Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Matrix-modul (konténer) biogáz üzemek
Advertisements

Aktuális pályázati lehetőségek
2013. évben lezárt és vizsgált események, statisztikák
Termálvizes fürdő bővítése
Gyors megtérülés termál, vagy hulladékhő hasznosítással, utóbbi esetben a meglévő környezeti ártalmak csökkentésével!
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
Rendezvényszervezés Csapatépítés Hajókirándulások T Flotta Kft
ALT TÁROLÁS (T) RAKODÁS (R) SZÁLLÍTÁS (S) ANYAGMOZGATÁS ÉS GÉPEI
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Carolina  Gyártási éve:1990.  Befogadó képessége: 12 személyes yacht, a befogadóképességből mind a 12fő a felső.
A szegedi Móra Ferenc Múzeum látogatóbarát fejlesztése A projekt az Európai Unió és a Magyar Kormány támogatásával valósul meg projektmenedzsment.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Hárosi Duna-híd Organizációja
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Minimálisan szükséges jelenlét: 2-3 nap/hét, legalább 2 hónap
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
Energia gazdálkodás Készítette:Kajtár Mónika
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Szakmai találkozó KBSZ Siófok 2008 április 9.. Irányítási jogkörök  Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium ↓  Országos Rendőr- főkapitányság ↓  Budapesti.
KBSZ Szakmai Nap Tiszai kikötők Martfű, október 27. Tiszai kikötők vizsgálata hajózásbiztonsági szempontból az NKH KÜI Hajózási Hatósági Főosztály.
HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló.
2012. ÉVBEN VIZSGÁLT HAJÓZÁSI ESEMÉNYEK
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
Budapest turisztikai marketingje
megújuló hatósági felügyelete
A globalizáció hatása a nemzeti számlarendszerre KSH, szeptember 22.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Logisztikai hálózat és folyosók
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A KOMPLEX DÖNTÉSI MODELL MATEMATIKAI ÖSSZEFÜGGÉSRENDSZERE Hanyecz Lajos.
A Falkirki Kerék A XXI. évszázadba lépő Skócia ötletes alkotása a falkirki vízikerék, monumentális emelőszerkezetével csónakon juthatnak el egy csatornára.
Környezetvédelmi helyzetkép – különös tekintettel a felszíni vizek védelmére Környezetvédelmi helyzetkép – különös tekintettel a felszíni vizek védelmére.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
CONTROFLEX KFT Bemutatkozás. A Cég története A CONTROFLEX KFT-t januárjában Magyarországi magánszemélyek alakították Tevékenységi területe –gázelemzés.
A Pannon Építőműhely Kft.
A Ganz Danubius HUTI Kft
Robert Fulton –1815. amerikai feltaláló, a gőzhajó megalkotója
Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Az új stratégiai irányok mentén új szervezeti egységek alakulnak 1 Az MVM OVIT Zrt. szervezete Vezérigazgató Vállalkozási Igazgatóság Gazdasági Igazgatóság.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
A vaskorban (Kr. e. VII-VI.) a mai Szeged területén megtelepedett agathürszosz és szignünna népcsoportoktól származhat: a „tijah” (ejtsd: tidzah) szó.
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
VASA hajó elsüllyedése süllyesztők. Hajó adatai HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete1626. Vízrebocsátás1628. Szolgálatba állítás1628. Sorsa1628.
A VASA TRAGÉDIÁJA. RÖVID LEÍRÁS HajótípusSorhajó Pályafutása Építés kezdete Vízrebocsátás Szolgálatba állítás Sorsa augusztus.
A hajótervezés alapjai
KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZET Hajózási Főosztály
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Budapest Programajánló
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
MMG(Mechanikai Mérőkészülékek Gyára)
Kattintással tovább léphetsz!
Munkatársak kiválasztása, képzése
A két vízi út között ugyanis 24(!)m. a szintkülönbség!
Egységrakomány képző eszközök Készítette: Dávid István
Magyarország hegy- év vízrajza a 19. század végén.
A hajótervezés alapjai
Hajók gépészeti berendezései
Előadás másolata:

Hajótervezés a MAHART Hajójavítóban Szerkesztés- Deholena ?

Miért pont én? 1980 óta vagyok a MAHART- nál 2004 óta a DEHOLENA kft ügyvezetője

Hajójavító 1960-2000 A címben jelölt időszakban a MAHART Hajójavitó volt a MAHART egyik része, üzemegysége, leányvállalata, majd önálló része, de a tervezést végző mérnökökből, technikusokból, fénymásolást és adminisztrációt végző munkatársakból álló egysége a „Szerkesztés” végig SZERKESZTÉS maradt.

Szerkesztés 1960-2000 Itt készültek a korábban a MAHART részére máshol készített hajók átalakítási, korszerűsítési tervei, amelyeket az időnként hozzákapcsolt, vagy önállósított technológiai részleg segítségével a különféle telephelyeken (Szeged, Dunaharaszti, Csepel, ill. Újpest) lévő műhelyekben valósítottak meg.

