Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
…a változások csak akkor következnek be, amikor valami olyat teszünk, ami abszolút nem illik bele az általunk megszokott világba.” (Coelho)
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Megújuló energia előállítás marginális területeken Az M2RES projekt Kéri Zsuzsanna REC for CEE március 21.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
A neveltségi szint mérése
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Iskolák határok nélküli együttműködése.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Oktatás kiemelkedő fontossága
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Szakmai munkánk a pályázatban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Nemzeti Technológiai Platform a
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
Pedagógus értékelési rendszer
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Erasmus+ tapasztalatok
LIFE KÖRNYEZETVÉDELMI ALPROGRAM
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Előadás másolata:

Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára

célkitűzések  növelni a diákok tudatosságát – az intelligens energia-döntések terén  eszközt biztosítani az iskolák számára –hogy megbecsülhessék CO 2 kibocsátásukat  támogatni az iskolákat –hogy csökkentsék CO 2 kibocsátásukat attitűd váltás és rendszerbeli változtatások révén

célkitűzések a gyerekek tanáraik segítségével  szerezzenek ismereteket az energia témakörben  nyomozzák ki, hogy az iskolai életük során milyen területeken és milyen mértékben keletkezik szén-dioxid  gyűjtsenek ötleteket, miként lehet a felesleges szén-dioxid kibocsátást csökkenteni és készítsenek akciótervet

hogyan? iskolai munka tanórán és tanórán kívül interaktív módon  feldolgozni  az éghajlat és változása  az energia és energiatakarékosság  a közlekedés  az ételek és táplálkozás témakörét projekt munka szén-dioxid nyomozó csoport iskola CO 2 lábnyomának meghatározása akció-terv készítése és végrehajtása  verseny

komplett tanári segédanyag 8-11 és éves korcsoportoknak –tanóra/szakköri segédanyagok –kérdőíves ráhangolás/értékelés –háttéranyagok (energia, klímaváltozás, …) –gyakorlati feladatok, játékok –kísérletek iskolai munka

interaktív honlap: CO 2 kalkulátor mi lenne, ha? > akció-terv projekt dokumentáció iskolák összehasonlítása kommunikáció projekt munka

feltételek: regisztráció CO 2 kibocsátás meghatározása pályázat: –jövőkép és akció terv –megvalósítási projekt dokumentálása verseny

értékelési szempontok: innovatív ötletek (akcióterv, megvalósítás) kreativitás (prezentáció) tevékenység hatóköre: csapat iskola helyi környezet országos, nemzetközi környezet verseny

időzítés októberiskolákban CD csoportok alakulása, munka kezdete novemberiskolák CO 2 kibocsátásának számítása, CD akciótervek készítése, benevezés a versenybe november – március akciótervek végrehajtása, CO 2 kibocsátás ismételt számítása április – májusnyertes iskolák (10) kiválasztása, meglátogatása, esettanulmányok készítése júniusünnepélyes záróesemény szeptember -immár nem verseny keretében, de tovább folyik az iskolai munka, működik a honlap

részvételi intenzitás regisztráció tanári kérdőív iskolai munka (didaktikus kérdőívek) regisztráció tanári kérdőív iskolai munka didaktikus kérdőívek CD csoport CO 2 kibocsájtás meghatározása jövőkép, akció-terv megvalósítás regisztráció tanári kérdőív iskolai munka didaktikus kérdőívek CD csoport CO 2 kibocsájtás meghatározása jövőkép, akció-terv megvalósítás dokumentáció verseny / pályázat

sok hasonló projekt van …  alsó tagozatnak  napközinek  nem természettudományos tanárnak  összhang más projektekkel ! ajánlások

köszönöm a figyelmet Kelen Gábor