A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség 2010. június 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Magyar regionális Tudományos Társaság VIII. vándorgyűlése Dr. Harsányi Endre DE AGTC Területfejlesztési Regionális Tudásközpont.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Competitive NanoMedicines for the Global Market ITDH, 2009, Január 21. A projektgenerálás módszertana a klaszterekben Name:Lisziewicz Zsolt, PhD Position:Chief.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Lengyel Balázs, IBS Budapest Vállalkozók, spin-off cégek
TTI kerekasztal Pécs, április Spin-off vállalkozások a Debreceni Egyetem - Bartha Klára innováció menedzser Debreceni Egyetem Tudás- és Technológia.
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ K ONCEPCIÓ A GAZDASÁG - ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉNEK TERVEZÉSÉRE, SZERVEZÉSÉRE ÉS.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A HM TH együttműködő partnerei: hazai és nemzetközi tudományos élet HM Oktatási és Tudományos Tanács; MTA IX. Osztályának Hadtudományi Bizottsága; non-profit.
Tudománypolitikai Főosztály
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Innováció és stratégia Dr. Greiner István MISZ, általános elnökhelyettes február 07.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
Innováció a Pécsi Tudományegyetemen
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
Felsőoktatási fejlesztések és azok keretfeltételei, SE Innovációs Nap Fonyó Attila Felsőoktatásért Felelős Államtitkárság Felsőoktatási Kutatás-fejlesztési.
Közép-Dunántúl és Innováció - fókuszban a versenyképesség KÍGYÓSSY GÁBOR KDRFÜ Kht., program menedzser Dunaújváros, június 17.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Decsi Zoltán Kaposvár, március 01. Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés pályázat.
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A PTE K+F+I helyzetértékelése Prof. Dr. Tóth Kálmán tudományos és innovációs rektorhelyettes szeptember 19.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A magyarországi K+F politika
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Marie Skłodowska-Curie Akciók
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.

Magyar Innovációs Szövetség Misszió: az innováció gyorsítása, az innovációs képesség növelése Tevékenység: szakmai munka innováció népszerűsítése, tehetséggondozás Tagintézmények (300): egyetemek, kutatóintézetek innovatív vállalkozások non profit szervezetek szövetségek

Az innováció folyamata Mennyire természettudományos a K+F+I folyamat? Alapvetések: A K+F+I, mint a gazdaság motorja Elsődleges helye a gazdasági egységek Alapkutatás, alkalmazott kutatás, technológiai fejlesztés, üzletszerű gyakorlatba vétel Egyetemi kapcsolódási lehetőségek… Mennyire természettudományos a felsőoktatás?

A innovációs szolgáltatás Mitől más egy kutató- vagy kiváló egyetem? Megkülönböztetések: Oktatás – MAB, minimális minőségi követelmények Minőségi oktatás – K+F kapcsolat Kutatóegyetem pályázat Újabb minimál követelmények Szükséges, de nem elégséges feltételek Minősítő Bizottság (Gazdasági élet képviselői – tanácskozási jog)

A innovációs szolgáltatás Mitől más egy kutató- vagy kiváló egyetem? Indikátorok: Kutatási kapacitás (21 pont): –minősített oktatók (min. 50%), akadémiai kutatócs. (min. 3 db.), infrastruktúra, nemzetközi és hazai folyóirat szerkesztőség, szervezetekben tisztségek, díjak és kitüntetések, tudományos és szakmai elismerések) Doktori képzés és tehetséggondozás (21 pont): –DI száma (min. 5), törzstagok száma (min. 50 fő), hallgatók száma, OTDK helyezések és Pro Scientia aranyérmek száma, mentor és tutor programok, nemz-i mobilitási programok, idegennyelvű képzések Teljes munkaidős oktatók publikációs tevékenysége (20 pont) –Scientometriai megközelítés K+F+I támogatások és bevételek (20 pont) –Támogatás, bevétel, utóbbi aránya (min. 5%), tudás és techn. transzfer Vállalási program (15 pont)

A innováció és a „top 10” egyetem Kinek az érdeke? A probléma megoldó megközelítés: Feladat és/vagy probléma a gazdasági egységnél Tudáscentralizáció a T10-nél Természetes választás, miért mással? Regionális lehetőségek „Alapkőletétel”, aztán intenzív információ csere Döntően a K, kevésbé az F és I szakaszban Költséggazdaságossági szempontok a cégnél Bevétel az egyetemnél (kapacitás kihasználtság) Ipari tapasztalat felhalmozódása Győztesek: ipari partner, egyetemi szféra, hallgatók!

A innováció és a „top 10” egyetem Quo vadis…? A jövő(?): Halmozódó ipari tapasztalat Saját kutatási eredmények, belső innováció Tőkepiaci lehetőségek, ezek ismerete Vállalkozások alapítása (vagy ötlet értékesítés) Amiben nincs tapasztalat (amire nincs pénz?): –Szellemi tulajdonvédelem –Technológia transzfer –Külföldi ipari partnerkapcsolatok –Üzletfejlesztés Vállalatirányítás, fejlődési lehetőségek Az egyetemi befektetések megtérülése

A innováció és a „top 10” egyetem Összefoglalás Minőségi tudáskoncentráció, megkülönböztető képesség Igazolt kapacitások, képességek és lehetőségek Természettudományos dominancia Kiváló eredmények döntően az innováció korai szakaszában Szolgáltató egyetem Belső innováció, mint jövőkép Erőforrás igény A hallgatói vetület

Köszönöm a lehetőséget és a figyelmet!