Az árképzés szempontjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az üzleti terv.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
Teljesítménytervezés
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Jogi és menedzsment ismeretek 6.
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Árképzés a vendéglátásban
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
9. ÁRPOLITIKA ár: A termék és szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke. Az a pénzmennyiség, amelyért megvehetjük vagy eladhatjuk az adott terméket vagy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Árpolitika, értékesítési politika, kommunikációs politika
Magyar vásárlók ártudatossága
4. Előadás: FEDEZET október 25..
A vállalat pénzügyi modellezése: az ÁKFN struktúra
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Készítette / Author: Tuska Katalin
A fogyasztói magatartás
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Marketingmenedzsment 2008
Fedezetelemzés Schiberna Endre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
III. A logisztika jövője
Marketing mix.
A fedezeti pont szerepe a távhőszolgáltatásban
Kérdések a második zh-hoz
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Kereskedelmi vállalkozások költségeinek elemzése.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
ÁRPOLITIKA.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Az árképzés szempontjai

A fedezeti pont értelmezése árbevétel Termelési ktg Fedezeti pont KÖLTSÉG & ÁRBEVÉTEL Volumenarányos ktg TERMELÉSI VOLUMEN

Árképzés üzleti célok alapján Túlélés A pillanatnyi nyereség maximálása A pillanatnyi árbevételek maximalizálása Forgalomnövekedés maximalizálása A piac lefölözése

A vevőorientált árképzés szempontjai 1.Marketingstratégia 6.Ár indokolhatósága 2.Pozicionálási stratégia 7.Piaci versenyhelyzet 3.A vevőnek nyújtott érték 8.Alkutartalék 9.Kereskedelmi kapcsolatok 4. Ár-minőség kapcsolat 10.Politikai tényezők 5.Termékvonal politika 11.Költségek

Az árérzékenységet befolyásoló tényezők Az egyediség értéke Tájékozottság a helyettesíthetőségről Az összehasonlítás nehézsége A költekezés mértéke A végső előny hatása A költségmegosztás hatása Az ember megy a pénze után Az ár-minőség hatás A raktározási lehetőség hatása

Árképzési stratégiák I.A fogyasztók hajlandóak magas árat fizetni II.Az alacsony ár feltételei a termék magas minőségű színvonalú az egyetlen lehetséges piacra jutási mód a vevők gazdagok piaci dominancia a fogyasztó és a számlafizető nem ugyanaz termelési költség csökkentése nincs versenytárs alacsony ár-magas üzemelési költség erős vásárlási kényszer késleltetett nyereség

Az árképzés módjai I. HASZONKULCS ELVE II. A TERVEZETT HOZAM III. AZ ELISMERT ÉRTÉK IV. AZ IGAZODÓ ÁRKÉPZÉS V. AJÁNLATI-ÁR JELLEGŰ ÁRKÉPZÉS

Árleszállítás, engedmény, promóció Forgalmazó részére skontó mennyiségi engedmény kedvező fizetési határidő funkcionális engedmény szezonális kedvezmény beszámítás

Végfogyasztó részére reklám ár alkalmi ár pénzvisszatérítés részletfizetés lélektani árengedmény

1. Halmozottan csökkenő nyereség Akciós csapdák 1. Halmozottan csökkenő nyereség Akciókényszer a többi vevőnél Fogyasztói vásárlás kis nyereséggel Előrehozott kereskedelmi vásárlás

Akció utáni vásárlói passzivitás Akció utáni kereskedelmi túlkínálat 2. Csökkenő forgalom Akció utáni vásárlói passzivitás Konkurensek akciói Akció utáni kereskedelmi túlkínálat

3. Vásárlói bizalomvesztés Rövidülő termékéletgörbe

VÉGE