1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO-4012-106/2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Advertisements

ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Brüsszel milyen messze van
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A területi politika koncepcionális eszközei Dr. Aubert Antal tanszékvezető, egyetemi docens.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Egy határon átívelő régió (EGTC) kialakításának lehetőségei a szerb-magyar határtérségben Ricz András PhD hallgató Szabadka.
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Találkozások és mélyebb együttműködés a magyar-szlovén határtérségben A Reg-Net projekt bemutatása Készítette: Polgár Tibor és Győrffy Gábor.
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Controlling a gyakorlatban Dr. Szegvári Péter kormány-főtanácsadó Magyar Controlling EgyesületMiniszterelnöki Kabinet Uniós körkép - Az európai regionális.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
A Pannon Gazdasági Kezdeményezés (PGK) tevékenységei Kocsondi Tamás Sopron, február Sopron, Csatkai E. u. 6. Tel.: 99/ Szombathely,
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
EU regionalizmus Az EU regionális politikájának gyakorlata, megvalósulása, eszközrendszere, fejlesztési lehetőségei Pelle Anita Szegedi Tudományegyetem.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Pályázatírás módszertana
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Foglalkoztatás-politika
Regionális gazdaságtan
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Regionális gazdaságtan GVAM nappali tagozat tavasz, időütemezés,határidők.
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
MTA Regionális Kutatások Központja Határon átnyúló együtt- működések a Dráva mentén KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs MTA Regionális Kutatások.
HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI INTERREG projekt Szakmai fórum programja SLO/HU/CRO /2004/01/HU-74 sz. INTERREG IIIA projekt.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
1 CASE STUDIES IN PROJECT MANAGEMENT ( Projektmenedzsment esettanulmányok ) Gazd. idegennyelvi menedzser FSZ Tematika, követelmények Oktató: Zemankovics.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI ( DEVELOPMENT FEATURES OF CROSS-BORDER REGIONS) A /2004/01/HU-74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI ( DEVELOPMENT FEATURES OF CROSS-BORDER REGIONS) A /2004/01/HU-74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült.
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Európa regionális társadalomföldrajza I. Bottlik Zsolt, Szabó Pál
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
A határ menti vállalati együttműködés kulturális gátjai – egy magyar szempontú elemzés Szőke Júlia Gazdasági tanár, abszolvált PhD hallgató Széchenyi István.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Tájékoztató NGM_AK004.
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
BMEVEMBA401 Mikrobiológia II.
Európai Uniós Alapismeretek
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Tudásalapú rendszerek
FELDOLGOZÓIPAR HELYZETE ÉS SAJÁTOSSÁGAI A DÉL-DUNÁNTÚLON
Tájékoztató NGM_AK004.
Urbánné Malomsoki Mónika
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés

2 Háttér: : Keszthely-Héviz Kistérségi Többcélú Társulás + Pannon Egyetem Georgikon Kar + Krizevci Mezőgazd. Főiskola (Horváto.) Interreg projekt Téma: Határrégiók sajátosságainak vizsgálata, és a gazdaság igényeinek megfelelő képzési program kialakítása a határrégiók versenyképességének javítása érdekében Magyarországon és Horvátországban Elemei: –Kutatás (interjúk, kérdőívek a horvát és a magyar határmenti megyékben) –Oktatás, tananyagfejlesztés HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI ( DEVELOPMENT FEATURES OF CROSS-BORDER REGIONS) A SLO/HU/CRO/ /2004/01/HU-74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés

3 Bevezetés Az Interreg projekt oktatási alprojekt szerepe Oktatási cél: A vidék gazdasági, társadalmi-kulturális és környezetmegóvási funkciója a határrégiók sajátos viszonyai a határmentiségben rejlő lehetséges előnyök felismerése, kiaknázása a hátrányok leküzdése szakemberek képzése Tartalma: Határrégiók – fogalmak, elemzési eszközök EU vonatkozó támogatásai és projektjei Hazánk határtérségeinek tapasztalatai térségünkkel szomszédos horvát határrégiók helyzete, együttműködési lehetőségei

4 Tematika: Regionális gazdaságtani alapfogalmak, határtérségek az EU-ban Régiók, regionalizmus, regionális fejlődés – fogalmak és elemzési eszközök, határmentiség és határmenti együttműködés jellegzetességei, interregionális együttműködés az EU-ban és Közép-Kelet-Európában Magyarország periferikus régiói és a határmenti régiók sajátosságai A határtérségek természeti, társadalmi, gazdasági és infrastrukturális tényezői, a projekt keretében végzett kutatás eredményei: a délnyugati határvidék adottságai, vidék- és területfejlesztési tapasztalatai A horvát-magyar határtérség – a horvát megyék helyzetelemzése a horvát határmenti megyék természeti, társadalmi és gazdasági adottságai, vidék- és területfejlesztési intézményrendszer, problémák és fejlesztési lehetőségek Esettanulmányok, csoportmunka egy konkrét határtérség helyzetelemzése (kiscsoportos esszéfeladat )

5 Ajánlott irodalom Lengyel I.- Rechnitzer J.: Regionális gazdaságtan. Dialóg-Campus, Budapest-Pécs, Pál Ágnes: Héthatáron. JGYF Kiadó, Szeged, Rechnitzer J.: Szerkezeti változások a regionális gazdaságban. Pécs, PTE KTK, 2001 A „Határrégiók fejlesztési sajátosságai” Interreg program keretében elkészült kutatási és oktatási segédanyagok (dr Bacsi Zsuzsanna és dr Kovács Ernő szerk, 2006.) PPT és Word file-ok letölthetők: oldalról a Határrégiók sajátosságai cím alatti file-ok

6 Értékelés, számonkérés Óralátogatás, aktív részvétel (heti 2 ó előadás,30 kontakt óra) 1 esettanulmány önálló feldolgozása és írásban határidőre való benyújtása (téma: egy kiválasztott határtérség valamely megadott szempontok szerinti elemzése) Írásbeli vizsga a félév végén Érdemjegy: vizsga + félévközi munka Kreditérték: 3