Már az anyja sem igen ismerne rá

Szerkesztés 1960-2000 A SZERKESZTÉS új hajók tervezésére is alkalmas volt. Itt tervezték a ma is üzemben lévő, bár azóta többször átépített és korszerűsített u.n. 600-as személyhajókat, (Hunyadi, Rákóczi, Táncsics) A balatoni katamaránokat (Siófok, Badacsony, Füred)

Szerkesztés 1960-2000 készült itt terv Önjáró hajókra, amelyek mindegyike toló üzemre is alkalmas volt (Kőszeg, DET-1 (Buda), Baross)

Főbb tervek 1960-2000 Építési év Hajótípus 1960 Sopron ms. 1971 Lehel ms. –1968 400 t-s uszály (+ Z-önjáró) 1972 Tiszai komp gépesítés –1972 Vásárhelyi ms. 1973 –1981 300 LE-s kikötői tolóvontató –1990 Fedélzeti hajtómű (Z-hajtás) Markolókotrós úszó munkagép 1961 –1962 200 LE-s kikötői vontató 1974 Árvízvédelmi ponton 1962 –1966 350 személyes hajó(Tahi) Elevátor I. (ex Mohács ms.) 1964 600 személyes hajó –1980 TS uszályhíd 1965 TSZ-401 tolt személyhajó 1975 –1976  Konténer próbaállomás –1974 1500 t-s uszály (tolt/vont.+ Z-önj.) 1976 1100 t-s tolt uszály

Főbb tervek 1960- 2000 Építési év Hajótípus 1965 100 t-s Z-önjáró+bárka 1976 Tiszai úszódaru 1967 2000 LE-s tolóvontató hajó CSESZÜ ponton –1978 Z-javító bázis (ex Debrecen) Bécsi ponton 1968 Buda ms. (iskolahajó) 1977 Buda ms. (ex DET-1) Kőszeg ms. –1984 1800 t-s bárka 1600 t-s bárka 1978 BULAV ponton –1975 TS 1500 bárka –1980 400 szem. balatoni katamarán –1969 200 t-s önkirakó kavicsuszály 1979 Március 15. ms. 110 t-s daruponton RP-1 ponton 1970 TURMÖL ponton 1989 Csongrád ms. Egyszerűsített tolóhajó 1993 Baross ms. 100 t-s úszódokk 1997 Mississippi Queen állóhajó

Föbb tervek 1960-2000 1968 CSSZ-1 ms. 1983 –1985 TTS 1700 bárka 1969 Hód kavicskirakó 1985 –1986 1080 t-s kavicsszállító bárka 1970 TURMÖL ponton 1989 Csongrád ms. –1975 Egyszerűsített tolóhajó 1993 Baross ms. 100 t-s úszódokk 1997 Mississippi Queen állóhajó

Szerkesztés 1960-2000 DE-IIb (ömlesztett és darabáru) TS (Vegyesáru szállító Ro-Ro ) Tiszai TS Fél TS

Szerkesztés 1960-2000 Az úszó munkagépeknek is sok változata készült Kavicselevátor Zagyelevátor ÁBKSZ pontonok Rakodó pontonhíd

Szerkesztés 1960-2000 Számos kikötő ponton a hozzá szükséges támgerendákkal és bejáróhidakkal. Sport célú pontonok evezős egyesületek részére (BP Honvéd, Béke úszóház Szeged) Állóhajók (Missisipi Queen,)

Szerkesztés 1960-2000 készült itt pályázati terv Duna-tengeri teherhajókra is

DEHOLENA Hajótervező és Szolgáltató Kft

A tulajdonosok és munkatársaik A társaság neve betűszó, a tulajdo-nosok neveinek kezdőbetűből lett kialakítva De Delacasse Jenő, Ho Horváth Tibor, Le Lencse Gyula, Na (Nagy Gyula) Munkatársaink Borsos György, Dőmel Vilmos, dr. Szabó Lajos Kun Rosita Delacasse Jenő Horváth Tibor Lencse Gyula Borsos György Dőmel Vilmos dr.Szabó Lajos Kun Rosita

Megvalósult Projektek A tervek kialakítása közben a HATÓSÁG Hajóüzembiztonsági és Regiszteri osztályával is tartottuk a kapcsolatot, így a gyártás is hamarabb indulhatott meg. Az alumíniumból készült hajó főméretei, jellemző adatai: Legnagyobb hossz 11,10m Vízvonal hossz 10,22m Legnagyobb szélesség 3,50m Szélesség a főbordán 3,40m Oldalmagasság 0,85m Merülés 0,25m Főgép teljesítmény 100 LE Befogadható utasok száma 44 fő Sebesség álló vízben (min) 13km/ó Megvalósult Projektek A kiránduló hajó projekt indulásakor az alapötlet szerint egy 44 személyes autóbusszal a térségbe látogató turistáknak lehetne 1-1,5 órás kiránduláson bemutatni a környék vízi világának érdekességeit. Az ehhez készült kismerülésű hajót a lehető legkisebb méretekkel, minimális felszereltséggel terveztük meg.

