötlete 1942-ből származik, Dr. Vásárhelyi Boldizsártól. Később, a ’60-as években a Hungária krt. vonalában tervezték a gyűrűt, magasvezetésű városi autópályaként. Ezt a koncepciót elvetették, s a gyűrű a tervezés folyamán fokozatosan kijjebb tolódott. (Hungária krt.  Liszt Ferenc reptér Pesthez közelebbi oldala  Liszt Ferenc reptér Pesttől távolabbi oldala)

Történeti áttekintés Kivitelezés

2008 1999 2010 2008 1994 2015 Túl sok beszéd helyett egy egyszerű animációval mutatnánk be az M0 körgyűrű kivitelezésének szakaszait. 1990-ben, majd ’94-ben megépül a déli szektor (1. sz. főút – M5) félpályája 1999 – M2-es autóút hálózatba kapcsolása  északi szektor (M3 – 2. sz. főút) 2005 – M5 és új nyomvonalú 4. sz. főút (távlati M4) 2008 – 4. sz. főút és M3 2008 – megépül az M6-M0 csatlakozás, ezzel kibővítésre, és átépítésre került az M0 ~3 km-es szakasza 2008 – Megyeri-híd átadása 2010 – M31 autópálya átkötés (15 km úthossz-rövidülés) 2012 – déli szektor bővítés M7 és M6 közt 2013 – déli szektor bővítés M6 és 51. sz. főút közt 2013 – új nyomvonal 51. sz. főút és M5 közt  keleti szektor kijjebb tolódása miatt 2015 – M1-M7 között épül az új bal pálya, várható átadás idén 2012 2005 2008 2013 1990 2013

Északi szektor 11.-10. sz. főutak közt

Tervezett vonalvezetés A tervezett nyomvonal 5,2 km-en alagútban és 735 m-en völgyhídon halad. 3 csomópontot terveznek a szakaszra, Budakalásznál, Ürömnél, valamint Solymár és Pilisborosjenő határában. 3,2 km 2,0 km

Hatások Budapest és Esztergom közötti terület versenyképessége javul „Körbeér” a gyűrű  minden budapesti sugárirányú autópálya, 1 és 2 számjegyű út bekapcsolódik a gyűrűbe 10. sz. főút budapesti szakasza (Vörösvári út) tehermentesedik, az átmenő tgk-forgalom csökken 15,9 km városi közút  7,8 km autóút ~24 perc  ~6 perc Tgk – tehergépkocsi 40 km/h-val 24 perc a városon át  80 km/h-val 4 perc lesz (torlódásmentes úton számítva)

Hatások a számok tükrében Tervezett beruházási költség: 99,9 Mrd Ft Haszon-költség hányados: 3,4 NKS-előd (2010) hatékonyság helyezés: 14. A 2010-ben készült „Az országos gyorsforglami- és főúthálózat nagytávú terve és hosszú távú fejlesztési programja című megalapozó vizsgálat 2. fázisa” című dokumentumban szereplő projektrangsor szerint, mely szorosan kapcsolódik az NKS-hez. Itt közel 200 projekt került rangsorolásra.

Pest megye a számok tükrében forrás: KSH (2013) Pest megye sok tekintetben az országos átlag felett teljesít. Látható, hogy a munkanélküliségi ráta jóval az országos átlag alatt helyezkedik el, míg a gazdasági aktivitás magasabb az átlagosnál. Szemléletes még, hogy az épített lakások átlagos alapterülete is az országos átlag felett van.

Járások a számok tükrében forrás: http://www. jaras. info Járási felosztásban jobban látható, hogy az M0 északi szektor II. üteme által érintett járások az országos átlag feletti jövedelmet generálnak, s így az általuk befizetett adó mennyisége is magasabb. Megemlítendő, hogy a budakeszi járás – a budapesti járásokat nem számítva – a legmagasabb jövedelmű járás.

Nyugati szektor 10.-1. sz. főutak közt

Tervezett vonalvezetés A tervezett 18 km hosszú nyomvonal 10 km-en alagútban halad. 6 csomópontot terveznek a szakasz kiszolgálására, a 10. sz. főútnál, Solymár és Pesthidegkút határában, Remeteszőlősnél, Budakeszinél kettőt, s végül az 1. sz. főútnál érne össze az M0 gyűrű két vége.

Hatások Agglomerációs települések kapcsolatai javulnak (haránt irányú kapcsolatok hiánya) „Bezárul” a gyűrű Alternatív É-D-i kapcsolat létesül (Rakpart helyett)  budapesti forgalomcsillapítás alapja lehet 5. Helsinki korridor: Gödöllő (M31-M3 csp) – M7 (M7-M0 csp) eljutás javul Korábban: M3-M0 80,0 km Jelenleg: M31-M0 65,1 km Nyugati szektorral M3-M0 észak 52,5 km

Hatások a számok tükrében Tervezett beruházási költség: 142,6 Mrd Ft Haszon-költség hányados: 6,0 NKS-előd (2010) hatékonyság helyezés: 5. A 2010-ben készült „Az országos gyorsforglami- és főúthálózat nagytávú terve és hosszú távú fejlesztési programja című megalapozó vizsgálat 2. fázisa” című dokumentumban szereplő projektrangsor szerint, mely szorosan kapcsolódik az NKS-hez. Itt közel 200 projekt került rangsorolásra.

