Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala A KEK KH nyilvántartásainak helye, szerepe vízügyi kérdésekben 2014. november 6. dr. Ignácz István általános elnökhelyettes
Tartalom A KEK KH kiemelt feladatai A KEK KH által kezelt nyilvántartások Interoperabilitás Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatások A KEK KH feladatai és szolgáltatásai a vízügyi igazgatásban
A KEK KH kiemelt feladatai Közhiteles nyilvántartások adatkezelője és adatfeldolgozója Kiemelt szerep a nemzeti adatvagyon kezelésében Kiemelt szerep a hazai okmánykiállításban Háromcsatornás ügyfélkiszolgálás működtetője és szakmai irányítója: Személyes csatorna (több, mint 300 okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálat) Telefonos csatorna (1818 - Kormányzati Ügyfélvonal) Elektronikus csatorna (Webes Ügysegéd, időpontfoglalás) E-közszolgáltatások fejlesztője, működtetője Kormányhivatalok informatikai rendszerének szakmai irányítója Választások és népszavazások informatikai támogatója
A KEK KH által kezelt nyilvántartások Személyi adat- és lakcímnyilvántartás Bűnügyi nyilvántartás Közúti közlekedési nyilvántartás Ügyfélkapu és hivatali kapu regisztrációk nyilvántartása Egyéni vállalkozók nyilvántartása Szabálysértési nyilvántartási rendszer Magyar igazolvány és hozzátartozói igazolvány tulajdonosok nyilvántartása Kötelező felelősségbiztosítási kötvények nyilvántartása Úti okmányok nyilvántartása
Követelmények Célok Sérthetetlenség Rendelkezésre állás Hitelesség Biztonságos adatkezelés Jogosulatlan hozzáférés megakadályozása Célok Interoperabilitás megvalósítása Korszerűsítés Ügyfélközpontúság Gyors és egyszerű adatszolgáltatás az arra jogosultak részére Diverzifikált működés elhagyása, egységesség, elektronizálás
Interoperabilitás Közigazgatási szervek Állampolgárok Nyilvántartások Szakrendszerek Vállalkozások
Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatások Összerendelési Nyilvántartás (ÖNY) Lehetővé teszi a különböző nyilvántartások közötti valós idejű adatcserét, kommunikációt. Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) Segítségével az ügyfél meghatározhatja elektronikus ügyintézésének kereteit (kapcsolattartás formája, azonosítás szintje, elektronikusan intézhető ügyek köre) Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) Különböző azonosítási szolgáltatások között végez „ügynöki” tevékenységet.
Vízügyi igazgatás és a KEK KH – kapcsolódási pontok Értesítési szolgáltatások (Contact Center, Ügyfélkapu) Árvízvédelem Ivóvíz szennyezés – lakossági figyelmeztetés Vízközmű hálózatot érintő tevékenységek – lakossági értesítés Katasztrófa helyzetre való figyelmeztetés Mobilizált kormányzati ügyfélszolgálat Infrastruktúra-független szolgáltatás; katasztrófa sújtotta területen azonnali okmánykiállítás és kérelemfelvétel Közmű adatszolgáltatási projekt (tervezett) Az állampolgárok a vízközmű szolgáltatók irányába teljesítendő adatszolgáltatási és adminisztrációs kötelezettségeinek csökkentése érdekében, az állampolgárok előzetes igénylése alapján személyes- és lakcím adataiban bekövetkezett változások vízügyi szolgáltatók felé történő automatikus továbbítása is megvalósulhat.
Köszönöm a figyelmet !