Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB11-234.4, BMA-HEBD-322.5, BBV-101.45, BMVD-101.75, BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
Advertisements

Bodolai Anna Borbála ICCR-Budapest Alapítvány Január 14. Európai Integrációs Modulok-Szakmai Tapasztalatcsere (EIA/2012/4.8.1.)
Történeti episztemológia
Átjáró: szférák között - Kulturális antropológia és civil szervezetek. Alkalmazott antropológiai módszerek egy miskolci civil szervezet tevékenységében.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
{ Comenius Regio Berufsorientierung: www (wer wählt wie)? Ki Hogyan Választ?
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
A kutatási program rövid bemutatása
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Bevezetés a pszichológiába
A SZAKDOLGOZAT.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Klasszikus héber nyelv 4.: Szintaxis
A zsidóság nyelvei Vajon a Biblia nyelvén beszélt Dávid király? Bibliai héber és tiberiási héber Biró Tamás
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Emlékeink a jövő záloga TÁMOP/HDKE Közgáz. Előzmény: Tóth Géza, volt igazgatónk, megpályázta ezt az újabb TÁMOPOT 2010 őszén. Nyert nyarától novemberig.
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
Nyelvészeti módszerek és irányzatok, bibliai és rabbinikus héber BMA-HEBD-111, P/TÖ/HB-1, BBV , BMVD Biró Tamás március 10.: Morfológia,
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Keresztnévadás a századfordulón
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Paradigmaváltás a kommunikációban Lakatos Zsófia június 5.
BABEŞ-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM BÖLCSÉSZKAR MAGYAR NÉPRAJZ ÉS ANTROPOLÓGIA TANSZÉK ERDÉLYI MAGYAR TUDOMÁNYOS KONFERENCIA EGY SZÖVEGTÍPUS KONTEXTUSA Gál Géza.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Nyelvészeti módszerek és irányzatok, bibliai és rabbinikus héber BMA-HEBD-111, P/TÖ/HB-1, BBV , BMVD Biró Tamás február 24.: Történeti.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Sém és Hám fiai? A héber nyelv helye az afroázsiai és a sémi nyelvcsaládban Biró Tamás december.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Nyelvészeti módszerek és irányzatok, bibliai és rabbinikus héber BMA-HEBD-111, P/TÖ/HB-1, BBV , BMVD Biró Tamás március 17.: Strukturalista.
Nyelvészeti módszerek és irányzatok, bibliai és rabbinikus héber
Zsidó irányzatok, modern értékek
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Nyelvészeti módszerek és irányzatok, bibliai és rabbinikus héber BMA-HEBD-111, P/TÖ/HB-1, BBV , BMVD Biró Tamás április 14.: Strukturalista.
Hillel prozbol-törvénye Bieber Mózes (hebraisztika, 1. évfolyam, közepes tanuló) 1. Bevezetés: Mi a prozbol? Miben segíti a zsidóság mai irányzatainak.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
A zsidóság nyelvei Biró Tamás május 12.
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
Biró Tamás A zsidóság nyelvei Biró Tamás március.
Hatékony és pontos munkavégzés
Etikai kérdések tanítása a hittanórán
Tanár neve | Kurzus száma
Boldogság a Sziget Fesztiválon
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Programjaink fizikából a es tanévben
Hatékony és pontos munkavégzés
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
XXVI. Felvonó Konferencia kérdőív kiértékelés
Előadás másolata:

Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás március 19.: Az antropológiai kutatás Prof. Schweitzer József emlékének

Jövő hétre

Következő órára: egy vendég, akit sajnos már nem tudunk meghívni Schweitzer József: Az Országos Rabbiképző Intézet teológiai és halachikus irányáról. (Eredetileg: 1999.) In idem, „Uram, nyisd meg ajkamat”: Válogatott tanulmányok és esszék. (Mórija Könyvek, 5. Universitas Kiadó – Judaica Alapítvány, Budapest: 2007.) [75.Schw.1.] A honlapról letölthető. Érinti-e a választott témáját? Mit mond róla?

Projektek

Egy kutatási projekt szerkezete 1.Háttér, általános motiváció  a kutatás tárgya. 2.A kutatási kérdés megfogalmazása: a lehetséges válaszok halmaza jól meghatározható. (mi? hány? mikor? igen/nem? és nem: miért, hogyan?) 3.A kérdés megválaszolásához szükséges módszertan kiválasztása. 4.A primer eredmények bemutatása. 5.A kutatási kérdés megválaszolása. Diszkusszió, a válasz árnyalása, stb. 6.Összefoglalás: hozzájárulás a kutatás tárgyának a megismeréséhez. Nyitva hagyott kérdések, future work.

Egy kutatási projekt szerkezete: a rabbi szerepe 1.Háttér, általános motiváció  a kutatás tárgya. (1) A rabbi a közösség központi alakja, a zsidóság szellemi életének a meghatározója… Tényleg? (2) A pap (kohén, stb.) különleges személy, különleges hatalommal, jogkörrel, rituális képességekkel. A lelkész nem/kevésbé. A rabbi? 2.A kutatási kérdés megfogalmazása: a lehetséges válaszok halmaza jól meghatározható. (mi? hány? mikor? igen/nem? és nem: miért, hogyan?) Kik tekintik a rabbit különleges személyiségnek, és kik nem? A válasz: személyek egy halmaza (akik igen), és személyek egy halmaza (akik nem). Rossz kérdés: Hogyan alakult a rabbi szerepe és megítélése a század irányzataiban? 3.A kérdés megválaszolásához szükséges módszertan kiválasztása.

Egy kutatási projekt szerkezete: a rabbi szerepe 1.Háttér, általános motiváció  a kutatás tárgya. 2.A kutatási kérdés megfogalmazása: a lehetséges válaszok halmaza jól meghatározható. (mi? hány? mikor? igen/nem? és nem: miért, hogyan?) 3.A kérdés megválaszolásához szükséges módszertan kiválasztása. 19. század végi és 20. századi magyar zsidó folyóiratok rabbikról szóló cikkei. Oral history-anyagok, szóbeli interjúk, megfigyelés a terepen. Internetes keresések. Másodlagos szakirodalom olvasása.

Mára kértem ben szerda estig: 1.A téma meghatározása egy főnévi csoporttal. 2.A kutatási kérdés meghatározása egy kérdő mondattal. 3.A lehetséges válaszok halmazának a meghatározása. 4.Javasolt kutatási módszertanfőnévi csoportok felsorolása.

Az antropológiai terepmunka Beszélgetés Vincze Kata Zsófiával

A mai órára: antropológiai terepmunka Bevezetés az antropológiába: Horace Miner: Az iakirema törzs testi rítusai. (Ford.: Orzóy Ágnes). Bevezetés a zsidó közösségekben végzett terepmunkába: Rékai Miklós: A munkácsi zsidók „terített asztala”: Néprajzi tanulmány (Osiris: Budapest, 1997), pp

Viszlát jövő csütörtökön!