Program és Projektfelügyeleti Főosztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Advertisements

Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS F ÓKUSZBAN A GAZDASÁGFEJLESZTÉS Dr. Komoróczki István tervezéskoordinációért felelős államtitkár „A szorgalmas munka meggazdagít”
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
KKV szektornak Elérhető VEKOP támogatások
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Tájékoztató a as időszak pályázati lehetőségeiről Dr
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Milos Katalin- Főosztályvezető,
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Önkormányzatok fejlesztési lehetőségei a as programozási időszakban
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
TOP vas megyei aktualitásai
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

Program és Projektfelügyeleti Főosztály Európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkárSág miniszterelnökség Dr. Szabó Zoltán Program és Projektfelügyeleti Főosztály

A 2014-2020 programozási ciklus tervezési keretei Az Európai Bizottság által kiadott elsődleges tervezési dokumentumai AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 1303/2013/EU RENDELETE: európai strukturális és beruházási alapok - ESB-alapok Poziciós Papír: EU 2020 alapján közös stratégiai keret Template and Guidelines on the Content of the Partnership Agreement A Partnerségi Megállapodás (PM) tartalma A PM azonosítja Magyarország legfontosabb kihívásait és kitűzi fő fejlesztési prioritásait. A PM az EU2020 stratégia intelligens, fenntartható és inkluzív növekedési célkitűzésein belüli nemzeti súlypontokat azonosítja. A Partnerségi Megállapodás aláírására 2014. szeptember 11-én került sor. A PM-ben kijelölt fejlesztési irányok részleteit a 10 Operatív Program rögzíti: GINOP, IKOP, EFOP, KEHOP, KÖFOP, TOP, VEKOP, RSZTOP, VP, MAHOP

Magyarország nemzeti fejlesztési prioritásai Az Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepció, az EU2020 Stratégia és a Nemzeti Reformprogramban meghatározott fejlesztési szükségletek alapján 5 fő nemzeti fejlesztési prioritás került kijelölésre: A gazdasági szereplők versenyképességének javítása és a nemzetközi szerepvállalásuk fokozása A foglalkoztatás növelése (gazdaságfejlesztési, foglalkoztatási, oktatási, társadalmi felzárkózási szakpolitikák által, tekintettel a területi különbségekre) Az energia és erőforrás hatékonyság növelése A társadalmi felzárkózási és népesedési kihívások kezelése A gazdasági növekedést segítő helyi és térségi fejlesztések megvalósítása

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Fő cél: Gazdaságélénkítés és foglalkoztatás növelés helyi feltételeinek biztosítása Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés Forrás: 1051,2 Mrd Ft Kulcsszereplők a tervezésben és a végrehajtásban: a megyék és MJV-k Kedvezményezettek: önkormányzatok, közintézmények, önkormányzati többségi tulajdonú vállalkozások, egyházak, civilszervezetek Végrehajtás: 272/2014. (XI.5.) kormányrendelet integrált területi programok (ITP) területi kiválasztási rendszer (TKR) eljárásrend Benyújtott OP szerint 6 prioritás (PM tárgyalást követően: 7. önálló városfejlesztési prioritás) Támogatott területek részletesebben: (1) Térségi gazdaságfejlesztés: üzleti infrastruktúra (inkubátorházak, ipari parkok, logisztikai központok szolgáltatásfejlesztése, infrastrukturális háttér), helyi termékekhez kapcsolódó agrárlogisztika, buszmegállók, P+R, B+R, (2) Városi zöldfelületek kialakítása, rehabilitációja, belvízmegelőzés, illegális hulladéklerakók felszámolása, zajtérképek felülvizsgálata (3) buszmegállók, P+R, B+R, kerékpárút, önkormányzati tulajdonú épületek energiahatékonysága (4) járóbeteg-ellátás infrafejlesztése, bérházak felújítása (5) CLLD Közösségi szinten irányított várostérségi helyi fejlesztések: intézmények felújítása, szabadidős infrastruktúra, közösségi terek, rendezvények (6) Foglalkoztathatóság javítása megyei és helyi foglalkoztatási paktumok támogatásával (tanulmányok, képzés, bértámogatás), leromlott városi területeken élő családok, romák életkörülményeinek javítása, közösségfejlesztő programok (a 6. prioritás:kiegészítő jellegű ESZA forrás)

A TOP-VEKOP elfogadásának tervezett folyamata TOP-VEKOP területi kiválasztási rendszer eljárásrendű intézkedései 2015. január 27-28. Tájékoztató és konzultációs nap a területi szereplők részére ( megyék és megyei jogú városok részvételével ) 2015. március Az OP elfogadását követően a Monitoring Bizottság összehívása, a kiválasztási kritériumrendszer elfogadása 2015. március-április első hete Az Integrált Területi Programok véglegesítése és benyújtása a területi szereplők által 2015. április Konzultációs fázis és az NFK elé terjesztése 2015. május-június első hete Az ITP-k NFK általi elfogadása 2015. június Felhívások megjelentetése

