N International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
eTwinning – Az európai iskolák közössége
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Dobó István Gimnázium Eger.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
COMENIUS school partnership Together for our planet! project OROSHÁZA, HUNGARY Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
Külföldi TDK konferencia lehetőségek Kókai Judit márc. 6.
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!! Hozd magaddal a barátodat is! Német és/vagy angol nyelvtudás el ő ny, de nem kötelez ő.
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Internet, Elektronikus levelezés
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
Skype motívációs szerepe
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Magyar CIVINET harmadik találkozója Debrecen, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Magyar CIVINET negyedik találkozója Kaposvár,
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
Középiskolás éveim Fekete Eszter
European Distance and E-Learning Network
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
2018.május-június érettségi vizsga eredményei 2018.augusztus 31.
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
Előadás másolata:

n International Education and Resource Network n „Youth Making a Difference in the World” n „ Te is más vagy - te sem vagy más.”

INFORMÁCIÓ-FORRÁSOK n Web-oldal: n News Flash: újság (havonta 2) n Interaction Newsletter (évente 2) n I*EARN Projects Booklet (évente 1)

Akkor mit is jelent…? …a konferencia: n egy-egy átfogóbb tematikus terület n témájától függően több projekt is fut az egyes konferenciákon n elérhetők a „Newsgroup”-okban és a legtöbb ben is címük: …a projekt: n egy-egy konkrét „munkalehetőség”, melyben részt vehetünk n vezetője a projektgazda, vagyis az ötletadó n elérhetők ben, web-en (amelyiknek van) és „Newsgroup”- okban (nem mind)

Néhány fontosabb konferencia: n teachers : információcsere tanároknak n youth : információcsere, levelezőpartner keresés diákoknak n projects : az új projektötletek itt jelennek meg először n culture : kultúrák sokszínűségére épülő projektek n globart : Global Art - képzőművészeti jellegű projektek n planet : Plant Friendship - virtuális ‘Barátság Bolygó’ n vision és lewin : A Vision és Lewin c. irodalmi antológiák diákok műveiből n environ : környezetvédelmi projektek

n tc : The Contemporary - viták aktuális társadalmi problémákról n hgp : The Holocaust / Genocide Project n religion : vallásokhoz kapcsolódó projektek n aqua : „vizes” projektek n music: zenei projectek n kidscan : alsó tagozatos korosztálynak szóló projektek n youthcan : kb. 14 éves korig időszerű projektek n math : matematikához kapcsolódó projektek n francais : francia nyelven futó projektek n latina : spanyol (katalán) nyelven futó projektek n Learning Circles: diákkörök - néhány iskola közösen kiválasztott témán dolgozik együtt egy évig

Két konkrét példa:

Néhány rendszeresen (évente egy-kétszer) megjelenő színvonalas projektkiadvány: n The Contemporary n Planetary Notions n An End to Intolerance n A Vision A publikáló iskolák ingyen és automatikusan megkapják az adott számot.

Egy projekthez való csatlakozás lehetőségei: 1. Találunk egy minket érdeklő projektkiírást (teachers, ideas konferencián, a News Flash- ben, a web-oldalon vagy a projektfüzetben) n Felvesszük a kapcsolatot ben a projektgazdával, tőle további információt kapunk n Kidolgozzuk a projektet, majd továbbítjuk a „gazdának”. Így készült pl. a „Tree in My Life” projektmunkánk

2. Saját ötletünk van: n Kidolgozzuk az előírt szempontok szerint (ld. később) n Elküldjük a ‘teachers’ és a ‘projects’ konferenciákra, erre majd a leendő munkapartnerek jelentkeznek n Így mi leszünk a „projektgazdák”. Ez felelősségteljes többletmunkát jelent: - összegyűjtjük a beérkezett munkákat, és reagálunk rájuk - web-oldalakat vagy kiadványt szerkesztünk belőlük Így készült pl. a „Your Country in My Eyes” című magyar projektünk.

