Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Honnan indultunk – hová tartunk Partnerintézmények és mobilitási keretszámok növekedése: : 64 partnerintézmény, keretszámok: 178 hallgató, 72 oktató : 227 partnerintézmény, keretszámok: 858 hallgató, 396 oktató Erasmus kiutazó hallgatói létszám növekedése: tanévösztöndíjas létszámlabel létszámösszesen 1998/ / /2008 (terv)
Honnan indultunk – hová tartunk Erasmus kiutazó oktatói létszám növekedése: tanévkiutazások száma 2000/ fő 2006/ fő 2007/2008 (terv)80 oktató + 12 admin.szem.
Főbb partnerországaink
Kari hallgatói létszámok (2006/2007. tanév) karhallgatói létszám~ %Erasmus hallgatói létszám~ % ÁJK ,710429,4 BTK ,7 IK2.7688,6174,8 PPK2.7078,4226,2 TáTK2.0316,3287,9 TTK ,3257,1 GyFK1.9936,2123,4 TÓFK2.7278,592,5 Összesen:
Karok részvételi aránya az Erasmus programban (2006/2007. tanévi ösztöndíjas hallgatói létszám alapján)
Az Erasmus-program szerepe az oktatásban Erasmus-szerződések: a korábbi kapcsolatok talaján, azok bővítése, új keretek megteremtése „hozadék”: tapasztalatok a tartalmak, oktatási koncepciók és kultúrák összehasonlításban (pl. vizsga, önálló munka), nyitás kutatási kooperációk felé együttműködések és a többciklusú lineáris rendszerű képzés – európai „körkép”, látásmód vendégelőadók, oktatók cseréje
Kihívások és lehetőségek az eltérő tartalmak, koncepciók egymáshoz illesztése, illeszthetősége a kreditbeszámítás problémáinak megoldása idegen nyelvű kurzuskínálat fejlesztése (kiutazók-beutazók közötti aránytalanság!) adminisztratív személyzet mobilitása kutatási és oktatási kultúrák közötti közvetítés szakmai gyakorlat szervezése ki- és beutazó hallgatók részére
Erasmus University Charter Honlapcím: /socrates/erasmus/charter_en.html
Erasmus University Charter
Köszönöm a figyelmet!