Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, 2007. október 2.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Advertisements

PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Intézményfejlesztési Terv
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
A Pannon Egyetem Georgikon Karának szerepe, célkitűzései CEPO Nyitókonferencia Keszthely, május 24. Dr. Dublecz Károly egyetemi tanár.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
Fókuszcsoportos interjú
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
„Európai Léptékkel a Tudásért” Minőség és teljesítmény Eötvös Loránd Tudományegyetem „Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon” Budapest, június.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Minta Az előadás címe Szerző, előadó Konferencia neve és dátuma Dezső Tamás: A "kutatóegyetem" koncepció Európában és Magyarországon Magyar Felsőoktatás.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
Erasmus+ Hallgatói Mobilitás és Szakmai Gyakorlat SZTE Állam- és Jogtudományi Kar január 4.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Savaria Egyetemi Központ
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
folytatott bibliográfia elemzéséről
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Makovecz Program – az első év tapasztalatai
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
dr. Kovács László főtitkár
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Erasmus ösztöndíjprogramok és a vhf-es lehetőségek bemutatása
Erasmus+ mobilitási program
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
Előadás másolata:

Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.

Honnan indultunk – hová tartunk Partnerintézmények és mobilitási keretszámok növekedése: : 64 partnerintézmény, keretszámok: 178 hallgató, 72 oktató : 227 partnerintézmény, keretszámok: 858 hallgató, 396 oktató Erasmus kiutazó hallgatói létszám növekedése: tanévösztöndíjas létszámlabel létszámösszesen 1998/ / /2008 (terv)

Honnan indultunk – hová tartunk Erasmus kiutazó oktatói létszám növekedése: tanévkiutazások száma 2000/ fő 2006/ fő 2007/2008 (terv)80 oktató + 12 admin.szem.

Főbb partnerországaink

Kari hallgatói létszámok (2006/2007. tanév) karhallgatói létszám~ %Erasmus hallgatói létszám~ % ÁJK ,710429,4 BTK ,7 IK2.7688,6174,8 PPK2.7078,4226,2 TáTK2.0316,3287,9 TTK ,3257,1 GyFK1.9936,2123,4 TÓFK2.7278,592,5 Összesen:

Karok részvételi aránya az Erasmus programban (2006/2007. tanévi ösztöndíjas hallgatói létszám alapján)

Az Erasmus-program szerepe az oktatásban Erasmus-szerződések: a korábbi kapcsolatok talaján, azok bővítése, új keretek megteremtése „hozadék”: tapasztalatok a tartalmak, oktatási koncepciók és kultúrák összehasonlításban (pl. vizsga, önálló munka), nyitás kutatási kooperációk felé együttműködések és a többciklusú lineáris rendszerű képzés – európai „körkép”, látásmód vendégelőadók, oktatók cseréje

Kihívások és lehetőségek az eltérő tartalmak, koncepciók egymáshoz illesztése, illeszthetősége a kreditbeszámítás problémáinak megoldása idegen nyelvű kurzuskínálat fejlesztése (kiutazók-beutazók közötti aránytalanság!) adminisztratív személyzet mobilitása kutatási és oktatási kultúrák közötti közvetítés szakmai gyakorlat szervezése ki- és beutazó hallgatók részére

Erasmus University Charter Honlapcím: /socrates/erasmus/charter_en.html

Erasmus University Charter

Köszönöm a figyelmet!