Egy új projektötlet kidolgozásának szempontjai: n 1. Name of the project / Project title n 2. Description / Project summary / Objectives n 3. Curriculum areas n 4. Age of participants / Project level n 5. Starting-ending date / Project duration n 6. Expected outcomes n 7. Languages n 8. Project coordinators n 9. Mailing address and n 10. Registration form

3. Az oktatási folyamatban diákjaink valami igazán értékeset alkotnak: n A már futó projektek között keresünk olyant, amelynek témájához a miénk illeszkedik. n Esetleg bővítjük, kiegészítjük az addig elkészült munkánkat, és így továbbítjuk. Így készült például a „Faces of War” projektmunkánk. Segítség kérhető bármely futó projekttel kapcsolatban:

Ki „profitálhat” ebből a munkából? 1. A nyelvszakos kolléga: u mert a tananyag részét is képező aktuális, színes vita- és fogalmazástéma-ötleteket kaphat. u Néhány példa a jelenből és a közelmúltból: Egy külföldi ország - ahogy én láttam Hogy ünnepelitek a karácsonyt felétek? Létezik-e demokrácia a ti iskolátokban? Mi lesz veled a középiskola elvégzése után? u mert fordítási feladatokkal láthatja el a diákokat. u mert diákjai bármely nyelvterületről levelezőpartnert kereshetnek.

2. Az informatika szakos kolléga, mert - célirányosabbá tehető az Internet-felhasználás - motiválható a számítógép-felhasználások elsajátítása 3. Más tárgyakat tanító kollégák (pl. irodalom, történelem, biológia, földrajz, vizuális kultúra stb.), mert a projektek u gyakran komplex jellegűek: együtt, szintézisben van szükség a különféle tantárgyaknál elsajátított ismeretekre u a tantárgyak anyagát színesíthetik u sok esetben a tanmenetbe is jól beilleszthetők 4. És persze főként a diák, aki új élményekhez jut általa...

Az I*EARN rendezvényei és programlehetőségei: n Éves Nemzetközi Konferencia (július) n CEE and CA Coordinators and Teachers Meeting n CEE and CA Youth Summit (május) n Nemzetközi és hazai tematikus ifjúsági táborok, regionális találkozók n Tematikus konferenciák n Iskolai cserekapcsolatok

Ami eddig történt a magyar I*EARN-ben: 1. A legtevékenyebb projekt-iskolák: n A gyöngyösi Berze-Nagy János Gimnázium n A bajai III. Béla Gimnázium n A Pécsi Gyermekotthon a Global Indigenous Art projektben n A Balcan Voices projecben már számos magyar iskola részt vesz

2. Rendezvények: n Éves Nemzetközi Konferenciák: 1996: Budapest 1997: Callus, Katalónia 1998: Chattanooga, USA 1999: Puerto Rico 2000: Peking, Kína n Európai koordinátor- és tanártalálkozók: 1998: Prága, Csehország 1999: Bled, Szlovénia 2000: Dézs, Románia n Nemzetközi ifjúsági találkozók: 1997: Mátrafüred 1998: Janeda, Észtország 2000: Dézs, Románia

n Nemzetközi ifjúsági táborok: június: Tiszafüred (környezetvédelmi) 1998 és november: Szlovákia, Tátra (környezetvédelmi) 1999 és 2000: Art Camp, Baja (művészeti) 1999: Krím félsziget, Ukrajna (barátság-találkozó) 2000: Hortobágy, kerékpáros környezetvédelmi tábor n november: a Magyar I*EARN Egyesület alakuló ülése, Budapest n Évente magyarországi tanár- és diáktalálkozók

Az ‘I*EARN-családhoz’ való csatlakozás első, gyakorlati lépései: 1. Feljelentkezés ben a konferenciákra: - teachers, youth, projects + a minket, ill. diákjainkat érdeklő témákban Erre a címre: Szövege: „Please subscribe + a konferencia megnevezése” (1 üzenetben 1 konferenciára!) 2. Bemutatkozó üzenet megírása (angolul) a teachers konferenciára: - városunk, iskolánk, diákcsoportunk rövid bemutatása, érdeklődési körünk, projekt-terveink stb. 3. Tájékozódás a futó projektekről a már említett forrásokból 4. Bekapcsolódás a projektmunkába