A Magyar Közgazdasági Társaság 46. Közgazdász-vándorgyűlése László Sándor vezérigazgató előadása
Megalakulás: 20 kht. összeolvadással: október 1. Cél: Üzemeltetni – fenntartani km közúthálózatot (minden út, kivéve autópálya, önkormányzati út, Bp.) Méret: – 4. Legnagyobb állami vállalat (MÁV, Posta, BKV) – 15. Legnagyobb munkáltató (4500 fő) (közlekedési szakszervezetek MÁV, BKV, Volán) – Saját tőke: top 50. – Árbevétel top 200 (35 Mrd Ft), + nem része a lebonyolítás Mrd Ft)
megnevezés Hatékonyság növekedésbázis 5,8 mrd (25%) 8,1 mrd (30%) 2 Állami támogatás és megbízás bázis- 1,6mrd-3,6mrd 3Nem érvényesített inflációbázis-1,5mrd-2,9mrd 4Volumen növekedésbázis+2,7mrd+0,6 mrd 5Fajlagos egységárakbázis95%90% 6Vállalkozási árbevétel7%25%30% 7 Általános költségek aránya 60%35%32%
Éves költségvetési döntésen alapuló finanszírozás Támogatási szerződés a finanszírozásra Állami Corporate Governance Finanszírozás elszakad a valós gazdasági folyamatoktól Hálózati infrastruktúra szolgáltatás monopolisztikus helyzet Verseny és hatékonyságkényszer hiánya
Éven átnyúló költségvetési források Szolgáltatási szint alapú szerződés (SLA) Menedzsment és tulajdonos hatáskörök éles szétválasztása, teljesítménymutatókon alapuló tulajdonosi elvárás és kontroll Versenykényszer, de állami infrastruktúra, állami tulajdon