A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, 2014.11.20 Csikai Mária

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
TENDERAUDITOR KFT. „Közvetlen brüsszeli pályázatok”
Aktuális pályázati lehetőségek
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Transport Learning Képzés
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
„Két keréken Szatmárban“
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK ÚTRAVALÓ A NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT LEADER SZAKOSZTÁLYÁTÓL.. Budapest, szeptember 26. TNC Start Up Fórum Páliné Keller Csilla,
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A „Fenntartható Innovációs Technológiai Centrum” (FITC) céljai és tevékenysége A TÁMOP /1/KONV projekt nyitókonferenciája Gyöngyös,
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Magyar CIVINET harmadik találkozója Debrecen, Gertheis Antal, Városkutatás Kft. / Magyar CIVINET Titkárság.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
A KMSZ kerékpáros projektek 2016 – Balatoni Bringakörút.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
Magyar CIVINET negyedik találkozója Kaposvár,
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária

 Lobbi  EuroVelo 13 Vasfüggöny-projekt  Kerékpárosbarát Település – Kerékpárosbarát Munkahely  Kerékpározható útvonalak kijelölése / kerékpáros attrakciók fejlesztése  Képzések, tréningek  Rendezvények

A kerékpározás pozitívan hat: a környezetre a gazdaságra a társas életre a személyes utazás minőségére

Jó szolgáltatási színvonal Kerékpározásra termett környezet Munkahelyeket teremt Helyiek számára is elérhető Környezetbarát Helyi termék, hagyományok A kerékpáros turisták átlagosan 25EUR/nap költenek míg az autósok 7,5 Eur/nap Egészség- és ökoturizmussal összeköthető Miért kell Magyarországon a kerékpáros turizmust fejleszteni?

Vállalkozás és Ipar főigazgatóság 2009 óta foglalkozik kiemelten a turizmussal időszakban is cél, hogy a versenyképességet növeljük úgy, hogy az környezetileg fenntartható legyen 2011 óta több projektet is támogatott, például az EuroVelo 3 és 13 útvonalak fejlesztését 2014-től az EuroVelo hálózat része lett a Trans- European Transport Network-nek, így 50% támogatás is elérhetővé válik annak fejlesztésére

- agrár és vidékfejlesztési program - Kohéziós alapok - Horizon Kutatás-fejlesztés - Civitas - Határmenti együttműködés - Magyarország mintaország volt 2014-ig, 200 millió eurót fordított kerékpározásra

Beadási határidő: Partnerség: min. 4, max. 8 partner, minimum 4 ország Konzorcium felépítése: fix Tevékenységek: egyeztetések, konferenciák, szolgáltatások kidolgozása, jó gyakorlatok, pilot, felmérések, hálózatosodás… Támogatási intenzitás: 75% Támogatott projektek mérete, száma: 8-10, ~8MFt Hossz: 12 max 15 hónap

Brüsszeli központú lobbi szervezet EuroVelo-hálózat módszertanának és fenntartásának felelőse Képzések, projektek, tanulmányok, kutatások, háttéranyagok

Magyarországon: EuroVelo 13 Vasfüggöny- útvonal EuroVelo 6 Duna mente útvonal EuroVelo 11 Kelet-Európa- útvonal Európában: Magas minőség, egységes táblázás jó szolgáltatási színvonal, egységes kommunikáció és promóció, koordinációs központok, minőségbiztosítás, fenntartás

 Vonzó, kényelmes, biztonságos utakat keresik  2,8 milliárd kerékpáros indul útnak évente - átlagosan 53€ költenek/nap (1 napos túrán 16 több naposon 353 €) Teljes gazdasági hatás 54 milliárd €,ebből az EuroVelo-hálózaton „létrejövő” haszon 5 milliárd €, tehát majdnem 10%

Csikai Mária