Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
KKK-k elemzése, különös tekintettel a műszaki területre Borsa Judit Halász Gábor Jobbágy Ákos.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS és a KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc szakok között.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Bútoripari Technikusnak?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Átjárhatóság HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI TECHNOLÓGUS FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK Polimer nanokompozitok
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK NNA-P3 Projektbeszámoló
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Mérnöki készségek. FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció.
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
A fizikatanár képzés helyzete Debrecenben 2009
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
TERMÉKSZIMULÁCIÓ Modellek, szimuláció 3. hét február 18.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Környezetmérnöki szak
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
A magyar bútor és asztalos ipar jövője
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN. Néhány kép.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Az átjárhatóság vizsgálata a Gyógy-és fűszernövény-termesztő technológus és a Természetvédelmi mérnöki szakok között Horváthné dr. Baracsi Éva egyetemi.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNY I EGYETEM MŰSZAKI MENEDZSER SZAK KIG Pályaválasztási Napok Papp Gabriella (KIG )
A képzés szeptemberében indul!
Oktatásunk fejlődése az elmúlt negyedszázadban
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
PANNON EGYETEM VEGYÉSZ MESTERSZAK.
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Mérnöki készségek

FAIPAR „Erdei fatermék” gyártás Fűrészipar „Félkésztermék” gyártás Falemez gyártás „Kompozit” gyártás Furnérgyártás Faanyag modifikáció Faépítészet Bútoripar/belsőépítészet Épületasztalos-ipar Faburkolat-gyártás Fa díszítőelem gyártás (fafaragás/esztergályozás/ intarzia/stb.) Felületkezelés Játszótéri elemek Játék/sportszergyártás Hangszergyártás Egyéb Ragasztás Faipari géptan és szerszámok Munkavédelem/ biztonságtechnika Faanyagvédelem/ Tűzvédelem Környezetvédelem Energetika „Elsődleges”„Másodlagos” „Határterületek” Erdészet Segédanyag gyártás Építészet Papír- és cellulóz gyártás Kárpitozás Építészet Faanyagtudomány

Tantervi arányok (Faipari Mérnöki szak)

A tanterv felépítése (Faipari Mérnöki szak)

Szárítás Elektro. Hő- és á.t. Statisztika Matek 2. Fizika Természettudomány (Faipari Mérnöki szak) Kémia 1.Ábr. geom. Mecha. 1. Műsz. ábr. Ragasztás és felületkezelés MALV.FALV. Kémia 2. Matek 1. Gépelemek Mecha. 2.

Szakmai alapok (Faipari Mérnöki szak) Mérnöki készségek Szabadkézi rajz Műszaki ábrázolás Erdő- és fagazdálkodás Faanatómia Fafizika Fahasznosítás Papír- és csomagolástechnológia

Differenciált szakmai ismeretek Természettudomány Humán, gazdasági, infomatikai ismeretek Szakmai alapok Szakmai tárgyak Faipari főmodulPapíripari főmodul Bútorterv. és gyártás Faszerk. Faenergetika bizt. technika Informatia és menedzsment Önálló labor, szakdolgozat

TERMÉK- ÉS FORMATERVEZÉS Az ITF feladatai, folyamata:  igények felmérése, a funkció meghatározása  a termékkoncepció elkészítése: funkcionális tervezés formatervezés anyagtervezés szerkezettervezés ergonómiai tervezés körny.tudatos tervezés  technológiai folyamatok tervezése  csomagolástervezés integrált terméktervezés Az ITF eszközei:  szabadkézi rajz  vizuális kommunikáció  prototípus készítése  modellezés  számítógépes tervezés  3D modellezés  prototípuskészítés  csomagolástervezés  gazdasági ismeretek  termékszimuláció

A tanterv felépítése (ITF Mérnöki szak)

Szárítás Elektro. Hő- és á.t. Statisztika Matek 2. Fizika Természettudomány (ITF Mérnöki szak) Ábr. geom. Mecha. 1. Műsz. ábr. Ragasztás és felületkezelés MALV.FALV. Kémia 2. Matek 1. Gépelemek Mecha. 2. Ipari rag. és felületkezelés Polimer- technika Kémia 1.

Differenciált szakmai ismeretek Terméktervezés főmodul Bútortervezés főmodul DesignFaszerk.Menedzsment Integrált terméktervezés, Szakdolgozat Természettudomány Humán, gazdasági, infomatikai ismeretek Szakmai alapok Tervezés / művészet Technológia

PhD E Az alapképzés után… F CSc. BSc MSc FSZ