Megvalósult Projektek Legnagyobb hossz 13,650 m; A hajótest hossza: 13,400 m; Vízvonalhossz: 12,655 m; Legnagyobb szélesség: 3,600 m; Főbordaszélesség: 3,536 m; Vízvonalszélesség: 3,268 m; Oldalmagasság középen: 1,000 m; Közepes merülés a hajótest alapsíkjáig, teljes terheléssel: 0,500 m; Közepes merülés a gerinc alsó éléig, teljes terheléssel: 0,560 m; Teljes vízkiszorítás: 14,236 t; A kívánt holtvizi sebesség kb..: v= 12 km/ó; A főgép típusa, fordulatszáma és a csavartengelyen leadott tartós teljesítménye:PERKINS SABRE M65 n=2600/min.N=44,0 kW (60,0 LE) Az oktatásra is alkalmas másik kishajó projekt egy Tisza menti hajógyárban készült. E kishajó az oktatáson kívül 6 fő számára elfogadható, hosszantartó hajón tartózkodást biztosít. A kialakított hajótest többcélú felhasználásra készült. Az alaphajótestből könnyen kialakítható egyszerű munkahajó, mentőmotoros is. Az acél hajótestű, jelenleg megvalósítás alatt álló változatának főméretei, jellemző adatai:

Corvette+ „MATULA”

Corvette+ „MATULA”

Corvette+ „MATULA”

Referencia munkák külföldön „Carrera 2” tankhajó motorcserés korszerűsítés Megrendelő: DDSG, Ausztria Tervtípus: Kiviteli terv A külföldre készülő terveinket a Germanischer Lloyd (GL)hajóosztályozó társaság érvényes előírásai szerint állítjuk össze.

Referencia munkák külföldön 200 személyes dunai személyhajó Ajánlati terv Főméretek: Megrendelő: Legnagyobb hossz : 109,00 m RL Fastighetskonsult Vízvonalhossz : 103,80 m AB, Svédország Legnagyobb szélesség : 15,20 m Oldalmagasság : 2,00 m Tervezett legnagyobb merülés (CWL): 1,60 m Fixpontmagasság az alapvonal felett : 10,10 m „Bárka” sorozat kiviteli terv, Főméretek: Megrendelő: RL Fastighetskonsult AB, Svédország Hossz : 24,00m, 28,50m, 37,50m, 42,00m Szélesség: 12 m Oldalmagasság: 3,00 m A külföldre készülő terveinket a Germanischer Lloyd (GL)hajóosztályozó társaság érvényes előírásai szerint állítjuk össze.

Referencia munkák Magyarországon Személyhajók: „SPOON” étteremhajó, Budapest, Felépítmény szerkezet és hajógeometriai számítások „CSATA” komp , Vác, Kibővítés, átépítés tervei „ÁRPÁD” komp , Vác, Átalakítás, bejáróhíd megerősítés Teherhajók, munkagépek: „TISZA” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés „Kőrös” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés „CSONGRÁD” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés „Kőszeg” ms, MHRT Budapest Motorcserés korszerűsítés, átépítés Vízépítés uszóművei,Szeviép, Szeged Katamarán TS bárkákból hídépítéshez Vízépítés eszközei,Szeviép, Szeged „RENO” matrac mozgató keret Pontonok, bejáróhidak: Rakodó, Baja Kikötő ponton Gabona rakodó, Paks Kikötő ponton szállítószalaggal Bejáróhíd, Budapest „Fortuna” étteremhajó

Tevékenységi területek Kis- és nagyhajók tervezése, honosítása Állóhajók kialakítása, átépítési tervek készítése Pontonok, bejáróhidak, támgerendák tervezése Úszóműves kikötők tervezése Úszó munkagépek kialakítása, Szakfordítások német, nyelven

Katonai ponton

1080 –as bárka

1080-as bárka előkészítve a gyomaendrődi híd emeléshez

Csónaktároló ponton a szegedi télikikötőben

Szolnok Tiszavirág híd

PÉTER ms motorcsere

Elérhetőségeink DEHOLENA Hajótervező és Szolgáltató Kft H-1183 Budapest, Kosztolányi u.4 Tel:+36(1) 290-9669 Mobil:06(30) 373 2667 E- mail: horvath.kosztolanyi@t-online.hu

? HORVÁTH TIBOR Hajótervező H-1183 Budapest, Kosztolányi u.4 Tel:+36(1) 290-9669 Mobil:06(30) 373 2667 E- mail: horvath.kosztolanyi@t-online.hu