Várható forgalomáramlás nyugati sz. > keleti sz. M3-M1 M3-M7 A nyugati szektor forgalma távlatilag a keleti szektorét is túllépi. Az M3-M1 és M3-M7 korridor kapcsolatokat távlatilag ez a szakasz vezeti le. (5. Helsinki korridor budapesti szakasza, valamint a 4. és 5. korridorok közti kapcsolat.)

Visszatekintés 1942 – Dr. Vásárhelyi Boldizsár  Teljes kör Rövid visszatekintés a kezdetekre. 1942-ben Dr. Vásárhelyi Boldizsár is teljes kört álmodott meg.

Köszönjük a figyelmet! Hajózható csatorna terve Budapest körül (1912) http://urbanista.blog.hu/2011/03/23/hajozhato_csatornat_budapest_kore Vasárnapi Újság - 1912 Újabban Kvassay Jenő hozott nyilvánosságra egy tervet, mely komolyságánál és nagy jelentőségénél fogva megérdemli, hogy  „Vasárnapi Ujság” olvasóival röviden megismertessük. Miként a mellékelt rajzból látható, a körcsatorna a Margitsziget fölött, körülbelül az ó-budai hajógyárral szemben indulna ki a Dunából s a Rákos-patak mentén haladva fölfelé a vízválasztóig; a szentlőrinczi határban visszafordul nyugatnak, majd a kőbánya-czeglédi vasúttal párhuzamosan haladva eléri a főváros határát s itt az 50 öl széles erdőövben az erzsébetfalvi határ mentén a soroksári Dunaágba szakadna. Az egész csatorna hossza a Rákos-patak völgyében a vízválasztóig 17.5 km, a vízválasztótól a soroksári Dunaágig 11 km, vagyis összesen 28.5 km. Emelkedése a soroksári Dunától a vízválasztóig 34 m., melyet a Rákos-patak völgyében négy, a soroksári Dunaágtól Kőbányáig öt, vagyis összesen kilencz hajózó-csege győzne le. A csatorna részére a Duna szolgáltatná a vizet, melyet vagy a Rákos-patak torkolatánál, vagy a soroksári Dunaágnál fölállított szivattyuk emelnének a csatornába. A megépítés költségei, a kisajátítandó területek értékét nem számítva, 30 millió koronára emelkednének, melyből 13 millió korona esik a Rákos-patak völgyében haladó ágra, 17 millió pedig a visszatérő ágra. Érdekes, hogy Kvassay ennek a csatornának a költségét a mellette fekvő területek értékemelkedéséből akarja fedezni. Ugyanis a csatorna mentén gyári és ipartelepek létesülnének s a forgalom jelentős mértékben emelkednék úgy, hogy a telkek értéke e miatt tetemesen megnövekednék. Az értékemelkedésre példa a németországi Teltow-csatorna, melynek mindkét partján az 500-500 m. széles, vagyis összesen egy km. széles földszalag értéke a csatorna megépítése előtt mintegy 100 millió márka volt; a megépítés után pedig 500 millió márkára emelkedett, míg maga a csatorna csak 50 millió márkába került. Kvassay még más példákat is hoz föl annak igazolására, hogy a környező telkek értéknövekedéséből a csatorna megépítésének költsége többszörösen kikerülne. Ha tehát a törvényhozás fölhatalmazná a csatorna építőjét, mondjuk a fővárost, hogy egy km. szélességben a csatorna menti telkeket kisajátíthassa s a csatorna megépítése után ismét eladhassa: nemcsak hogy az építés költségét kapná ki, hanem még tetemes nyeresége is maradna. De nem tekintve a fővárosnak ezt a közvetetlen üzleti hasznát, szinte kiszámíthatatlan az a közvetett közgazdasági haszon, melyet a csatorna okozna. Az élelmiszerek olcsó szállítása megkönnyítené az emberek megélhetését, a nyers anyagok olcsó szállítása föllendítené az ipart s a közeli községeknek e csatorna segítségével való kapcsolata a fővároshoz, egyszerre megvalósítaná a Nagybudapest gondolatát. Köszönjük a figyelmet! Hajózható csatorna terve Budapest körül (1912)

Forrásjegyzék http://www.nif.hu/ http://www.ksh.hu/ http://www.3k.gov.hu http://www.3k.gov.hu/remos_downloads/M0_utgyuru_Mult,je len,jovo.485.pdf http://nol.hu/gazdasag/20131121- m0_jon_a_legdragabb_szakasz-1427651 http://magyarhirlap.hu/cikk/2567/Tovabb_epul_iden_az_M0s _korgyuru http://hirkozpont.eu/index.php/bulvar/1442-m0-autopalya- ingyenes-szakaszai-2015-januartol-fizetos-lesz-az-m0-s