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Prioritások (támogatott területek): Térségi gazdasági környezet fejlesztése a foglalkoztatás elősegítésére, ERFA Üzleti infrastruktúra, turizmus, helyi utak, bölcsőde-óvoda Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés, ERFA Zöldváros kialakítása, barnamezős területek rehabilitációja; települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések; Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken, ERFA Környezetbarát közlekedési rendszerek, energiahatékonyság, megújuló források növelése A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése ERFA Önkormányzati közszolgáltatások, szociális város-rehabilitációs programok Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés, ERFA - ESZA Foglalkoztathatóság, hátrányos helyzetűek életkörülményeinek javítása, helyi identitás, szemléletformálás, képzés Fenntartható városfejlesztés a megyei jogú városokban, ERFA-ESZA első 5 prioritás tartalma Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD), ERFA-ESZA Kulturális és közösségi terek , helyi közösségszervezés

Az Operatív Program néhány várható hatása a kedvezőtlen helyzetű térségekben 129.600 lakos részesül a városrehabilitáció előnyeiből; 1465 alapellátási szolgáltatás részesül fejlesztésben; 17 750 férőhely válik elérhetővé a 0-3 éves gyermekek számára az új gyermekjóléti intézményekben; évente 1,6 millióan látogatnak el a támogatott kulturális és természeti örökségi helyszínekre; csaknem 56 ezer tonnával csökken az éves szén-dioxid-kibocsátás; és 2122 hektár ipari területet vagy parkot fejlesztenek vagy építenek fel.

Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) Kizárólag a Közép-magyarországi régió (Budapest és Pest megye) területén megvalósuló fejlesztések finanszírozására Forrás: 143,8 Mrd Ft Kedvezményezettek: gazdálkodó szervezetek, gazdasági társaságok, kutatóhelyek, egyesületek, köztestületek, alapítványok, helyi önkormányzatok, non-profit szervezetek, civil szervezetek, egyházi jogi személyek, közintézmények, stb. Támogatott területek részletesebben: Vállalkozások versenyképességének javítása és a tudásgazdaság fejlesztése (ERFA) KKV termék-és szolgáltatásfejlesztés Inkubátorházak, logisztikai központok szolgáltatásfejlesztése Nemzetközi jelenlét, hálózatosodás Termék, technológia, szolgáltatásfejlesztés, K+F Kutatás-innováció Az energiahatékonyság, az intelligens energiahasználat és a megújuló energiák felhasználásának támogatása (ERFA) Energiahatékonyság önkormányzati épületekben Kerékpárút-fejlesztés Egyéb kerékpáros fejlesztések (pl. népszerűsítés) Települési környezet-és közszolgáltatás-fejlesztés (ERFA) Bölcsőde-óvodafejlesztés Szociális település-rehabilitáció Társadalmi együttműködést szolgáló és a humán erőforrás fejlesztését támogató programok (ESZA) Hátrányos helyzetűek segítése Szociális, gyermekvédelmi szektor fejlesztése képzésekkel Egészségügyi, szociális szolgáltatások fejlesztése Oktatásfejlesztés Felsőoktatási kutatási kapacitás fejlesztése Foglalkoztathatóságot szolgáló programok (ESZA) Munkaerőpiaci képzés, közvetítés Ifjúsági garancia Munkahelyi rugalmasság Munkahelyi képzés

Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) Prioritások (támogatott területek): Vállalkozások versenyképességének javítása, ERFA Versenyképes vállalkozói tudás , növekedési potenciál erősítése*, külpiaci jelenlét erősítése Kutatás, fejlesztés és technológiai innováció, ERFA vállalati K+I aktivitás , stratégiai K+I hálózatok , növekvő H2020 részvétel Infokommunikációs fejlesztések, ERFA Versenyképes IKT szektor , kormányzati szélessávú hálózatok* Turisztikai és természetvédelmi fejlesztések*, ERFA Az energiahatékonyság, az intelligens energiahasználat és a megújuló energiák felhasználásának támogatása, ERFA energiahatékonyság és megújuló energiaforrások, lakóépületek energetikai korszerűsítése (Önkormányzati energetikai fejlesztések KEHOP-ban!), fenntartható közlekedés* Települési környezet és közszolgáltatás-fejlesztés, ERFA Bölcsőde-óvoda*, szociális város-rehabilitációs programok*, bentlakásos intézmények kiváltása és egészségügyi infra* Társadalmi hozzáférést bővítő és humánerőforrás fejlesztést támogató programok, ESZA társadalmi felzárkóztatási programok*, szociális intézményi háló*, esélyteremtés és kompetenciafejlesztés*, felsőoktatási rendszer, szociális és egészségügyi kompeteciafejlesztés* Foglalkoztathatóságot szolgáló programok, ESZA munkaerő-piaci integráció, Ifjúsági Garancia, fiatal munkavállalók, kompetencia alapú képzések * Közigazgatási és közszolgáltatási fejlesztések, ESZA közigazgatási szervezetek hatékonyságság-fejlesztése, elektronikus ügyintézés, átláthatóság, helyi közszolgáltatások információs bázisa, helyi léptékű optimalizációja A *-gal jelölt beavatkozásoknál önkormányzatok, vagy azok intézményei is lehetnek kedvezményezettek.

A 2014-2020 programozási ciklus tervezési keretei Köszönöm megtisztelő figyelmüket!