Módszerek 5/5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

A tanári munka értékelése
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Megértési értelmezési folyamatok
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Információ feldolgozása
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
LP3 Tanulás.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Készítette: Serly Dániel
1 Összefoglalás. 2 A kurzus ? tárgya Szoftver-ergonómia (Bev. -) (Software Ergonomics) Használhatósági módszerek (Bev. -) (Usability Engineering)
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
A kompetencia alapú oktatásról
„Ment-e a könyvek által a világ elébb?”
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Amit a Honismeret órákkal kapcsolatban tudni kell!
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Alkalmazott nyelvészet I.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Gráf Szélességi bejárás Készítette: Giligor Dávid Neptun : HSYGGS.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
A nélkülözhetetlen kellékek 5/11. Előkészület – tanár Beszédművelés papírt kinyomtatni Az érdeklődési tesztet kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hogyan tanulok? 5/8.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Tanulási nehézségek 5/3.
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Tanórai szokásaim 5/14.
Jegyzetkészítés 5/17.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Tanulási technikák A tanulási stratégiák. A tanulási stratégiák vizsgálata Kozéki és Entwistle (1986): Kozéki és Entwistle (1986): Mélyrehatoló:Mélyrehatoló:
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Az online tárlatvezetés módszere
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
FÖLDRAJZ 3.
FÖLDRAJZ 2.
FÖLDRAJZ 1.
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

Módszerek 5/5

Készítette: Sági Lajos Előkészület – tanár A tanulási stílus kérdőíveket ki kell értékelni A személyre szóló javaslatokat elkészíteni és kiosztani Keresztrejtvényt kinyomtatni (ha szükséges a szavak listáját meg lehet adni) Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Ismétlés Szerinted melyik tanulótípusba tartozol? Mi jellemző erre a típusra? Mik a legfontosabb dolgok, ha jó tanuló akarsz lenni? Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Kérdőívek értékelése Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Tanulási technikák Olvasás (hangos, néma, magunknak, másnak) Elmondás (magunknak, másnak, segítséggel, önállóan) Áttekintés (előzetes, utólagos) Jegyzetelés (ábrakészítés, kulcsszavak kiírása, színes aláhúzás) Ismeretlen szavak meghatározása (tananyag, lexikonok) Kapcsolódási pontok keresése (előzmény, következmény) Kérdések megfogalmazása (Mit tudok?, Mit nem értek?) Készítette: Sági Lajos

Helyes sorrend MINDEN TÁRGYNÁL Először szóbeli Aztán írásbeli Mindig először a nehezebb aztán a könnyebb! Mi lesz a feladatod? (sorrend felállítása) Egyéb feladatok (szorgalmi, pakolás) Készítette: Sági Lajos

Szókincsbővítés - Játék Hogyan bővíthetjük a szókincsünket? keresztrejtvény beszélgetés olvasás Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Összefoglalás Vízszintes 3. Célszerű feltenni, ha végeztünk 5. Magunknak, vagy másnak 6. Lehet néma vagy hangos   Függőleges 1. Lehet előzetes, vagy utólagos 2. Általában idegen szavaknál tesszük 3. A lecke kulcsszavai között lehet ilyen 4. Pl. a kulcsszavak kiírása, vagy a vázlatírás Kérdések, kapcsolódás, olvasás, elmondás, áttekintés, meghatározás, jegyzetelés Készítette: Sági Lajos

Készítette: Sági Lajos Megoldás Vízszintes 3. Ilyeneket is célszerű feltenni, ha végeztünk 5. Magunknak, vagy másnak 6. Lehet néma vagy hangos   Függőleges 1. Lehet előzetes, vagy utólagos 2. Általában idegen szavaknál tesszük 3. A lecke kulcsszavai között lehet ilyen 4. Pl. a kulcsszavak kiírása, vagy a vázlatírás Készítette: Sági Lajos